Mua vastaan tulee aamulenkillä joka aamu about 70v mies, kuka kerää sellasella ottimella roskia kadulta vapaaehtoisesti
Mä kerron pari juttuu
Mä tiedän ihan 100% varmuudella, että kun tämä vanhempi herrasmies menee kotiinsa, hän ei kaivele naapuriensa roskapusseja roskiskatoksessa, eikä nipota taloyhtiössä, eikä harrasta vihapuhetta netissä. Tiiättekö miks?
Koska se mies on tyytyväinen itseensä, ylpeä itsestään, se tekee jotain millä on merkitystä.
Ihminen joka on pahoinvoiva ja ymmärtämätön, haluaa aina vetää muut mukaan siihen pahoinvointiin ja ymmärtämättömyyteen. Sen takia täällä palstallakin näkee päivittäin näitä aloituksia: "Haluan tehdä itsemurhan, muita?" + muuta vihapuhetta.
Tää sama tapahtuu toistepäin, kun ihminen tekee itsensä ylpeäksi, hän haluaa että muut tekevät samoin, hän alkaa hehkumaan hyvää omaan ympäristöönsä. Hän on itse tajunnut olevansa kaiken avain. Hän haluaa muidenkin tuntevan yhtä hyvän olon kuin hän itse tuntee.
Jos sä haluat voida hyvin, tee itses ylpeäksi itsestäs. Tee jotain muuta kuin istut tietokoneella
<3
Kommentit (28)
"Pidä Suomi siistinä" on hieno lause ja pidetään siitä kiinni. Jokainen voi opettaa myös lapsilleen ja läheisilleen, ettei mitään roskaa heitetä maahan ( ei myöskään sitä tupakantumppia! ).
Muutama vuosi sitten ajelimme amerikkalaisten ystäviemme kanssa moottoritietä Helsingistä Turkuun ja he ihastelivat moottoriteiden pientareiden siisteyttä. USA:ssa kuulemma teiden penkat ovat roskaa täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän hienona ihmisiä, jotka noin tekee, mutta täytyy myöntää, että itse olen sen verran tarkka hygienian suhteen, että en menisi koskemaan muiden likaisiin roskiin.
Sitä varten minulla on aina muovipusseja (esim vanhoja leipäpusseja ) mukana. Pussin avulla voi kerätä kulkiessaan useammankin roskan.
Vierailija kirjoitti:
Pidän hienona ihmisiä, jotka noin tekee, mutta täytyy myöntää, että itse olen sen verran tarkka hygienian suhteen, että en menisi koskemaan muiden likaisiin roskiin.
Roskannoukkija on keksitty jo aikoja sitten, ei roskiin tarvitse käsin koskea.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti mielekkäämpää lähteä kävelylle, kun on lenkillä joku tarkoitus ja saa tehdä hyvän teon :)
Ristiriitainen kommentti, koska ei kävelylle lähdössä tarvitse olla muuta tarkoitusta, kuin ulkoilu, liikunta , luonnon tarkkailu, raikkaasta ilmasta nauttiminen.
Samalla voi kerätä roskia, koska joku tomppeli ne sinne heittää. Hyvä mieli tulee puhtaasta ympäristöstä.
terv myös 70 v roskien noukkija.
Vierailija kirjoitti:
Ottimesta puhuttiin heti otsikossa. Lisäksi on olemassa hanskat ja käsien pesu. Itse keräilen koirankakkapussilla roskia joskus, etenkin lasinsirut.
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa ne onkin niin hygienisiä.
Ei tuo nyt mikään ihmeellinen sankariteko ole. Itsekin noukin roskia niitä nähdessäni ja meidän nykyisellä asuinalueella on pari himokeräilijää, ja siistiä on. Toinen tosin jo aika vanha, että saattaa siisteystaso lähivuosina heiketä. Tai sitten meidän muiden kerätä enemmän. Sitä en tajua, että minkälainen vajuukki ylipäätään heittää roskat tien varteen.
7.9-24 on kansallinen roskien keräyspäivä. Tupakantumpit on yleisin roska mutta valitettavasti kaikkea muutakin heitetään maahan.