Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ELOkuiset viikonloppuun **

10.02.2007 |

Linkki loppuviikon pinoon' . http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9540746&p=&mpage=1&tmode=…

Ihanaa, että on viikonloppu, vaikka tekemistä onkin. Aamut ovat vähän rauhallisempia kuitenkin.

(.) Oma olo alkaa tasoittua, jos muistaa vain syödä tarpeeksi usein. Työpäivät kyllä väsyttävät entistä enemmän. Onneksi työtahti ei ole näin kova enää koko kevättä. Kylmyydestä huolimatta kevään tulon tuntee. Aamut ovat valoisempia ja jokakeväine tulppaanien ostohimo alkoi. :)

Mukavaa viikonloppua!!

Västis ja Taimi 13+1 (vau mitkä viikot)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vointi on ihan ok, tosin tänä aamuna on vaivannut outo ellotus taas, mutta johtunee siitä etten ole vielä kunnolla kerennyt mitään syömään, kun ajattelin yrittää vitkutella siihen asti kun treffaan kaverini kaupungilla ja lähdetään ulos syömään. Sieltä pitäisikin suoraan juosta toisen kaverin muksun synttäreille, ja sieltä sitten suoraan broidin luona käymään...kiirus pvä tulossa siis.

Liikkeitä täällä tosiaan jo tuntuu. Aika harvakseltaan tosin, mutta tuntuu kuitenkin:) Ja nyt soitti just kaveri että on valmis, joten tää akkanen pääsee syömään:D

Aurinkoista viikonloppua elokuisille!

Toiv. Falz & veijari 15+1

Vierailija
2/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkasin tunnukset,ja nyt siivouksen yhteydessä ne tuli vastaan joten kirjoittelen saman tien kuulumisia.

Mua on supistellut silloin tällöin,kivuttomasto onnex,soittelin siitä kuitenkin neuvolaan ja sain käydä ultrassa.Kaikki oli hyvin,kuten päättelin kyl jo liikkeistä ja sydänääniä kotona kuunnellessanikin.Ekat liikkeet tuntui viime su,sen jälkeen tuntuneet ihan päivittäin,ihan kuin perhosen siivet kutittelisi sisältä päin.

Olo on hyvä,ei väsytä,eikä ällötä ja eka vaatekin on pikkuiselle nyt hankittu.Vaal. pun muodikas,valkoisin karvareunuksin reunustettu.

Olen siis ihan varma,että tyttöä odotetaan.Neuvolatäti naureskelikin ultrassa,että hyvin oon arvannut ennakkoon sukupuolen,joka kerta tähän mennessä,kolmannesta olin rv 38 siinä uskossa,et poikaa odotetan,mut viimeisen viikon aikana tulikin vahva tyttötunne ja tyttö sieltä tulikin.

Eilen ostettiin isompi ja uudempi maasturi,johon mahtuu 8 hlöä.Tämä toinen mikä meil on on vain 6hlölle.Myöhemmin sit ostetaan vielä tuplavaunut ja cracon autobaby jalustalla.

Nyt siivoan loppuun,päivällä on bodypump tunti,onnex liikkuminen ei vielä oo supistelua aiheuttanut.

Lumina ja Lahja rv 15+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäänyt noille kaverisynttäreille mukaan mutta nyt pakko jäädä kun meidän tyttö ei osaa vielä luistella ja tarttee apua. Niin ja sitten tuolla on niin kylmä että en usko hänen tarkenevan siellä kahta tuntia joten en uskalla jättää ressukkaa sinne palelemaan. Sitten pitäisi mennä käymään vanhempienei luona viellä.

Kamalasti odotan että viikot kuluisi nopeasti jotta pääsisi tuonne rv20 paremmalle puolelle niin ei enää huolettaisi niin paljon. Päätin tässä jo että en raskaudesta kerro ennen rakenneultraa jos ei joku arvaa eli kovasti toivon että aika kuluu nopsaan kun tekee kuitenkin mieli asiasta puhua.

Nyt pitää rientää laittamaan tyttöä valmiiksi.

aliisa ja yllärirv 12+5

Vierailija
4/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN ole enää ennättänyt kirjoitella taaperopuolelle näistä meidän joulutähtösistä (tai meidän kohdallamme tammikuussa vasta syntyneestä tytönpötkäleestä), kun arki vie mennessään. JA jotenkin sitä aina kirjoittaa ja haluaa kuulla muidenkin kokemuksia aina näin raskausaikana. ELi täälläpä taas treffataan! Oikein mukavaa!

Taaperoista itse asiassa sen verran, että Alma otti ja rupesi yhtäkkiä kävelemään tällä viikolla! Kääntyili ponnekkaasti jo kaksikuisena ja lähti ryömimään nelikuisena, jolloin kaikki ajattelivat, että käveleekin alta aikayksikön. Vaan eipäs nähnytkään itse mitään syytä moisen opetteluun! Pääsi niin vauhdikkaasti velipojan perässä konttien ja meni toki tukia pitkin vikkelään, vaan yhtään aktiivista kävely-yritystä ei ennen tätä viikkoa ole nähty (tyty on nyt vuoden ja 3vk). Vaan tässä se nyt robocobin lailla vaappuu paikasta toiseen varsin vakuuttavasti!

Esikoinen jatkaa pöpjen keräilyämme. Ensinhän oli noro tai rota, sitten on podettu flunssaa, ja tänä aamuna havaitsin pojuparan silmän tulehtuneen (no, eipä jäänyt rvailuille sijaa, kun ihmeellisesti vuotavaa silmää pesin aamupesulla, niin poika ulisi " Ai kauheeta, kauheeta!!!" ). Lääkärivajeista huolimatta kaupungin terveyskeskus toimi hienosti ja tosi ystävällisesti. Ehdittiin jonottaessamme poiketa vielä tuplarattaillamme lumisateessa ja tuulessa (olinkin hiukan loppu kotio päästyämme) keskustassa kirjastossa, missä odotti pettymys: kirjoja lajittelelva robotti oli rikki eikä Mikael päässyt sitä ihailemaan toiminnassa! JA reseptilääkekin saatiin nopeasti kotiin, kun ensin luennoiltaan äkäisenä tavoitettu isukki tajusi silmän olevan oikeasti kipeä ja tarvitsevan lääkkeet HETI eikä vasta illalla luentojen jälkeen... Ehdin kyllä jo manata koko miessuvun taas alimpaan helvettiin, vaan tulihan se oma-aloitteinen valaistuminen sieltä, ja isi porhalsi kaupungin läpi autolla reseptiä hakemaan ja lääkettä tuomaan - ja ei kuin takaisin lujuusopin mielenkiintoisiin saloihin AMKiin!

Maha on kasvanut kiitettävästi: Eivät mene enää toppahousut jalkaan, tai menevät, mutta vetskaria ei voi sulkea, eli on lievä putoamisvaara edessä yleisön. Nämä penteleen mammatukisukkahousut puristavat ajoittain myös inhasti, vaan pakko niitä on tulppavaaran vuoksi pitää mahdollisimman paljon (kiitos, perintötekijät!).

Mitäs vielä...? Eipä juuri mitään muuta kuin sisar hento valkoisena jatkamista: tippoja pitää lykkiä pojan silmään 8 kertaa päivässä. Töitäkin on enää pari viikkoa jäljellä, se siitä " omasta hengähdystauostani!" Vaan ihan kiva näinkin.

Nyt Alma hajottaa jotain keittössä, syöksyn sinne!

Terkkuja kaikille ja hauskaa viikonloppua!

Vitanova rv 15+0

Vierailija
5/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tuntuu olevan saman ikäisiä lapsukaisia kuin meidän kuopus, joka on syntynyt 11/05. Kirjoittelin tuolloin ahkerasti marrasmasuihin :o)

Luminako se kirjoitteli että on aavistanut sukupuolen tähän asti. No, niin olen minäkin ja 5 kertaa olen ollut oikeassa : tyttö x 5. Nyt en enää tiedä. Jännittää mahottomasti että tuleeko nuorena haaveilemastani kuuden tytön katraasta totta vaiko ei ! Ja autoasiasta : meille vaihdettiin 7 -hengen auto vuosi sitten ja varaa ei todellakaan ole taas vaihtaa, joten yritetään tulla toimeen näin.

Olo on edelleen huono ja väsynyt, tosin en muuta ole odottanutkaan kun edellisissäkin raskauksissa ällöolo on kestänyt viikolle 20 asti :o/ Vielä vähän kestettävää. Tänään kuuntelin (uskaltauduin kuuntelemaan) ekaa kertaa tuolla kotidopplerilla ja hyvinhän ne äänet kuului :o) Ekaa kuului vain oma syke ja vähän säikähdin, mutta kun käänsin sitä vekotinta niin alkoi kuulua tasainen jumpsutus n. 150 x minuutissa. Ihanaa että on tuollainen reuhotin keksitty !!! Keskiviikkona menen vielä neuvolaan kuuntelemaan ääniä kun ensi viikko on paha minulle : kuopusta edeltävä km tapahtui tuon viikon jälkeen :o( Elän sitä näemmä yhä uudestaan.......

Mutta nyt iltaa viettämään ja syömään paprikaa ( intohimo nykyisin)

Rapuäiti ja rakas Lahja 14+4

Vierailija
6/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nämä viikonloput, kun saa vaan olla ja levätä. Ja vielä kun mieskin kannustaa lepäämään, eikä ole moksiskaan vaikka pyykit ja tiskit lojuu päivästä toiseen, kun en jaksaisi tehdä mitään. Arkisin päivä töissä vie kaikki voimat. Tuntuu vaan niin oudolta kun ennen raskautta olin varsinainen puuhanainen, aina menossa ja tekemässä jotakin, masentavaa ettei nyt jaksaisi mitään. Onneksi mies ymmärtää ja tekee hommat puolestani. Väsymyksen takia tämä palstailukin meinaa jäädä kokonaan. Kuumeilupuolelle aiemmin kirjoittelin päivittäin, mutta sillon ei vielä ollutkaan tästä raskausväsymystä. No, eiköhän tämäkin jossain vaiheessa helpota.

hannnah 11+4

Vierailija
7/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Niiskupiisku! UUsia mahtuu aina mukaan.

Rapuäidille jaksamisia!

Opiskelupäivä menossa, mutta silti haahuilen netissä. Kyllä vaikea motivoitua oman navan ulkopuolelle.

Onko kellään muulla mitään " fiiliksiä" tulevasta vauvasta? Itsellä ei ole oikein kunnon fiiliksiä sukupuolesta, vaikka Taimi onkin työnimenä. Mutta kestovaippoja tutkaillessa mietin, että tämä tulee varmasti olemaan yli 4kiloinen syntyessään, joten ihan pieniä vaippoja kannattaa tuskin ostaa. Vaikka välillä olenkin huolissani, että onko kaikki hyvin ja pelkään, että lapsi syntyy liian aikaisin. Fiilikseen varmaan liittyy kyllä se, että esikoinen oli lähes 3900gr syntyessään.

Nyt täytyy alkaa taas lukea tuota omaa tekstiä.

Västis ja Taimi 13+2

Vierailija
8/10 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

olen mielenkiinnolla seuraillut palstaa ja uskaltauduin itsekin vihdoin kirjoittamaan! Asun Englannissa, ja kavereita ei ole samallalailla ymparilla kuin aikoinaan suomessa asuvana,joten olisi kiva jakaa naita iloja ja suruja muiden kanssa jotka ovat samassa tilanteessa.Eli toivottavasti ei haittaa vaikka en Suomessa asukkaan.

Laskettu aika on 1.8. ja esikoisesta olisi kysymys. Olen 33v ja olen asunut englannissa 2vuotta, avopuolisoni siis englantilainen ja toimin liikunnanohjaajana taalla.

Kaikki mennyt ihan mukavasti tahan mennessa,mita nyt parhaillaan kauhea flunssa vaivaa,saas nahda paaseeko huomenna toihin asti.Vatsaa ei viela nay,ehka pieni kumpu jonka itse huomaa,joten sita isompaa kumpua odotellessa!

Mukavaa sunnuntai iltaa!

Vierailija
9/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. viikko menossa. Aika menee hurjan äkkiä. mulla taas etova olo ja ällötys ovat palanneet takaisin. Eilenkin vaan kieriskelin sohvassa, kun oli niin huono olo ettei ylös päässyt. Luulin tosiaan, että tää olo helpottuu kun usein sanotaan 16. viikkoon mennessä. mutta toivottavasti tämä on vain jotain hetkellistä.

Mutta nyt aion nauttia viikonlopusta, joka on toivottavasti aurinkoinen. Flunssa on ohi ja voi rauhallisesti vähän haistellakin tuota ulkoilmaa:)

esmaralda rv 14+2

Vierailija
10/10 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta nyt uskallan minäkin ilmoittautua elokuisiin, kun eilisessä np-ultrassa oli kaikki hyvin. Olen ollut vähän epäuskoinen koko raskauden suhteen, kun oireita on ollut niin kovin vähän, mutta ultrassa pikkukaveri kiskoi napanuoraa ja vilkutteli. Saatiin koko homma DVD:lle ja tietty ne peruskuvat myös. Ultraaja näytti pikkuisesta myös 4D-kuvaa mutta eipä siitä vielä kovin hyvin selvää saanut. Lupasi, että rakenneultrassa sitten nähdään jo tarkkaa 4D-kuvaa. Ihanan iso kiitos kotikunnalle kun tarjoaa tälläista palvelua!

Meillä siis jo yksi lapsi, joulukuussa -05 syntynyt neitokainen ja näinollen lapsien ikäeroksi pitäisi tulla 1v 8kk, noin.... Tämä toisen odotus on mennyt kaiken muun hössötyksen ohessa kuin huomaamatta. Palasin takaisin töihin vuoden alussa ja melkein heti ilmoitin että olen jäämässä taas äitiyslomalla, pomo oli ihan ratketa riemusta.... Kun esikko meni tietysti päivähoitoon niin on sieltä nyt kantanut jos jonkinlaista tautia tullessaan ja koko viime viikkokin meni pikkupotilasta hoivatessa kotona. Eli lähinnä siis harrastan töissä käymistä silloin kun muu elämä sen sallii =) =)

NiiskuPiisku ja pikkukakkonen