Kuinka estää vanhan ihmisen vedätys, kun hän on tekemässä uutta sähkösopimusta?
Tilanne on nyt, se että äitini sellainen pitää tehdä ja hänelle koko asia on täyttä hepreaa. On ihan yksi ja sama mitä luulette, että ihminen ymmärtää tai miten hänelle voi asian selittää. Ei ole olemassa mitään rautalankaa tai keinoa saada häntä tajuamaan kuinka tehdä edullinen sähkösopimus.
Eli voinko ottaa johonkin yhteyttä jos huomaan, että häntä on selkeästi kusetettu ja sopimus reilusti yli markkinahinnan. Koska tiedän, että hän tulee tekemään juuri sen sopimuksen mitä hänelle ehdotetaan oli se sopimus mikä hyvänsä.
Kommentit (9)
Eipä tuota voi mitenkään estää, jos et ole hänen holhoojansa. Jos äitisi suostuu siihen, voitte tehdä sopimuksen yhdessä, eli katsot että tarjous on asiallinen.
Puhelin- ja kotimyynnin voi peruuttaa kuluttajansuojalain perusteella. Sopimuksesta pitää tulla vahvistus joko mailiin, tai kirjeitse, jossa pitää olla peruutusmahdollisuus. Vahdi niitä. Muuten on lestapoika rahastamassa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuota voi mitenkään estää, jos et ole hänen holhoojansa. Jos äitisi suostuu siihen, voitte tehdä sopimuksen yhdessä, eli katsot että tarjous on asiallinen.
Pelkkä asian esille ottaminen aiheuttaa raivokohtauksia, on vain kurja katsoa vierestä jos vanhaa ihmistä vedätetään. Tuntuu olevan nykyaikana ongelma vähän joka asiassa, kaikki asiat nettiä myöten menee monilla vanhoilla ihmisillä täysin yli hilseen. Jos yrität auttaa, raivokohtaus ja pää menee jumiin.
Etteko voi yhdessä tehdä netissä? Itselle soitti myyjä, ja huomasin hänen laittaneen jonkun ekosähkö-lisähinnan siihen vaikkei ollut mitään puhetta.
Tuo sopimus olisi minun pitänyt vielä myöhemmin vahvistaa vastaamalla tekstiviestiin, joten jätin sen tekemättä. Mietin chattiin menoa muuttamaan sitä, mutta sitten huomasinkin vähän edullisemman ja lyhyemmän netissä, ja tein siellä. Tarvitsi pankkitunnukset.
Tuosta tuli toki myös spostivahtistus jossa sanottiin että tarkistaa ja jos on virhettä niin viikon kuluessa yhteyttä.
Otat tabletin tai läppärin mukaan ja teette sen yhdessä. Puhelimitse ei tehdä mitään sopimuksia. Meillä otettiin vanhalta äidiltä pankkitunnukset pois ja aktivoitiin edunvalvontavaltuutus. Älypuhelinta hänellä ei luojan kiitos ole.
Sain tehtyä sen netissä, yhdessä. Ihan ok hinta, lähes sama kuin aikaisempi joka oli myös edullinen. Ei ollut tuon hankalampaa, pankkitunnuksilla sisään ja uusi sopimus alkaa parin kuukauden päästä.
Kiitti vinkeistä.
-aloittaja
Osaako kukaan neuvoa? Haluaisin ihan oikeasti apua, en halua että äitini joutuu maksamaan ylikalliita sähkölaskuja joka kuukausi.