Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut myymään asuntosi halvemmalla kuin mitä itse maksoit?

Vierailija
02.09.2024 |

Minä en ole.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutten onneksi niin paljon kuin kaverini. Minulle tuli tappiota 6000, kaveri joutui vielä maksamaan lainaa pankille 8000 €.

Minä tosin ehdin asua asunnossa seitsemän vuotta, kaveri ei kai kahtakaan vuotta.

Vierailija
2/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, aina olen saanut 10-25% enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän asunto pitää/"pitää" myydä tappiolla. On silkkaa harhaa, että asuntojen arvo aina vain nousisi.

Vierailija
4/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 90-luvulla lainan korot pompsahti yhtäkkiä 18%, joten ko. asunto tuli todella kalliiksi maksella ja siitä ei myydessä ostohintaa saanut pois. Rahanarvonmuuntimella ostohinnassa tuli takkiin 8000 euroa.

Vierailija
5/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisetko ei halua ostaa asuntoa asuakseen vaan sijoituskohteena? Jos ei ole myymässä asuntoaan, niin mitä väliä sillä on, mitä siitä milloinkin maksettaisiin?

Jos asuntojen hinnat laskee, niin samalla tavalla vaihtaminen toiseekin asuntoon on halvempaa.

Vierailija
6/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, hyvä voitto tuli. 

Vierailija
7/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin 112 000 e. Sori siitä, Tiltu.

Vierailija
8/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kyllä että tein remontteja, mutta jouduin myymään asunnon samalla hinnalla kun ostin. 200 000 remontteja ei noteerata mitenkään, vaikka katto uusittiin, putket uusittiin, lämmitysjärjestelmä uusittiin, ikkunat uusittiin, ulkovuoraus uusittiin, lattiat uusittiin, keittiö ja pesutilat sekä sauna uusittiin.

Vierailija
9/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut myymään, koska asun asunnossani itse,  Enkä aio muuttaa pois.  Maksoin 2010 asunnostani aika kovan hinnan, ja tiedän, että täällä maaseutupitäjässä hinnat ovat huimasti laskeneet, enkä saisi enää lähimainkaan maksamaani ostohintaa.

Vierailija
10/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osti kaksion 20 vuotta sitten hintaan 50 000 €. Nyt se oli pakko myydä ja saatiin 29 000 €. Huono sijainti, isoja remontteja tehty ja niiden vuoksi iso vastike. Nämä syynä plus tämä yleinen asuntomarkkinoiden pari vuotta kestänyt jämähdys. Saatiin yksi ainoa ostotarjous 8 kk aikana ja siihen oli tartuttava.

Vierailija
11/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin omakotitalo muuttotappioalueelta vuonna 2002.

Sen jälkeen mentiin naimisiin ja tehtiin kolme lasta.

Kaikki tarvittava oli n. 1870 metrin säteellä kotoa, siis lasten päivähoitopaikat, ala- ja yläkoulu, molempien huoltajien työpaikat, automarketti ja järven ranta.

Nyt olisi aika muuttaa pois, kun lapset on muuttaneet pois ja 195 neliötä kahdelle on ihan riittävästi.

Suurin syy poismuuttamiselle on hyvin varustettu kesämökki, josta on tullut sulan veden ajaksi pääasiallinen asuinpaikka

(n. 20km molempien työpaikasta). 

Talosta maksettiin aikoinaan 127 000€ ja nyt sen arvo on parin kiinteistövälittäjän mukaan 55 000€

Mitä suosta sitten tulee tappiota, jos sen joku joskus jollain hinnalla ostaa...

12/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä, mutta aion myydä. Pyydän saman mitä maksan toisesta talosta.

Vierailija
13/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, omakotitalon tänä kesänä. Ostimme tosin kalliimman tilalle ja sen arvo oli myös laskenut samassa suhteessa.

Vierailija
14/14 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti joutuisin myymään halvemmalla kuin millä ostin, on niin huonossa kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän