Kumpi tulee halvemmaksi, valmiiksi viipaloitu juusto vai palajuusto?
Tarkistin erään kaupan verkkosivuilta, niin valmiiksi viipaloidun juuston kilohinta oli alhaisempi kuin saman juuston palaversion! Olen aina luullut että se on päinvastoin. Onko tämä vain sattumaa? Onko kukaan verrannut hintoja laajemmin?
Kommentit (21)
Kyllä se kilohinta on se oikea mistä näkee kumpi on kilohinnaltaan halvempaa.
Etkö muka tee hintavertailut? Mä teen aina ja rahat riittää. Ja jos hinta ei miellytä, jätän ostamatta.
Jos vertaat niitä valmiita viipaleita siihen millaisia siivuja juustohöylä tekee, huomaat että niitä valmiiksi viipaloituja (joskin kilohinnaltaan alempia) joutuu ostamaan useammin, kuin jos höylää juustohöylällä ohuempia viipaleita palajuustosta.
Ei juustoa on halvin vaihtoehto. Ei ole mikään välttämättömyystarvike.
Vierailija kirjoitti:
Jos vertaat niitä valmiita viipaleita siihen millaisia siivuja juustohöylä tekee, huomaat että niitä valmiiksi viipaloituja (joskin kilohinnaltaan alempia) joutuu ostamaan useammin, kuin jos höylää juustohöylällä ohuempia viipaleita palajuustosta.
Juu ja sitä valmiiksi viipaloituahan ei voi missään nimessä puolittaa? Se jonka kilohinta alhasin tulee aina halvemmaksi!
Vierailija kirjoitti:
Ei juustoa on halvin vaihtoehto. Ei ole mikään välttämättömyystarvike.
Sitähän ei kysytty autisti.
Mistä löysit viipaleita halvalla? Haluan itsellenikin. Tykkään niiden suutuntumasta, mutta harvoin raskin ostaa.
Valmiit palat ovat niin paksuja, että juustoa kuluu paljon enemmän. En siksi osta, koska tulee huomaamatta reilusti lisää rasvaa ja kaloreita ja kyllä ne yleensä kalliimmaksikin tulevat. Kilohinta on helppo tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja sitä valmiiksi viipaloituahan ei voi missään nimessä puolittaa? Se jonka kilohinta alhasin tulee aina halvemmaksi!
Vaikea puolittaa paksuussuunnassa. Itse ainakin haluan juustoa koko leivälle enkä vain osalle leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea puolittaa paksuussuunnassa. Itse ainakin haluan juustoa koko leivälle enkä vain osalle leipää.
Juuston voi laittaa keskelle leipää ja haukkia ympäriltä että saa juustoa joka suupalalle. Luoja teitä uusavuttomia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuston voi laittaa keskelle leipää ja haukkia ympäriltä että saa juustoa joka suupalalle. Luoja teitä uusavuttomia!
Onneksi ei tarvitse tehdä elämästään noin hankalaa. Jos juusto ei leivällä tuon tärkeämpää ole, olisin jo kokonaan ilman.
Jos jo tuo on hankalaa, että se juustoviipale onkin voileivän keskellä eikä ihan yllä reunoille, niin kannattaa kuolla ennen aikuisuutta.
Joo mutta valmiiksi viipaloitu juusto niinkuin makkarakin on hupaisempaa eli houkuttelee syömään enemmän..kumpi siis on järkevämpi vaihtoehto ???
Mun mielestä valmiit viipaleet kuivuu siellä paketissaan. Ostan lähes aina palajuustoa, tykkään itse höylätä. Hintaa en ole katsellut, ostan Valion luomu goudaa tai kermajuustoa.
Sissijuusto säilyy kauan,parasta ennen päivä on ikuisuus.
Valmiiksi viipaloitu tulee halvemmaksi ja ei tule syötyä liikaa. Xtran 150 grammainen viipaloitu mikälie (useita laatuja) maksaa alle 1,60 ja Valion Hyvä Arki 1,25 Kg 7,15. ... Jos päättää että ostaa juuston vain kerran tai kaksi viikossa -> Xtraa kuluu 600-1200 grammaa kuukaudessa ja hinta 6,4e-12,8e, mutta Valiota mene 28,60e-57,20e.
Eikä juustoa tarvitse mässyttää jatkuvasti, 300 gr pitää riittää kuukausi.
Ok, nyt on Smarketin kuukauden tarjouksena Valio Hyvä Arki 1,25 Kg 3-4 euroa mobiili kupongilla ja hän jossain vaiheessa (joka on todella typerä "näytä myyjälle' - tarjouksen Kai voi/voisi aktivoida kotona näyttämällä virtuaalisesti myyjälle, kuten K)
Siis oikeasti vedin 1,25 Kg juustoja 1-2 viikossa ja en edes lihonut, mutta korvasin raejuustolla ja maustamattomalla jogurtilla + leseitä jne.
Hinnasta riippumatta en juurikaan osta valmiiksi siivutettuja juustoja koska useissa juustoissa siivut ovat aivan liian paksuja omaan makuuni.
Mikään ruoka ei tule enää halvaks . Ennen tuli. Entiset halvat on kalliita. Muistaako kukaan oltermanni putin juusto 2014 1 kpl.
Sissijuusto on halvin vaihtoehto