Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti joutui sairaalaan, isä kieltää yhteydenpidon.

Vierailija
03.09.2024 |

Äitini joutui siis burnoutin takia osastolle. Hänellä on ollut viimeiset puolitoista vuotta erittäin raskasta sen jälkeen kun isä sai aivoinfarktin jonka seurauksena luonne muuttui suoraan sanottuna ttumaiseksi. Nyt sitten jaksamine loppui ja lataamo kutsui. Isä syyttää minua ja siskoani tästä eikä ymmärrä minkälainen on itse ollut. Isä on sitö mieltä, ettei meillä lapsilla ole nyt lupaa pitää äitiin suoraa yhteyttä vaan kaiken pitää mennä hänen välittämänä. Perusteluna oli, että emme pääsisi johdattelemaan tai manipuloimaan äitiä heikkona hetkenä. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä isästäsi, vaan toimi parhaaksi katsomallasi tavalla.

Vierailija
2/6 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä isäsi voi asiaan ottaa määräysvaltaa. Pidätte yhteyttä juuri niinkuin haluatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi on oikeassa. Anna äidin levätä äläkä rasita häntä yhtään lisää. 

Vierailija
4/6 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää katsomaan äitiänne, jos hoitohenkilöstön mielestä on ok.

Isänne kanssa äitinne on väsynyt, mutta uskoisin hänen kaipaavan lapsiaan. Saisi purettua taakkaansa.

Vierailija
5/6 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tahtovat äidille jankuttamaan miten huono äiti oli heidän lapsuudessaan.  Jos tätä vauvapalstaa on uskominen.

Vierailija
6/6 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voi olla nyt se paikka, että ulkopuolisella avulle on tarvetta. Oletan, että vanhemmat ovat jo iäkkäämpiä. 

Vanhuspalveluihin yhteyttä ja sieltä ryhdytään kartoittamaan avun tarvetta. Aloittajan äiti on vetänyt itsensä aivan liian tiukoille, jos uupumuksen seurauksena päätyi osastohoitoon.

Olen sh ja ihan erikoissairaanhoidon sisätaudeilla tulee ajoittain vastaan tilanteita, joissa joko potilas itse tai potilaan puoliso on lopen uupunut vastaavassa tilanteessa. Uuvuttava puoliso ei ole aina fyysisesti huonossa kunnossa, joskus se kognitiivisten kykyjen lasku, muistiongelmat tai luonteen muuttuminen sairauden myötä ovat vaikeampia ongelmia. Usein osapuoli, jolla on haastetta ei itse sitä tiedosta, vaan vaatii, säätää, sählää, käyttäytyy suorastaan v-mäisesti. Näin arkikielellä ilmaistuna.

Voimia Ap:lle ja koko perheelle. Pyytäkää apua, keskustelkaa asiasta äitiänne hoitavan tahon kanssa ja äidin itsensä myös, jos vain vointi sen sallii. Jos tilannetta ei hoideta, äiti jää tulevaisuudessa yhä enemmän yksin isänne kanssa. Eikä se isä siitä tuon yhteistyökykyisemmäksi muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan