Kuuleeko porukka oikeasti että lapset identifioituvat eläimiksi?
Hirveä haloo noussut tästä therian-ilmiöstä ja joo toki, olen itsekin sitä mieltä että koulussa ei opetusta häiritä esittämällä eläintä ym. Mutta somessa aikuiset ihmiset päivittelevät kuinka sairaaksi tänä maailma on mennyt, vaikka suurimmalle osalle lapsista tämä on puhtaasti leikkiä. Roolileikkejä on leikitty iät ajat, mistä lähtien siitä on tullut sairasta? Ja ehkä lapset jopa uskovat olevansa eläimiä, mutta vain sen takia että tästä on muodostunut jonkinlainen trendi. Samanlaisia trendejä oli kouluissa 90-luvulla, esim Pokemonkorttien ja tarrojen vaihtokauppa. Herranjestas antakaa lasten olla lapsia ja älkää ottako niin tosissaan kaikkia niiden juttuja! Ne ovat kuitenkin vain lapsia, jotka leikkivät
Kommentit (52)
Ehkä niille lapsille pitäisi opettajan kertoa, että ihminenkin on eläin. Sitten ei tarvitsisi erikseen identifioitua eläimeksi.
Rohkea tyttö kyllä tuossa jutussa. Haukutaan ja huudellaan, mutta silti pitää häntää yms.
Kun mä olin 90-luvulla ala-asteella niin ei kyllä uskallettu leikkiä mitään. No, hyppynarua ja twistiä, mutta ei mitään roolileikkejä. Olis naurettu pikkulasten hommaksi. Muistan ku mun kaveri halus leikkiä vauvanukeillä meidän pihalla että ollaan piknikillä, niin mä juoksin talon taakse piiloon ku meidänluokkalaisia poikia ajoi pyörillä ohi. Siis mä pelkäsin että ne nauraa ku leikitään vauvanukeilla.
Toki koulu saa laatia sellaiset säännöt kuin oppimisen kannalta parasta on ja tähän on oppilaiden mukauduttava. Meillä on työpaikoillakin sääntöjä, jotka eivät välttämättä miellytä, mutta ne laadittu ajatellen sitä isoa porukkaa, ei yksilöä.
Vierailija kirjoitti:
No mun maukuminen ja haukkuminen on tunnilla kielletty, kuten kaikki muutkin leikit, ja pihalle laitetaan kengät jalkaan, niinkuin ennekin, vaikka olisi mikä leikki menossa.
Joo niin minunkin, mutta olenkin opettaja.
Oulusta olevan tytön äiti toivoo , että rehtori ei kieltäisi asuja. Tytöllä tullut paha ja itkenyt. Äidin pitäisi puhua tytölle , että hän ehtii olla koira karhu vai mikä nyt olikaan koulun jälkeen. Hyvä vaan jos rehtori puuttui asiaan.
Lapsille täytyy opettaa että leikit kuuluu välitunnille ja vapaa-aikaan. Ei oppitunnille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne leikkijät ovat ilmeisesti ala-asteikäisiä tyttöjä. Vaikka oikeasti tytöstä tulee nainen noin 10-vuotiaana ja hänen pitäisi olla silloin miehen seksileluna, palvelijana ja nyrkkeilysäkkinä.
Olet sairas.
Ihan tavallinen 43-vuotias mies, joka on itsekin 1-vuotiaan tytön isä. Hänestä tulisi noin 10 vuoden päästä jollekin miehelle hyvä palvelija.
Kas kun ei sulle. Hoidata päätäsi, siinä on vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se että nämä lapset ei ymmärrä ja hyväksy että aina ei voi leikkiä.
No se on kyllä aikuisten vika, vanhemmat ja opettajat, ei lasten vika! Kouluissa ilmeisesti enää ei voi sanoa, että leikit kuuluu välintunnille eikä opetustilanteeseen, vai mikä tässä on hätänä?
Älkää antautuko kaiken sallivaan vouhotukseen. Idioottimaisia juttuja ei pidä kannustaa. Kuten koulussa eläinnaamioissa kulkemista. Tai eläimellisen identiteetin vahvistamista ja hyväksymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaisenlehdistön promoamaan propagandaa. Itselleni se kysymys pikemminkin on, eikö mikään sosiaalinen normisto saisi rajoittaa sitä lasta?
En minäkään niitä Pokemon-kortteja levittänyt kaupan tai luokan lattialle, eikä äitini antanut niitä kouluunkaan viedä.Saa toki, ja pitääkin rajoittaa. Ja olen myös sitä mieltä, että koulussa, varsinkin oppitunneilla keskitytään opetukseen, ei leikkiin. Mutta avaukseni pointti olikin se, suurin osa aikuisista täällä somessa näyttää oikeasti uskovan, että nämä lapset ovat tosissaan. Siis porukka uskoo oikeasti että lapset identifioituvat eläimiksi, vaikka harva lapsi edes ymmärtää mitä tarkoittaa kun identifioituu joksikin muuksi. Ja tätä sitten kauhistellaan, että kuinka sairasta kaikki nykypäivänä on
Ap
Mitä tarkoitat tosissaan olemisella? Leikki on leikkiä ja hyvä asia, mutta se pitää pystyä tarpeen mukaan myös lopettamaan. Tämä on selvää. Oletko nyt vaan ylitulkinnut ihmisten sanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Älkää antautuko kaiken sallivaan vouhotukseen. Idioottimaisia juttuja ei pidä kannustaa. Kuten koulussa eläinnaamioissa kulkemista. Tai eläimellisen identiteetin vahvistamista ja hyväksymistä.
Vaihtoehdot ei ole kaiken salliminen tai kaiken kieltäminen. Paras vaihtoehto on, että aikuinen käyttää omaa harkintakykyään. Tämä therian ilmiökin on monipiippuinen juttu. Joku lapsi oli kuulemma eksynyt aikuisen pitämälle therian fetissisivustolle ja ahdistunut kovasti. Sitten taas monille tämä voi olla ihan harmitonta leikkiä.
Tämä taitaa olla jokin muotivillitys, samoin kuin anime-hahmot. Huomasin pikaisella googlauksella että suosittua Japanissa mistä animekin tullut. On ihan yrityksiä mitkä myy näköiseläinpukuja mm ZEPPET Company. Sieltäpä tilaamaan koko perheelle. Meinasin tilata itselleni susipuvun ja mennä tien viereen passiin kun hirvikausi alkaa. Katsotaan mitä tapahtuu. =D
Kirjojen poltolla se alkoi viimeksi.