Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanouduin töistä tyött.tuen suojaosan poiston vuoksi: ei mitään järkeä, kun bussilippujen hinnatkin nousee

Vierailija
04.09.2024 |

Jos saan töitä tästä läheltä, niin hyvä, mutta nyt ei ollut järkeä jatkaa tuossa nykyisessä hommassa, kun bussimatkoihin menee se mitä ansaitsee. Minua on aina kiusattu, solvattu ja vähätelty jo peruskoulusta asti, niin en välitä, vaikka pulloja kerätessä ihmiset katsoo minua kuin olisin tehnyt murhan. Ilmeisesti pullojen kierrätykseen vieminen on määritelty rikokseksi, en ole vain sattunut sitä uutista vielä huomaamaan, jossa siitä kerrotaan. Ei ole varaa ostaa kotimaisten yrittäjien tuotteita enää, pitää suosia Temua ja muita halpavaihtoehtoja. Tästä lähtee syvenevä tappion kierre, kun yhä useammalla osa-aikaisella tai minun tavoin suojaosan poiston vuoksi sen lyhyenkin osa-aikatyön lopettaneilla ei ole varaa suosia kotimaista ruokaakaan (vaikka se ärsyttävä käheä-ääninen mummeli kauppakeskusten Radio Nova-soittolistan tyylisen puhkitoistosoitetun taustamusiikin lomassa semmoiseen kannustaakin).

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin irtisanoutumaan valituisesta täysituntisesta työstä,kun tuli asumistuki uudistus. Vaihdoin paikkakuntaa halvemman asunnon perässä,mutta töitä ei täällä alallani ole (eikä pahemmin muutenkaan).En nyt sitten tiedä kuka tässä voitti ja mitä. 

Onhan se ihan selvää, että hävisit tuossa itse.

Kaffebullalla unohtui argumentit kokonaan.

Vierailija
22/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, joku ahkera saa sun tunnit. Kohta leikataan toimeentulotukea, sitten muistat tämän päätöksesi.

Saadaan joka vuosi huomautuksia riittämättömästä toimeentulotuesta. Toimeentulotuki on meillä romanian tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin irtisanoutumaan valituisesta täysituntisesta työstä,kun tuli asumistuki uudistus. Vaihdoin paikkakuntaa halvemman asunnon perässä,mutta töitä ei täällä alallani ole (eikä pahemmin muutenkaan).En nyt sitten tiedä kuka tässä voitti ja mitä. 

Minä muutin Kirkkonummelta Espooseen hieman kalliimpaan asuntoon. Kirkkonummella katsotaan max asumismenoksi 632 euroa, Espoossa 715 euroa. Nyt ei jää itselle senttiäkään maksettavaksi tukien jälkeen. Aikaisemman abcd-lipun sijaan riittää nyt ab-lippu. Minulla ei ole varaa asua "halvemmilla" paikkakunnilla.

Vierailija
24/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, joku ahkera saa sun tunnit. Kohta leikataan toimeentulotukea, sitten muistat tämän päätöksesi.

Mutta, kun tilanne olisi joka tapauksessa minulle enemmän tappioksi, vaikka olisin jatkanut tuossa paskaduunissa. Nyt tulee enemmän voittoa, kun käytän ajan pullojen keräämiseen. Säästö bussirahat omaan elämiseen.

Ap

Tyhmä olet ap, osa-aika töistä käsin voisit työllistyä kokoaikaiseksi. Nyt itse valitset syrjäytyä ja kerätä paskaisia pulloja. Mutta köyhä ei koskaan pysty ajattelemaan seuraavaa tukipäivää pidemmälle.

Olen ollut palkattomissa harjoitteluissa lukiossa, ammattikoulussa ja ammattikorkeakouluissa ja saanut niistä kiittävät arvioinnit, mutta en saanut töitä, kun halusivat seuraavan palkattoman harjoittelijan jonosta.

Ja kohta verovirastosta lisää työttömiä.

Ap

Vierailija
25/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta, kun tilanne olisi joka tapauksessa minulle enemmän tappioksi, vaikka olisin jatkanut tuossa paskaduunissa. Nyt tulee enemmän voittoa, kun käytän ajan pullojen keräämiseen. Säästö bussirahat omaan elämiseen.

Ap

Tyhmä olet ap, osa-aika töistä käsin voisit työllistyä kokoaikaiseksi. Nyt itse valitset syrjäytyä ja kerätä paskaisia pulloja. Mutta köyhä ei koskaan pysty ajattelemaan seuraavaa tukipäivää pidemmälle.

Olen ollut palkattomissa harjoitteluissa lukiossa, ammattikoulussa ja ammattikorkeakouluissa ja saanut niistä kiittävät arvioinnit, mutta en saanut töitä, kun halusivat seuraavan pa

Sen harjoittelun aikana on tarkoitus työllistyä muualle, haloo. Ei sitä köyhä tajua.

Vierailija
26/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko karenssin, vai sovitko työnantajan kanssa niin, että työsuhteen päättymisen syyksi laitetaan jotain muuta kuin sun oma pyyntö. Vai eikö osa-aikatyöstä lähtemisestä saa karenssia?

Vierailija
27/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKILLE EI RIITÄ SELLAISTA TYÖTÄ, JONKA PALKALLA TULISI TOIMEEN ILMAN TUKIA. Se on tosiasia.

Vierailija
28/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työelämässä ostin aina kotimaista.

Nyt työttömyyden aikana kaikki kotimaiset tuotteet olen ruokakaupassa vaihtanut halvempiin ulkomaalaisiin tuotteisiin. Vaatteita, asusteita tms, en ole ostanut vuosikausiin. Halvemmaksi tulee ulkomaalaiset tuotteet, mutta nurjempi puoli on se, että joskus kaipaa niitä kotimaisia tuotteita, joista paljon tykkäsin maun vuoksi ja toisaalta hyvä mieli, että sain säästettyä ja rahaa riittää vielä seuraaville viikoille. 

Vierailija
29/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama. Opiskelen ikäni vuoksi hankalasti työllistyvänä nyt uutta tutkintoa etänä työmarkkinatuella, ja tein opintojen ohella osa-aikatyötä, josta sain noin 300€/kk netto. Enempää tunteja en saanut, mutta oli sekin jotain. Työpaikan sijainti ja työvuorojen ajankohdat vaativat oman auton, julkisilla ei töihin voinut kulkea, ja lähes kolmen vuoden aktiivinen hakurumba ei ole tuottanut edes haastattelukutsua. Kuluja tuli autosta sellaiset 200€/kk, joten ei se kauhean kannattavaa ollut, mutta pärjäsin vähän paremmin ja pysyin kiinni työelämässä jollain tavalla kuitenkin. Nyt kun työmarkkinatuestakin leikattiin puolet palkasta, jäisin joinain kuukausina miinukselle, mihin minulla ei ole varaa. Jokainen varmasti ymmärtää, että 600€ tuesta ei pysty enää mitenkään kiristämään, kun joutuisi itse maksamaan työnteosta, mikä on opiskeluun tarvittavasta ajasta ja voimavaroista pois. Lopetin työt (nollasopimus, eli en vaan enää ota vastaan vuoroja enkä siten saa karenssia) ja myin auton selviytyäkseni.

Vierailija
30/30 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja haen koko ajan täysiaikaista työtä. Oman taloudellisen tilanteen parantamiseksi harkitsin hakeutumista myös osa-aikatöihin, uudistuksen takia vetäydyin siitä suunnitelmasta. Sinänsä kukaan ei välttis kauheasti menetä, eihän työpaikan hakeminen tarkoita valituksi tulemista. Edelleen haluan työllistyä täyspäiväisesti ja sellaisella palkalla etten tarvitse tukia öisäksi peruselämisen turvaamiseksi. toki asuntovelakisena omistusasujana tukia ei enää kohta saa sitäkään vähää. Vastike tässä on 200e eli aika paljon pienemmällä rahalla valtio pääsis maksamalla tähän tukea muutaman kympin sen sijaan että joudun muuttamaan vuokrayksiöön ja nostamaan asumistukea täyden summan. Ei mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan