Naisena mitat 179/60 kg, onkp ok??
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö.. en minä nyt sanoisi liian laihaksi? Ihan normaali hoikka paino, pitkien (itseni mukaan lukien) on kuitenkin aika turha tuijottaa orjallisesti jotain BMI:ia.
Se kertoisi enemmän kokonaisuudesta, kun tietäisi mikä on rasvaprosentti ja lihasmassan osuus kehossa.
Ei hajuakaan, missä tuollaiset voi mitata?
Kehonkoostumusmittaus. Kuntosaleilla ym. hyvinvointialan firmoilla on noita (ne halvimmat on sitten ihan höpöhöpöä), samoin vaikkapa yksityiset lääkäriasemat saattaa tarjota kyseistä palvelua. Noilla mitoilla rasvaprosentti voi olla ruokailu- ja muista elämäntavoista riippuen vielä aika laajalla skaalalla ja se vaikuttaa huomattavan paljon siihen, miltä keho näyttää ja miten se fysio
Olen ap ja olen saanut vähän ristiriitaisia mielipiteitä esim terveydenhoitajilta. Esim yksi sanoi että on huolissaan että sairastun osteoporoosiin. Jotkut ovat taas sanoneet että olen ihan normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole kyllä lihasta juuri mitään. Mutta jos haluaa olla kuikelo ja myöhemmin laihaläski, ei siinä mitään. Nuorena voi näyttää hyvältä tuollaisenakin.
No miten sitä lihasta saa? Salille en aio mennä koska sos.tilanteiden pelko. Pyöräilen paljon
Hanki kotiin käsipainosetti, vastuskuminauhat ja vaikka kahvakuula. Mene youtubeen ja etsi esim. Caroline Girvan. Ilmaisia, hyviä treenejä kehonpainolla ja noilla välineillä. FB:ssa myös hyvin aktiivinen yhteisö, johon voi liittyä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan liian pitkä mun makuun. Eikä noilla kiloilla välttis paljon kurvejakaan
En mä täällä ollut paria etsimässä, olen varattu. Kysyin onko tuo pituus liian laiha/sopiva
Siihen kysymykseenhän tuo sulle juuri vastasi. Samaa mieltä itsekin kyllä oon.
Mä olen hieman sinua vanhempi 175/55 (eli pelkkää pituus-painosuhdetta katsoen varsin vastaava tilanne). Tässä samassa painossa +/- reilun kilon verran on rasvaprosentti vaihdellut välillä 17-28 ja olen ollut hyvin eri näköinen ja eri vaatekokoa käyttävä, vaikka itse vaa'an lukema ei olekaan eroa tuonut esille. Siksi liputan sen puolesta, että kannattaa selvittää kehon koostumus, jos oma arvio peilin edessä ei tunnu luotettavalta.
Plus se, miten terveeksi itsesi tunnet, ihmisillä on kuitenkin erilaisia optimitiloja kehossa, osa on vaan luontaisesti hoikempia, osa on terveempiä hieman korkeammassa painossa. Se terveys ja oma hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä, ei vaa'an lukema :)