Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä uusperheessä äitinä?

Vierailija
08.09.2024 |

Kaikki vinkit otetaan vastaan.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sekoittako lasten elämää millään uusperhesekoiluilla. Ehditte asumaan yhdessä sitten, kun lapset ovat täysi-ikäisiä.

Vierailija
2/27 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asenne on jo valmiiksi tuo, niin peru koko homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, molemmilla omia lapsia, ei yhteisiä. Tärkeintä on, että molemmat kantavat vastuun omista lapsistaan. Väitän, että uusperheet kaatuvat yleensä siihen, että mies ei kannsa hoito-, kasvatus- ja viihdytysvastuuta omista lapsistaan. Nainen ajattelee auttavansa ja lopulta huomaa, että tekee itse kaiken. Koska mies on sellainen otus - anteeksi yleistys - että jos hän kyllä antaa oman vastuunsa pois, jos joku toinen sen osoittaa ottavansa. Lopulta äitipuoli uupuu tilanteeseen. 

Eli miehelle pitää etukäteen tehdä selväksi, että jos haluaa lapsiaan nähdä, niin myös järjestää itsensä tekemään tämän. 

Vierailija
4/27 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, molemmilla omia lapsia, ei yhteisiä. Tärkeintä on, että molemmat kantavat vastuun omista lapsistaan. Väitän, että uusperheet kaatuvat yleensä siihen, että mies ei kannsa hoito-, kasvatus- ja viihdytysvastuuta omista lapsistaan. Nainen ajattelee auttavansa ja lopulta huomaa, että tekee itse kaiken. Koska mies on sellainen otus - anteeksi yleistys - että jos hän kyllä antaa oman vastuunsa pois, jos joku toinen sen osoittaa ottavansa. Lopulta äitipuoli uupuu tilanteeseen. 

Eli miehelle pitää etukäteen tehdä selväksi, että jos haluaa lapsiaan nähdä, niin myös järjestää itsensä tekemään tämän. 

Ei kai se sukupuolesta ole kiinni luovuttaako mielellään vastuun muille jos se vain on mahdollisuutta. Harva vain siihen antaa mahdollisuutta jos ei ole mitään syytä miksi se toinen ei vastuuta pystyisi hoitamaan.

Vierailija
5/27 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se sukupuolesta ole kiinni luovuttaako mielellään vastuun muille jos se vain on mahdollisuutta. Harva vain siihen antaa mahdollisuutta jos ei ole mitään syytä miksi se toinen ei vastuuta pystyisi hoitamaan.

Stereotyyppisesti näin on. Ei tietenkään aina. Mutta alapa lukea uusperhevalituksia av:lta, niin huomaat, että sama kuvio toistuu kaikissa. 

Vierailija
6/27 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettamalla rajat: mitä suostuu tekemään ja mitä ei. Ja kertomalla ne etukäteen.

Vierailija
7/27 |
08.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on, molemmilla omia lapsia, ei yhteisiä. Tärkeintä on, että molemmat kantavat vastuun omista lapsistaan. Väitän, että uusperheet kaatuvat yleensä siihen, että mies ei kannsa hoito-, kasvatus- ja viihdytysvastuuta omista lapsistaan. Nainen ajattelee auttavansa ja lopulta huomaa, että tekee itse kaiken. Koska mies on sellainen otus - anteeksi yleistys - että jos hän kyllä antaa oman vastuunsa pois, jos joku toinen sen osoittaa ottavansa. Lopulta äitipuoli uupuu tilanteeseen. Eli miehelle pitää etukäteen tehdä selväksi, että jos haluaa lapsiaan nähdä, niin myös järjestää itsensä tekemään tämän. 

Järkevä, hyvä vastaus, annan sinulle 10 pistettä ja ruusun 🌹Olen itse mummi, ja tasantarkkaan nähnyt monta monituista kertaa, että vain kuvaamallasi tavalla arki sujuu. Kiitos. 

Vierailija
8/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, ettei ole turhantarkka. Katsoo paljon sormien välitse.

Vierailija
9/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies etsii lapsilleen uutta äitiä, nainen itselleen miestä. Suhteesta haetaan eri asioita.

Vierailija
10/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde siihen, kun selvästi epäröit jo.

Vierailija
11/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lähde siihen, kun selvästi epäröit jo.

Oho! Vain av:lla voi olla tällaista rivien välistä lukemista. Toivottavasti et tee tätä irl.

Vierailija
12/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos murkkuikäiset niin äitinäkin on vaikea selviytyä.

Rajat. Et lipsu niistä koska lapset yrittää uudestaan ja uudestaan.

Järkevät rajat. Ei mitään nzz- rajoja.

Kunnioita lasta. Keskustele. Ihan normaali vanhemmuutta.

Vierailija
13/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin virhe on se, että kasvatusvastuu lapsista on vain biologisella vanhemmalla. Lapset oppivat nopeasti käyttämään tätä hyväkseen, kun äitipuolella tai isäpuolella ei ole oikeutta pitää kuria heille niin hänen läsnäollessaan voi tehdä mitä vaan.

Vierailija
14/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahin virhe on se, että kasvatusvastuu lapsista on vain biologisella vanhemmalla. Lapset oppivat nopeasti käyttämään tätä hyväkseen, kun äitipuolella tai isäpuolella ei ole oikeutta pitää kuria heille niin hänen läsnäollessaan voi tehdä mitä vaan.

Tässäkin voi itse asettaa ne rajat, eli aikuista totellaan ihan sama onko biologinen vai ei.

Vierailija
15/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miehen lasten kanssa missään tekemisissä. He eivät varmasti tarvitse minua elämäänsä, koska heillä on vanhemmat.

Vierailija
16/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osin totta, ei kokonaan. Uusperheen muotoutuminen kestää tutkimusten mukaan 4-7 vuotta. Sinä aikana pahinta on, että äitipuoli alkaa pomottamaan. Meidän uusperheessä ei ole ollut sanottavia vaikeuksia tällä ohjenuoralla: kasvatusvastuu on biologisella vanhemmalla. Käskyt kierrätetään alkuun biologisen vanhemman kautta, jotta bonukselle jää hyviksen rooli. Vasta ajan kuluessa ja uusperheen muotoutuessa bonus ottaa vastuuta.

Olen tuo, joka yllä kirjoitti uusperheiden kaatuvan siihen, ettei mies kanna vastuuta lapsistaan. Eli tämä tilanne pätee edelleen: Jos mies kantaa kasvatusvastuun, ei bonuksen tarvitse itse kasvattaa. Jos bonuksen tarvitsee kasvattaa, niin mies luistaa omista velvollisuuksistaan.

Vierailija
17/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, onko bonuslapset vain viikonloppukävijöitä vain asuvatko koko ajan. Ensimmäisessä ei tarvitse välttämättä laittaa tikkua ristiin, jälkimmäisessä koko elämä pitää muuttaa.

Vierailija
18/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Tärkeä aihe.

Vierailija
19/27 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
20/27 |