Oletko käynyt kaljakävelyllä?
Kaljakävely on liikuntamuoto, jossa pysähdytään juomaan kalja tietyin välein, esim. 1-2 kilometrin välein. Kävelyn tulee olla ripeää, 7 km/h. Kaljat kannetaan mukana repussa, mikä tekee kaljakävelystä raskaampaa. Kevennetyssä versiossa kaljat piilotetaan reitille etukäteen. Sopiva matka aloittelijoille 12 km, edistyneille 24 km.
Kommentit (5)
Kerran 80-luvulla opiskelijana. Olin kookas ja urheilullinen, joten minut ilmoitettiin kisaan, koska uskottiin minun suoriutuvan hyvin. Ongelmaksi muodostui se, että en pidä oluesta. Jaksoin seitsemästä tankkauspisteestä toiselle ja lopetin, kun oli niin pahanmakuinen urakka.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin tuon hienostuneempaa muotoa nuorempana. Parin kilometrin säteellä kodistani oli 18 anniskeluravintolaa. Lähdimme kaverini kanssa aamu yhdeksältä liikkeelle ja jokaisessa paikassa juotiin yksi pullo keskiolutta. Kun kotiuduin klo. 23, oli taskussa 18 olutkuittia. Kävelyäkin tuli varmaan 10 kilometriä.
Yksi elämäni pisimpään mietitty ja hauska kokemus.
Olen monasti miettinyt Helsingissä Vaasankadulla samaa. Sörkän metroasemalta Flemarille ja kadun toista puolta takasin.
Kuulostaa mukavalta elämykseltä!
Minä käyn polttelukävelyillä. En viitsi asunnossa polttaa kun suhtautuminen on hysteeristä. Olen koittanut suhtautua asiaan positiivisesti siinä saa liikuntaa samalla. On se tehokas houkutin lenkille. Niin huonoa ilmaa ei ole ollut ettenkö kävisi jos haluttaa. En käy päivittäin mutta sanotaan että useita kertoja viikossa. Onhan se päihde vaikka itse koen sen usein olevan hermojen rauhoituslääke.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn polttelukävelyillä. En viitsi asunnossa polttaa kun suhtautuminen on hysteeristä. Olen koittanut suhtautua asiaan positiivisesti siinä saa liikuntaa samalla. On se tehokas houkutin lenkille. Niin huonoa ilmaa ei ole ollut ettenkö kävisi jos haluttaa. En käy päivittäin mutta sanotaan että useita kertoja viikossa. Onhan se päihde vaikka itse koen sen usein olevan hermojen rauhoituslääke.
Sama
Minä kokeilin tuon hienostuneempaa muotoa nuorempana. Parin kilometrin säteellä kodistani oli 18 anniskeluravintolaa. Lähdimme kaverini kanssa aamu yhdeksältä liikkeelle ja jokaisessa paikassa juotiin yksi pullo keskiolutta. Kun kotiuduin klo. 23, oli taskussa 18 olutkuittia. Kävelyäkin tuli varmaan 10 kilometriä.
Yksi elämäni pisimpään mietitty ja hauska kokemus.
Olen monasti miettinyt Helsingissä Vaasankadulla samaa. Sörkän metroasemalta Flemarille ja kadun toista puolta takasin.