Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttavaa miten moni ehdottaa valmisruokia, pizzaa, ranskalaisia ym masentuneelle ihmiselle tuolla yhdessä aloituksessa

Vierailija
07.09.2024 |

Sanotaan että ranet uunii vaan, kuulemma niin masentuneita että pystyy vaan valmispizzaa työntämään uuniin :D

Se ruoka ei ainakaan auta siihen masennukseen ollenkaan, päinvastoin se vetää entistä enemmän maihin

Kyllä masentunteenakin jaksaa syödä terveellisesti. Toi on se syy miksi mä en ota monia masentuneita tosissaa, vaikka itsekin olen, koska moni ihminen on oikeasti vaan saamaton

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksa, vaikka en ole edes masentunut. Yksin ollessani hyvin harvoin teen mitään esim. keitän perunoita tai paistan pannulla jotain. Ja sitten kun on perhe, on pakko tehdä ruokaa muutakin kuin ranuja, oli masentuntut tai ei.

Vierailija
2/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksa, vaikka en ole edes masentunut. Yksin ollessani hyvin harvoin teen mitään esim. keitän perunoita tai paistan pannulla jotain. Ja sitten kun on perhe, on pakko tehdä ruokaa muutakin kuin ranuja, oli masentuntut tai ei.

Siis jos olet perheen äiti. Jos olet masentunut isä, ei hätää, vaimo tekee ruuat kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko saatavilla terveellistä ja mikä rahatilanne. Ehkä joillakin on isot kaupat kaukana ja kauppakeskittymä, ellei ole lähellä jotain.

Vierailija
4/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
5/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on jaksamisen puute, niin ei riitä paukut miettiä superterveysruokia.

Söisin ainakin täysjyväleipää voilla ja juustolla. Banaania ja maustamatonta ab-juggua. Tonnikalaa säilykkeenä ja vaikka valmissalaatteja, jos itse ei jaksa tehdä.

Vierailija
6/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin masentuneena ei oikein kiinnosta oma terveys. Päinvastoin. Sama kun kuolis pois.

Vierailija
7/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa kurkkuun ja ranet uuniin, niillä masennukset lähtee...

Vierailija
8/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, jos on pahasti masentunut, ei jaksa edes pestä itseään tai syödä. Siihen nähden hyvä,, jos jaksaa sen pitsan hakea kaupasta ja lämmittää.

Vierailija
9/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. munakkaan tekee parissa minuutissa. Samaten tekee mozzarella-salaatin (mozzarellahelmiä, kirsikkatomaatteja, basilikanlehtiä ja päälle tilkka balsamicoa.) Ja joo kyllä se pizzakin joskus toki on ok, mutta jos joka päivä syö niin on vaan entistä väsyneempi olo kun kroppa ei saa tarpeeksi ravintoaineita.

Vierailija
10/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu onko saatavilla terveellistä ja mikä rahatilanne. Ehkä joillakin on isot kaupat kaukana ja kauppakeskittymä, ellei ole lähellä jotain.

Mistä tahansa ruokakaupasta saa terveellistä ruokaa, ei siihen mitään isoja kauppoja tarvita.

Vierailija
11/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa ajassa kun sen pizzan laittaa uuniin voi laittaa vaikka valmiiksi fileroidun kalafileen sinne.

Vierailija
12/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovin masentuneena ei oikein kiinnosta oma terveys. Päinvastoin. Sama kun kuolis pois.

Näinpä. Mulla on tässä jotain itsetuhoisuuttakin, toivon, että kuolisin pois... Haluan olla paha itseäni kohtaan.

Vierailija
13/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kysyttiin, että mitä syöt masentuneena tai kun et jaksa tehdä ruokaa.

Vastasin sipsejä, dippejä, pikanuudelia, pussimuusia... mä en edes pysty tekemään pakkaspitsaa tai ranskalaisia. Ei vaan pysty, aivan liian vaivalloista.

Jos joku mulle tekis niitä maittavia kasviksia, niin ihan varmasti söisin päivät pitkät. Pääasia olisi, ettei tarvii itse tehdä ruokaa.

Aivan loppu ravintolakokki

Vierailija
14/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan masentunut tarvitsee kunnon ruokaa ja siihen päälle vielä vitamiineja ja mineraalilisäravinteita.

Paljon proteiinia, rasvaa ja hyviä hiilareita. Myös kunnon hikiliikuntaa, punttitreeniä ja juoksemista.

Viikon päästä tuntuu jo paremmalta. Parin kuukauden päästä voisit olla terve.

Sun valinta..

Vierailija
15/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin masentuneena hyvänä päivänä ostaa mitä tahansa lihaa, mielellään kokolihaa, jos oli 30% alennuksessa, ja paistaa ne vielä jaksaessani, laittaa pakasterasioihin, jäähdyttää ja pakastaa viimeistään seuraavana päivänä. Kasviksia käytin valmistajien valmissalaateista. Niiden avulla huonoinakin päivinä oli ravinteikasta syötävää.

Tosin vain keskivaikean masennus diagnioosin saaneena, toi oli helpoin osuus.

Vierailija
16/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammojen mukaan ap:n mainitsemat ruuat ovat terveellisiähän. Niitähän mammat vetää, vaikka eivät olisi masentuneita.

Vierailija
17/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan masentunut tarvitsee kunnon ruokaa ja siihen päälle vielä vitamiineja ja mineraalilisäravinteita.

Paljon proteiinia, rasvaa ja hyviä hiilareita. Myös kunnon hikiliikuntaa, punttitreeniä ja juoksemista.

Viikon päästä tuntuu jo paremmalta. Parin kuukauden päästä voisit olla terve.

Sun valinta..

🤭

Vierailija
18/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on masentunut, pitää vaan yrittää pysytellä hengissä, kunnes jaksaa muutakin kuin pysytellä hengissä. Jos einekset pitävät hengissä minkä ne ansiokkaasti tekevät niin sitten niitä, kunnes alkaa jaksuja riittää ruokavalion miettimiseen ja suorittamiseen.

Vierailija
19/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on itse itseään ruokkiva noidankehä, juuri oli asiasta julkaistu tutkimus kuinka ylipainoiset ihmiset tuntevat olevansa alempiarvoisia, heikko itsetuntoisia. Joten ei roskaruuan vetäminen ainakaan auta, jos vielä masennuksen päälle lihoaa.

Vierailija
20/35 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin masentunut nimenomaan en jaksanut kokata edes simppeleitä ruokia vaan todellakin tungin aina vaan ranskiksia uuniin.

Oliko se terveellistä? No ei todellakaan, mutta mihinkään muuhun en pystynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi