Pettämisestä, onko oikein olettaa?
Puolisoni on jäänyt valheiden takia kiinni pettämisistä, jotka ovat tapahtuneet kavereiden mökkireissuilla, työpaikan illanvietossa toisella paikkakunnalla, lisäksi epämääräisiä menoja samoilta vuosilta, joihin vasta nyt aloin herätä. Minulla on noilta vuosilta outoja pissatulehduksia juuri niiltä ajan kohdilta kuin epäilen puolisoni pettäneen. Yli vuosikymmen takaperin puoliso oli erittäin en vihainen, kun ei meinannut päästä työpaikan pikkujouluihin, jonka jälkeen minulla alkoi olla hiivaa.
Onko oikein olettaa, että on pettänyt myös vastaavanlaisessa työpaikan pikkujouluissa uudelleen, jonne näki vaivaa mitä laittoi päällensä. Ei näe vaivaa pukeutumiseen samalla tavalla, jos on lähtenyt illanviettoon minun kanssa.
Onko oikein olettaa, jos seksi loppui parisuhteesta, hänellä oli koko tämän ajan sivusuhde?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? On jäänyt kiinni pettämisistä eli epärehellinen mies. Vaihtoon.
Oman mielenterveyden takia kiinnostaa.
Ihan turha vatvoa ja arvuutella. Mies on sarjapettäjä. Pettää aina kun on siihen mahdollisuus.
Joko hyväksyt miehen pettämisen tai lähdet. Käytännössä teillä on avoin suhde siinä vaiheessa, kun mies on jo jäänyt pettämisestä kiinni ja sinä olet sen jäämällä hyväksynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että anonyymillä nettifoorumilla tiedetään faktat sinun miehesi tekemisistä? Oletko lapsi tai jotenkin henkisesti rajoittunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ripusta omaa mielenterveyttäsi sellaisen ihmisen tekemisten varaan, joka on jo osoittanut ettei välitä sinusta tai kunnioita sinua. Nojaa niihin joilta saat kiintymystä ja avoimuutta. Perhe, ystävät, ehkä aikanaan uusi parisuhde kun olet ensin käsitellyt tuon trauman esim terapiassa. Mutta lopullista varmuutta et tule koskaan tuollaisen ihmisen touhuista saamaan, sen kanssa on vaan opeteltava elämään.
Vain kaikkein tyhmimmät miehet jäävät kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vain kaikkein tyhmimmät miehet jäävät kiinni.
Vain kaikkein tyhmimmät ylipäänsä pettävät. Eikä tämä ole moralisointia, vaan pitää olla tyhmä että kiinnostaa elää valheessa vuodesta toiseen.
Koskaan ei ole oikein olettaa mitään negatiivista. Kaikkien lähtöoletuksien pitäisi moraalisesti katsoen olla positiivisia ja odottaa, että ihmiset toimivat oikein. Tämä elämänkokemukseni mukaan se lähtökohta, joka pitää ihmisen itsensä sekä suhteellisesti niin onnellisena kuin mahdollista että moraalisesti kunnollisena.
Tästä huolimatta voi olla (ja tällä kertaa varmaan on) syytä epåillä, että positiivinen lähtöoletus ei ehkä olekaan tällä kohtaa pitänyt paikkaansa. Tämä epäilys ei tee ketään onnelliseksi eikä moraalisesti paremmaksi, joskin se voi antaa lisätietoa sekä toisen että omista toimintatavoista. Sinänsä sillä ei kuitenkaan ole väliå, että kun tämä epäilys herää, sulla on jo tarpeeksi tietoa itä, kannattaako tällaista ihmissuhdetta jatkaa vai ei. Se on se ainoa kysymys, jolla oikeasti on merrrityetä.
Ja kaiken sekaanuksen välttämiseksi: vastaus on ettei kannata. Ja että mene niihin sukupuolitautitesteihin varmuuden vuoksi. Klamydia voi olla pitkän aikaa ulospäin oireeton, mutta tehdä silti pahaa vahinkoa jota voi olla mahdoton korjata jos se jatkuu liian pitkään.
Olen AP ja mies, olen halunnut pariterapiaan vaimon kanssa ja lopulta käynyt yksinkin kun en tiedä mitä uskoa. Terapioissa vain minua on syyllistetty kaikesta ja se kaikki, mitä vaimo on tehnyt tai sanonut on sivuutettu. Ihan kuin minun pitäisi olla syyllinen vaimon pettämisiin, haukkumisiin, syyllistämisiin, raivareihin. Minun kertomusta aina kyseenalaistetaan ja vaimoni tarina uskotaan. Terapeuttien mielestä mitään ei ole tapahtunut, jos vaimo kerran niin sanoo. Mutta jos minä sanon jotain, sitä heti epäillään, ettei se ole totta. Vaimon sanomisia ei kukaan epäile. Olen kulkenut uskomattoman matkan. Tasapuolinen kohtelu on kaukana. Olen yrittänyt olla vaimolle mahdollisimman hyvä mies ja lapsille mahdollisimman hyvä isä.