Voiko vichyä tehdä itse?
Mulla on SodaStream, mutta sillä saa vain kuplat veteen. Vichy on sen sijaan niin ihanan maukasta! Voiko sitä jotenkin tehdä itse?
Kommentit (18)
Etsi mineraalipitoinen luonnonlähde, ota siitä vettä ja tee kuplat siihen veteen sillä SodaStream -laitteellasi.
Voi pahallat sinne hiilihappoa ja sekaan Samarin pussi.
Ei voi koska se vesi otetaan lähteestä eli siinä on mineraaleja ja suoloja
Koullut meri luvatussa maassa SODOMASSA siellä. Kuumat lähteet ja suolameri. Jordan tai Eilat.
Lisää esim. Puhdistamon elektrolyyttijauhetta - löytyy myös makuvaihtoehtoja.
Samarin on suoloja. Kuolleen meren suolaa voit ostaa sieltä ja kylpeä ( hotellit ).
Kalkkia vesijohto vedessä niin että lattiaan jää valkoinen alue suihkussa. Kukaan ei juo moista.
Mineraalivedet ovat kaupoissa ja marketeissa nykyään niin halpoja, ettei tuota mitä nyt mietit tosiaankaan kannata edes yrittää.
(luuletko sitäpaitsi,että se tulos olisi sitten 1:1 samanlaista laadultaan ja maultaan kuin jonkun Hartwallin,Lahden virvoitusjuomatehtaiden tms. jo monia vuosikymmeniä alalla olleiden tekijöiden ja toimijoiden tuotteet?)
Vierailija kirjoitti:
Mineraalivedet ovat kaupoissa ja marketeissa nykyään niin halpoja, ettei tuota mitä nyt mietit tosiaankaan kannata edes yrittää.
(luuletko sitäpaitsi,että se tulos olisi sitten 1:1 samanlaista laadultaan ja maultaan kuin jonkun Hartwallin,Lahden virvoitusjuomatehtaiden tms. jo monia vuosikymmeniä alalla olleiden tekijöiden ja toimijoiden tuotteet?)
Halpoja?? 2e pullo. Jos juo vaikka 3l päivässä, niin pelkästään kuussa menee rahaa veteen 120e
Nosto. Ei kukaan ole oikeasti onnistunut tylsyyksissään löytämään edes lähellä olevaa reseptiä / yhdistelmää?
Kaverin puolesta siis kyselen, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Vichy on ihan tavallista hanavettä, johon lisätään tietty määrä suolaa ja muita mineraaleja. Lisäksi hiilihappoa.
Eli voi kotona tehdä, mutta se oikea suhde on sitten eriasia, että osaako tehdä. Kristallisuolaa ja hiilhapot koneesta.
Pitäisi tietää mikä määrä tulee eri aineksia suhteessa veteen, se on tarkkaa, ettei tule vääriä aineksia liikaa ja elimistö kärsi. Entä elektrolyyttijuoma.
Ripaus suolaa ja sitten jääkaappiin viilenemään. Vesijohtovesi ei ole yhtä kylmää kuin jääkaapista otettu vissy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kantaminenkin on kettumaista. Kun koko perheelle sitä rahtaa lavatolkulla. Nyt helteillä olen ostanut K-menu kivennäisvettä 1,5l per nuppi per päivä. Viikossa tekee 30 pulloa.
Vierailija kirjoitti:
Eli voi, kun ottaa veden lähteestä ja hapottaa sen sodastreamilla.
Eikö kukaan osaa tehdä?