ulosoton määrä kasvaa edelleen
Koko ulosotto tuntuu kusetukselta. Minulla meni luottotiedot 20 vuotiaana. Silloisen miehen kanssa oltiin tilattu huonekalut ja vaatteita osamaksulla. Sitten otettu 5000e laina autoon. Velkaa yhteensä ehkä 10tuhatta. Pystyin niitä maksamaan kunnes erottiin ja mies jätti maksamatta oman osuuden ja vielä vuokran osuuden. Sieltä pamahti yhtäkkiä lasku ettei ole 3 kuukauteen maksanut ja selvittelyn jälkeen minulle ne jäi maksettavaksi. Sitten kaikki meni ulosottoon.
No vuosia kului. Velan määrä kasvoi vaikken ottanut enkä saanut enää lisää lainaa tai osamaksuja. En ollut töissä vaan kävin koulua ja olin työttömänä. 2 vuotta sitten (26v) menin töihin. Olen maksanut siitä asti ulosottoja pois. Velkaa edelleen 34tuhatta! Miten? Taas soittivat että uusi perintä tulossa että tarkista. Kysyi miten voi vielä tulla 8vuotta myöhemmin ja hän vastasi ettei tiedä.
Noh miten tarkistan? En tajunnut silloin eron aikaan pitää kirjaa paljonko ja minne olen velkaa ja mistä, tarkalleen. En voi mitenkään tarkistaa pitääkö velka paikkaansa.
Tekisi mieli vaan lopettaa työt. Itkettää että vaikka kuinka maksan, tuhansia vuodessa niin velka vaan kasvaa 😭 Ei tämä voi mennä oikein, miten tästä suosta pääsee?
Kommentit (8)
Vuokran* nyt en osaa enää edes kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuokran* nyt en osaa enää edes kirjoittaa.
Kirjoitustaitokin mennyt ulosottoon?
Hae velksaneeraukseen? Tai hae velan maksuun pankkilainaa, jolla maksat kaikki ulosotot? Pankkolainassa ei korko ole niin jäätävä kuin ulosotossa.
Ota yhteyttä oikeusaputoimiston talous- ja velkaneuvontaan. Selvittävät velkasi tuossa tuokiossa, kun annat valtakirjan ja jotain lisätietoja.
Ne velat ehti kasvaa kuusi vuotta korkoa ennen kuin aloit lyhentää niitä. Ei mikään ihme että kahdessa vuodessa ole saanut kovin suurta vähennystä aikaan. Lisäksi osa maksamastasi rahasta menee ulosottomaksuihin.
Ei tuossa voi muuta kuin yrittää mahdollisuuksien mukaan korottaa takaisinmaksuerän suuruutta. Muuten voi käydä niin etteivät maksusi riitä edes korkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä oikeusaputoimiston talous- ja velkaneuvontaan. Selvittävät velkasi tuossa tuokiossa, kun annat valtakirjan ja jotain lisätietoja.
Tämä. Antavat myös neuvoja juuri ap:n tilanteeseen.
Siis kaikki velka meni tuolloin ulosottoon. noin 10t.
Vuokan sain maksettua ja se ei mennyt ulosottoon. Ap