Hei te, jotka ostatte lastenvaatteet pääosin uutena, miten hankkiudutte niistä eroon?
Jos ostat pääosin lastenvaatteet uusina niin mitä teet kun ne jää pieneksi? Kierrätätkö tutuille, myytkö nettikirppiksillä vai perinteisillä kirppiksillä vai heitätkö suoraan kierrätykseen esim. UFF?
Entä silloin jos ei ole tuttavia tai sukulaisia, joiden kanssa kierrättää eikä ole aikaa kuvata ja myydä netissä tai perinteiset kirppikset ei innosta, mitä teet?
Tämä ei itselle nyt siis suurin ongelma, mutta noin gallup mielessä?
Kommentit (10)
Myyn kerran vuodessa perinteisellä itsepalvelukirppiksellä. Vaatteet, jotka eivät mene kaupaksi, menevät kierrätykseent. Risat ja likaiset tietysti roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Roskiin!
Tarviiko trollata. Ei kai kukaan sentää oikeasti heitä hyvää vaatetta roskiin?
Tää on semmonen mitä oon miettinyt jos on vaikka varakkaampi ja on vaikka Gugguuta sun muuta, niin yleensä ei ole kauhesti aikaa säätää vaatteiden kanssa, niin heittääkö ne vaan menee vai jaksaako viedä johkin kierrätykseen tai myyntiin? Eikö niistä kalliista vaatteista ois kiva saada jotain kotiinpäinki..
Ehjät vaatteet joko myyn tai vien hyväntekeväisyyteen riippuen siitä arvioinko, onko niille enää kysyntää tarpeeksi niin että joku maksaisi niistä. Rikkinäiset räteiksi tai roskiin.
Myyn kirpparilla ja kaikki yleensä menee hyvin nopeasti, hankintahinta jää siis uutena yleensä alle puoleen. Asiaa auttaa hyvä maku ja laatu sekä tietyssä tyylissä pysyminen.
Mulla on jäänyt lastenvaatteita kaappien uumeniin. Joskus olen karsinut pois sellaisia, joiden kuminauhat ovat hapertuneet. En oo esimerkillinen äiti. Eläkkeellä teen kuolinsiivouksen.
Vien paikalliselle avustusjärjestölle, joka jakaa ne kaupunkimme vähävaraisille lapsiperheille.
Nuoremmille sisaruksille ensin (jos ehjiä) ja sitten roskiin