Mitä ajattelet vanhemmista, jotka juo viiniä säännöliseti ruokajuomana?
Kommentit (13)
Lasi viiniä päivässä on ok. Sitten eri asia jos menee useita laseja päivässä.
hassua. Niinkuin jotain hienostelun tynkäähän tuollaiseen usein liittyy,
Siinä on vaan oltava varovainen ettei hienostelun takia heitä alkoholismin puolelle.
Lapset kun söivät myös siinä, niin tyydyinpä veteen. Aion kyllä illalla sitten saunan päälle naatiskella sen viinilasillisen.
Luulen että suurin ongelma on niillä, jotka niin KAUHEASTI kyseenalaistavat tuota viini ruokajuomana -kulttuuria. Ei taida kestää korkin päälle astua lainkaan, kun jo vie mukanaan...
Tiesitkö, että jotkut pystyvät kontroilloimaan juomistaan ja että se juominen jää siihen pariin viinilasilliseen viikonloppuna itsetehdyn hyvän aterian kera?
Mutta jos ruokajuomana on arkisinkin aina vaan viini, niin menee jo liiallisuuksiin. Olen itse asunut Italiassa, eikä sielläkään viiniä juotu kuin erityistilaisuuksissa. Silloin kun tehtiin muutenkin parempaa ruokaa ajan kanssa.
että jos juo pari lasia viiniä, seurauksena on joku räkäkännääminen.
joko olet absolutisti tai kännääjä. Mitään muuta vaihtoehtoa ei ole olemassa.
alkoholista ei tule peikkoa. Itsellä ei ole lapsia, joten olen jäävi antamaan neuvoja, mutta näin kuvittelisin.
Siellä ei tavalliset perheelliset juoneet viiniä joka päivä aterioilla. Vain juhlapäivinä tai viikonloppuisin. Ja silloinkin vain lasillisen tai kaksi.
Ei tarvitse kimpaantua, juokaa ihan rauhassa. Kukaan ei voi etukäteen tietää, jääkö koukkuun vai ei.
Sen sijaan jos juo silloin tällöin, ei niinkään ajasta riippuvaa vaan ruuasta ja tilaisuudesta niin mikäpä siinä. Kun pysyy lasillisessa tai maksimi 2 lasia.
Mutta jos ihan joka päivä juo, viikollakin, niin aika alkkistouhua. Ja tähän on turha alkaa selittää mitään eurooppalaisnäkökantoja; olen itse puoliksi espanjalainen ja vaikka toisessa kotimaassani ja muissa Välimeren maissa viiniä juodaankin useammin (ja maltillisemmin!) kuin Suomessa, niin viinaanmenevät ne ovat sielläkin ne, jotka juovat viiniä päivittäin, eivät normaalit lapsiperheet.