Kaurajuoma kirvelee suuta
Pidin pitkän tauon kahvin juomisesta, koska se tuntui inhottavalta suussa ja kurkussa. Käytin seassa kaurajuomaa, koska maito ei ikävä kyllä sovi minulle. Jotenkin se kaurajuoma ällötti muutenkin, ihan sama minkä merkkistä oli. Kauraleipä menee kyllä.
Aloitin tänä syksynä kahvin juonnin uudelleen. Mustana ei maistu, soijamaidolla vielä vähemmän. Tänään ostin kaurajuomaa ja taas alkoi suun ja kurkun kirvely. Tähän kai loppuu kahvin juonti.
Kiinnostaisi, onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai käsitystä siitä, mistä tällainen polttelu voi johtua?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuota samaa. Lisäksi maha ei siedä kauramaitoa ollenkaan.
Olen tulkinnut allergiaksi, vaikka mua on valistettu että sitä se ei ainakaan ole. Ja jostain syystä todettu et on ihan ok myös soija- tai vaikka kookosmaitokin. Olen siis sekasyöjä, mutta en kuole siihen jos olen vegaanin luona syömässä.
Kaura-allergialta kuulostaa. Ei ole mitenkään harvinainen.
"Harmi ettei kasvimaitoja tunnettu omassa lapsuudessa, eikä näin vanhempana maidottomaan ruokavalioon siirtyminen enää auta sen pituuden suhteen. Olisin mielelläni jäänyt lyhyemmäksi kuin tämä 184 cm 😆"
Minun taas olisi pitänyt kasvuennusteiden mukaan kasvaa yli 180-senttiseksi. Maito aiheutti oireita jo lapsena, mutta sitä vaan väkisin juotettiin. Myöhemmin todettiin allergia. Jäin 170-senttiseksi. Sinänsä ihan hyvä, koska olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet allerginen jollekkin siinä maidossa.
Kauramaitoallergia on samaa sarjaa tofu- ja soija-allergian kanssa: lihansyöjien korvien välissä.
Eivät nuo oireet ole keksittyjä, eikä myöskään itselläni se että vatsaa menee ihan ruikulille puolen tunnin sisään soijan syönnistä, myös vaikka en etukäteen tiennyt siinä olevan soijaa. Ihminen voi olla allerginen MILLE TAHANSA ainesosalle.
Allergiaa, kuten pari vastaajaa jo totesi
Voihan ap olla allerginen myös kahville. Melkeinpä mille vaan voi olla allerginen.