Mitä me joiden tukia nyt leikattiin rajusti asumisen takia oikein teemme? Mulla lähti 220€/kk pois käytettävistä olevista rahoista...
Ei ole siis enää varaa edes ruokaan. Kuka auttaa?
Joudunko varastamaan ruokaa?!
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistusasuntojen menettäminen, kun tulee irtisanomisia is music to my ears.
Olis kannattanut sunkin hoitaa asias paremmin niin ei tarvitsis olla katkera muille
Sun olisi kannattanut 30 vuoden työn tekemisen sijaa kutoa sukkia ja olla työttömänä, kun lopputuloksena on se vuokra-asunto.
Nyt tänä syksynä lähti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista ja kohta lähtee irtisanomissuoja.
Lisäksi oven ikäraja nousee ja se saatetaan poistaa kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tänä syksynä lähti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista ja kohta lähtee irtisanomissuoja.
Irtisanomisia on tulossa. Työkkärin ei enää tarvitse hommata palkkatukityöpaikkaa 57-vuotiaana irtisanotuolle josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Ei yli 50-vuotiaita oteta töihin.
Ja hallitus heikentää irtisanomissuojaa. Pitkä kaffeetauot on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomisia on tulossa. Työkkärin ei enää tarvitse hommata palkkatukityöpaikkaa 57-vuotiaana irtisanotuolle josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista.
Vaikeeta pitää omistusasuntoa 595 työmarkkinatuella. Pitää olla työssäkäyvä puoliso tai isot säästöt tilillä.
Ne kenellä on omistusasunto ei voi matkustaa, heidän pitää säästää tilille rahaa irtisanomista varten tai omistusasunto lähtee ennen eläkkeelle pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin tai luovu kalliista asunnosta. Uskomatonta että osa lusmuista asuu jossain keskustoissa muiden piikkiin, samalla kun työssäkäyvät matkustaa kaukaa, kun ei ole varaa asua lähellä työtä.
Kerro missä aloitan heti maanantaina jos palkka ja työehdot kunnossa.
Ap
Sinä olet ollut 18 vuotta työtön etkä ole edes kouluttautua viitsinyt. Mahdollisuutesi saada työtä ovat tasan nolla. Siispä sinulla ei ole mitään syytä asua kalliisti alueella jossa on runsaasti työpaikkoja.
Toivon ja odotan sitä päivää kun kaltaisesi lusmut oikeasti pakkosiirretään jonnekin syrjäseudulle.
Ketään ei pakkosiirretä mihinkään. Jos eläisit todellisuudessa niin tietäisit että työttömänä mahdollisuudet saada töitä on aika lähellä nollaa riippumatta siitä onko koulutuksia vai ei ja mikä on työhistoria.
Tiedän ihmisiä ketkä ovat hakeneet töitä silloin kun olivat töissä ja silloin soiteltiin haastatteluihin ja sitten kun joutuivat työttömiksi niin ei ole päässyt yhteenkään haastatteluun.
Firmat yrittää saada pääosin työpaikan vaihtajia ja työttömien hakemukset karsitaan sivuun. Toki poikkeuksia aina on mutta valtaosa yrityksistä toimii noin.
Täällä syrjäseuduilla maalaiskylässä on oikein mukavaa asua. Asuin 30 vuotta kaupungissa ja paljon mukavampaa täällä maalla on asua kuin kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeeta pitää omistusasuntoa 595 työmarkkinatuella. Pitää olla työssäkäyvä puoliso tai isot säästöt tilillä.
Isot säästöt tilillä tai käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin tai luovu kalliista asunnosta. Uskomatonta että osa lusmuista asuu jossain keskustoissa muiden piikkiin, samalla kun työssäkäyvät matkustaa kaukaa, kun ei ole varaa asua lähellä työtä.
Kerro missä aloitan heti maanantaina jos palkka ja työehdot kunnossa.
Ap
Sinä olet ollut 18 vuotta työtön etkä ole edes kouluttautua viitsinyt. Mahdollisuutesi saada työtä ovat tasan nolla. Siispä sinulla ei ole mitään syytä asua kalliisti alueella jossa on runsaasti työpaikkoja.
Toivon ja odotan sitä päivää kun kaltaisesi lusmut oikeasti pakkosiirretään jonnekin syrjäseudulle.
Ketään ei pakkosiirretä mihinkään.&nb
Ja lisäksi mulla oli vakituinen työ kaupungissa ja nyt täällä maalla mulla on osa-aikatyö ja tuet. Mutta olen oikein onnellinen ja voin erittäin hyvin täällä. Silloin kun muutin 10v sitten niin oli vain tuet eli ei ollu töitä tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Ne kenellä on omistusasunto ei voi matkustaa, heidän pitää säästää tilille rahaa irtisanomista varten tai omistusasunto lähtee ennen eläkkeelle pääsyä.
Ne kenellä on omistusasunto ei pääse tästä valtiosta helposti karkuun, kun kun mennään konkurssiin.
Omistusasuntoja ei piilottaa verokarhulta eikä EU-direktiiveiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kannattanut sunkin hoitaa asias paremmin niin ei tarvitsis olla katkera muille
Sun olisi kannattanut 30 vuoden työn tekemisen sijaa kutoa sukkia ja olla työttömänä, kun lopputuloksena on se vuokra-asunto.
Voi sentään sua. Ymmärrätkö, ettei kukaan tule sitä omistusasuntoa pois ottamaan? Se myydään, ja vaikka hinnat olisi laskeneetkin, niin jos sitä kämpppää on jo vuosikausia/kymmeniä maksanut, niin siitä jääpi aika kivasti rahulia käteen.
Kun on täällä palstalla pyörinyt jo 20 vuotta, niin on jo pikkuhiljaa käynyt tutuiksi nämä samat vanhat virret. Vuosituhannen alussa kun asuntojen hinnat nousi, hölmöimmät jäi odottamaan "rommausta", koska olivat ihan varmoja, että hinnat laskee vähintään 50%. Sitten tuli 2008 romahdus, taas kaikkien piti menettää kaikki. Sitten korona. Ja taas ollaan ihan kaikki menossa kohti kuolemaa ja katuojaa.
Tälleen se kuulkaa talous vaan aina menee: aaltoliikkeessä. Ja kyllä, toki meillä on kaikkien aikojen pashakkin hallitus, ja jokainen noita räkäpusseja äänestänyt saisi joka päivä katsoa itseään tosi syvälle silmiin ja todeta " olen niin typerä, ettei minun pitäisi enää koskaan äänestää".
Mutta tuokin hallitus tulee vielä tiensä päähän. Ja sitten seuraa taas jotain muuta.
Sinä olit hakenut 11 000 työpaikkaan jo elokuussa 2023. Etkö vuodessa ole hakenut yhtään lisää, kun lukema ei muutu? Samoin amisten lukumäärä, johon olet hakenut, on pysynyt liikahtamatta samana.
Tämä tyyppi katsoo, että hänelle kuuluu 3000 euron bruttopalkka. Työtaidot: Osaa lakaista lattiaa ja laittaa asioita hyllylle. Mitään muuta tämä ei osaa. On liian tyhmä päästäkseen edes amikseen, yo-tutkinnon tehny mies. Amk:hon ei voi hakea, kun ei tiedä mitä haluaisi opiskella. Armeijasta sai vapautuksen asenneongelman vuoksi. Ei ole mitään elämän osa-aluetta, jolla Konalan jauhelihalies suoriutuisi kuin mies.
Rustaako sinä näitä kuraketjujasi nykyään nimimerkillä MKA?
Vastaa nyt siihen ketjun alussa kysyttyyn: Sinähän muutit jo vuokranormin alittavaan asuntoon Konalan sisällä. Miten on mahdollista, että sinulle ei nyt jää toimeentulotukea täysimääräisesti, kun Kela korvaa sen asumisen, mitä asumistuki ei (koska kyllin halpa asunto)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konalan jauhelihamieskö se täällä taas länkyttää ihan itse aiheutettua persaukisuuttaan.
Ei ole mikään itse aihetuttu vaan Kelan aiheuttama
Ap
Kelan syy ettet viitsinyt mennä kouluun lukion jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konalan jauhelihamieskö se täällä taas länkyttää ihan itse aiheutettua persaukisuuttaan.
Ap
Miten niin viitsinyt? Mitä tarkoitat?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten niin viitsinyt? Mitä tarkoitat?
Ap
No sitä et mennyt kouluun joten nyt on turha itkeä kun ei palkata.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi asuntolainan ottamisen aikaan olin vain osa-aikatöissä, joten laina on hyvin kohtuullinen. Lapsetkin ehtineet nyt muuttaa pois, joten pärjätään nipin napin, vaikka molemmat tippuisi peruspäivärahalle, jota ei ihan heti tule tapahtumaan.