Mitä tapahtuu jos laittaa työttömyysajan liian aikaisin?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää liittää työnantajan sinulle antama työttömyyden todistava dokumentti TE toimistoon joten huomaavat ristiriidan helposti. Ottavat yhteyttä. Tietysti voi spekuloida viivästyttääkö käsittelyä.
Ei minulla mitään työnantajaa ole. Tarkoitin että kun se laitetaan aina tiettynä päivänä neljän viikon välein, niin mitä tapahtuu jos sen laittaa vaikka päivää aikaisemmin?
Ne ei maksa sitä ennenkuin olet tehnyt 50 sivuisen selvityksen miksi liian aikainen hakemus, pitää olla myös 3 todistajaa että olet hakenut aktiivisesti töitä.
No ei sitä EDES VOI laittaa aikasemmin.
En tiedä, mutta osaan vastata siihen jos laittaa liian myöhään.
EI sitä pysty laittamaan liian aikaisin, se lomake aukeaa vasta kahdeltatoista yöllä, minä laitan aina heti kun vuorokausi vaihtuu että pääsen ekana käsittelyyn.
Ainoastaan paperisena versiona sen voi laittaa liian aikaisin. Nettilomakkeena näkyy heti maksumäärä ja päivä milloin maksetaan. Jos siinä on bugi antaa ilmoittaa liian aikaisin. Oikeassa elämässä maksupäiväpäätöksessä pitäisi näkyä heti, että maksussa on esim vain 18 päivää.
Persut kyselee tyhmiä ja persut vastaa yhtä tyhmästi aloitukseen.
Vierailija kirjoitti:
EI sitä pysty laittamaan liian aikaisin, se lomake aukeaa vasta kahdeltatoista yöllä, minä laitan aina heti kun vuorokausi vaihtuu että pääsen ekana käsittelyyn.
Miten niin ei pysty? Kokeileppa vaikka. Pitäähän se silloinkin laittaa jos vaikka aloittaisi työt ennen sitä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei pysty? Kokeileppa vaikka. Pitäähän se silloinkin laittaa jos vaikka aloittaisi työt ennen sitä päivää.
No silloin kun olet ilmoittanut että työttömyys päättyy tiettynä päivänä, niin tottakai silloin se lomake tulee esiin sinä päivänä kun sulla on loppunut työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silloin kun olet ilmoittanut että työttömyys päättyy tiettynä päivänä, niin tottakai silloin se lomake tulee esiin sinä päivänä kun sulla on loppunut työttömyys.
Eihän sitä aina tiedä etukäteen ilmoitella. Just äsken kävin kokeileen. Olisin päässyt ainakin siihen saakka minne ilmoitetaan ne päivät onko ollut minä päivänä työtön yms.
En kokeillut pidemmälle.
Tuki katkeaa koska luullaan että oot saanut töitä
Ei saa laittaa kun viimeisenä työttömyys päivänä, voi tulla jotain ongelmia jos aiemmin laittaa. PAM hakujakso aukeaa vasta viimeisen hakujakson päivänä.
Miten sen liian aikaisin voi ilmoitta? Minulla ei aukea ilmoitussivu ennen kuin on määrätty päivä.
Älä jää työttömäksi, niin ei tarvitse miettiä tällaisia.
Jos ilmoitat että olet ensi viikolla työtön niin haetko edes töitä? Mitä jos työllistytkin maanantaina?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen samaa. Yleensä hakemuksia silloin jonossa joku 100 ja seuraavana päivänä tuhansia. Odotan vuorokauden vaihtumista ja kaikki olen täyttänyt jo valmiiksi. Teen osa-aikatyötä niin menee manuaaliseen käsittelyyn joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin olet laittanut ruksin kohtaan työttömyys päättyy ja toiseen luukkuun sen päivämäärän. Sitten sulle aukeaa lomake, jossa on oikeat päivämäärät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa kai voikin laittaa, kun on rasti ruudussa "työnhaku päättyy":
Sinun pitää liittää työnantajan sinulle antama työttömyyden todistava dokumentti TE toimistoon joten huomaavat ristiriidan helposti. Ottavat yhteyttä. Tietysti voi spekuloida viivästyttääkö käsittelyä.