Ovatko ihmiset nyt jotenkin erityisen tympeitä?
Olen huomannut tässä parin viikon ajan, että ihmiset esim. työpaikalla ovat olleet jotenkin tympeitä; eivät puhu juurikaan, vaikuttavat murjottavan, jne.
Johtuuko se nyt tästä pimenevästä vuodenajasta, vai saakohan oma hieman matala mielialani minut kuvittelemaan tällaista.
Kommentit (27)
Ranpuute mikä lisääntyy leikkausten myötä ..ei riitä enää mihinkäänvaihteluun edes ruuassa ..työttömyys, konkurssit..jatkuvasti lehdet tätä täynnä .Nämä ainakin ovat vieneet minun iloisuuteni senttien ja laskujen venytyksessä perheessä.
Mediasta.
Näkee niin helposti uutis aiheita kun avaa nettiselaimen tai kun menee kauppaan näkyy uutis aiheet.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kyllä kurjaa, kun kesällä suomalaiset olivat edes vähän iloisempia, niin tämänhetkinen ankeus tuntuu entistä pahemmalta taas.
Ap
Miten sinä tuommosta olet menny kokemaan? Samaa aivosumu hellettä jatkunut kesäkuunalusta saakka. Sisämittarissa ollut 28 ja jopa 29. Ei mulla ainakaan ollu hyvä mieli.
Suomalaisilla on huono itsetunto. Kenenkään itsetunto ei ole täydellinen. Ihmisen osaan kuuluu kestää monenlaista epävarmuutta, epätäydellisyyttä ja ei-toivottuja asioita. Itsetuntemus auttaa hahmottamaan mistä on tulossa, missä on nyt ja mihin on matkalla. Omaa itsetuntoa määritellessä voi kysyä miten paljon arvostan itseäni ja miten suhtaudun itseeni, miten suhtaudun läheisiini. Tärkeää on oppia kasvattamaan itsetuntemustaan siihen suuntaan missä oppii näkemään kaikki ne elämän lahjat joita meille jokaiselle on suotu. Kaikki mikä antaa voimia elämässä kuten luonto, kauneus, kukat, maukas ruoka, oma koti, sauna, lenkkipolut, lempimusiikki, hetket lasten, ystävien tai puolison kanssa ovat elämän lahjoja. On kaksi tapaa elää: joko niin että mikään ei ole ihmeellistä tai niin, että kaikki on ihmeellistä.
Saman oon huomannut. Lomautuksia tulossa, pajat laitetaan kiinni, hallitus leikkaa kokoajan lisää. Vanhukset voi huonosti, lapset voi huonosti, sairaanhoidosta leikataan, tulevaisuus näyttäytyy harmaana. Kiitos vaan kokkarit ja persut. Kuka yllättyi? En minä.
Jotenkin kyllä kurjaa, kun kesällä suomalaiset olivat edes vähän iloisempia, niin tämänhetkinen ankeus tuntuu entistä pahemmalta taas.
Ap