Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasut loppuviikko

11.09.2008 |

Mukana ollaan ja nyt on 12 viikon raja rikki...nopeesti aika meni. Olo on jo parempi..ei yökkäytä eikä oksetuta. Jaksaa ulkoilla. Masukin alkaa kasvaa..ei mene enää farkut jalkaan..verkkareissa ja mammahoisuissa ollaan...oikein hyvää loppuviikkoa kaikille

Särki ja rv12+5

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa odottaa vauvaa!!!

Tää väsymys nyt vaan jatkuu, mut sehän kuuluu asiaan..

Tekis mieli käydä shoppailemassa jotain ihania mammavaatteita.. Oon nyt pitäny kotihousuina niitä kirppikseltä ostamiani lökäreitä ja kyllä ovat ihanat jalassa! Mulla mahtuu kyllä vielä kaikki omatkin vaatteet, mut nyt alkaa huomata et pikkuhiljaa masu kasvaa..

Esskimo (olikohan se noin..) Miten sulla ilmeni se stressireaktio? Lepäilehän nyt äläkä murehdi saikkua. Ei se oo mikään huono asia, jos joskus tarttee lepoa. Mä oon miettiny tässä jo useemman viikon et olisin kyl ihan saikun tarpeessa, mut ku on henkisestikin ihan hyvä olo ni en osaa pelkän väsymyksen takia jäädä.. Vaikka se on kyllä tosi lamauttavaa..

Ootteko te jo katellu vauvajuttuja? Vaatteita, ym.? Mä oon varovasti ohimennen kurkkinu, ku oon kaupassa käyny..Ihan täysin en oo vielä uskaltanu ajatukselle antautua..

Aurinkoista päivää kaikille! Ja teille, jotka saatte olla kotona: nauttikaa täysin rinnoin! se on niiiiin ihanaa!

t.iiiik ja pikkuinen 12+1

Vierailija
2/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiiik: Mulla on tuntunu jo pitemmän aikaa että kaikki kaatuu päälle; en saa nukuttua ja näen koko ajan painajaisia yms. Otan kaikesta itseeni ja jokainen tekemätön työ tai koti homma stressaa entisestään. Neuvolassa repesin totaalisesti ja itkin vain. Se oli viimeinen pisara ja hoitaja sanoi, että nyt täytyy sitten vain levätä. Verenpaine nousi myös taivaisiin, sellaisia oireita.

Kaksi viikkoa tuntuu vaan kovin pitkältä ajalta, sillä työ on mulle henki ja elämä. Täytyy vaan yrittää nyt kovasti asennoitua, että elämässäni on jotain vielä paljon tärkeämpää ja hänen hyvin vointinsa on kaikki kaikessa. Siispä ajattelin lähteä tänään ekan kerran ostelemaan pikku vaatteita. Käydä vähän hypistelemässä ja katselemassa pienen tavaroita.

Onkohan kenelläkään muulla ollut ongelmia henkisen jaksamisen kanssa?

Nyt tätyy alkaa toimimaan, että ehtii kaupungille tuhlaamaan ennen ku iskä tulee töistä...

Esskimo ja JaTi 13+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudesta näytten otosta selvitty kunnialla. Oli eri lääkäri ja Panadol 1g auttoi tosi hyvin kun oton sen 09.00 ja näyte n.10.30. Edellis iltana olin tehnyt mielikuvaharjoittelua kuinka tyyni olen tutkimuksen aikana ja kuina hvyin se sujuu. Nyt näyte otettiin alempaa (rakko ei ollut niin täynnä) ja ei tarvinnut masua samalla painella. Kyllä se vielä häijyltä tuntui, mutta pahin terä oli poissa. Laiton palautelaatikkoon kirjallsita palautetta että voisi ohjeessa mainita jotain kipulääkityksestä. Mies silitteli mun päätä ainakun vain ei tehty mitään kun olin tutkimus pöydällä

Masuasukilla kaikki hyvin, oli kasvanut sentin viikossa ja vastaa ihan hyvin viikkoja (ainakin Vau-kirjan mukaan).

Nyt sitten vaan odotellaan, kätilö arveli että menee maanantaihin mutta saadaan soittaa huomennakin.

Mietin nyt uskaltaisko/jaksaisko sitä illalla joogaan vai ei. Syksyn ekakerta jäi välistä samasta syystä enkä taas halauais skipata.

Vacsuli ja papu 13+1

Vierailija
4/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisianne olen silmäillyt mutta en ole "jaksanut" ottaa härkää sarvista kirjoittaakseni itse.

Väsyttää aivan hirveästi! Siinäpä ne kuulumiset lyhykäisyydessään. Viikkoja mulla on 11+3 (kai..) ja ensi viikolle sain ajan np ultraan (LKS). Yhdessä ultrassa olen käynyt ja sydänäänet on kuultu mutta silti epätodellinen olo jatkuu. Kovasti pelkään seulaa jos siinä jäämme kiinni.

VASCULILLE kovasti voimia tulosten odotteluun! On epäilemättä ollut raskasta aikaa..

Toista siis odotan ja esikoinen on nyt reipas 4 v emäntä. Vielä emme tulokkaasta ole mitään kertoneet vaikka isoa masua tyttö on jo ihmetellyt.

MISSÄ VAIHEESSA TE MUUT KERROTTE mahdollisille sisaruksille tulevasta vauvasta?

Väsymystä, huimausta ja etovaa oloa on koko ajan. Salilla käynnit jäivät heti plussattuani sillä olo on ollut todella huteraa! Toivottavasti tässä pian pääsisin taas treenaamaan.

Vaatteita yms en ole vauvalle vielä hankkinut. RIIPPUMATOSTA haaveilen tulokkaalle ja kestovaippasivuja on tullut luettua ahkerasti mutta muuten en ole raskaudesta uskaltanut vielä innostua.

Esikoisella oli vauvana ihan hirveä koliikki joka pelästytti meidät vanhemmat niin perinpohjin ettemme toista ajatelleet koskaan tekevämme =)

Sen olen päättänät että tämän vauvan TÄYTYY olla poika sillä edellinen raskaus oli alusta alkaen aivan erilainen!! Oli aamupahoinvointia, liitoskipuja jne ihan raskauden alusta saakka mutta nyt ei ainakaan vielä ole ollut juuri mitään "oireita". Mitä nyt nämä väsymys, huimaus ja tasaisen etova olo. Tuo etominenkin on tällä viikolla melkeinpä jäänyt kokonaan pois. Ruoka maistuu liiankin kanssa.

Nuo oireet mulla johtuu pitkälti matalasta verenpaineesta.

T: Milli rv11+3

Vierailija
5/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhui tuosta henkisestä jaksamisesta.Nyt tässä raskaudessa ei oo ollut mitään ongelmaa sen kanssa,eikä oikeastaan silloin esikkoa odottaessakaan(mitä nyt ne normaalit itkut tuli itkettyä)mutta sitten kun vauva oli syntynyt niin kyllä oli vaikeeta!Eka pari kuukautta meni suht hyvin ja sitten tuntu et kaikki kaatuu päälle,mitään ei jaksa eikä mikään huvita.Vauvakin tuntui vaan riesalta.Oli ihan fyysisestikkin paha olo.Kerran heitin jopa miestä tuolilla kun niin pimahti päässä yhen riidan aikana(eikä se ollut edes varsinainen riita ennenkun mä heivasin sen tuolin..).Nyt toivottavasti ei tule yhtä kauheaa vauva-aikaa.Mutta jospa sitä olisi jo viisastunut ja osaisi ennakoida ettei pääsisi niin väsähtämään.Ja onhan tuota kokemusta jo etttä millaista se oikein vauvan kanssa eläminen on.Osaa varautua..Kyllähän tuo mieskin jo sano että hänen mielessä on ihan tarkasti kaikki yövalvomiset ja huudot.Mä olin jo unohtanu ne aika hyvin,tuossa yks ilta ne vaan palautu mieleen yhen äkin..AArgh,nyt alkaa jo ihteesäkkin ahistaa...No,täytyy tästä lähteä ihastelemaan vauvan mönkimistä tuonne sohvalle,se piristää mieltä=)Toisella puolella mahaa välillä sellanen kova möykky,kait siinä sitten joku pylly tai selkä pollottaa:)

Sunny kääryleineen 14+6

Vierailija
6/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tässä nyt muutama sellainen hyvä päivä ilman pääkipuja ja oksetusta, kunnes tänä aamuna en edes vessaan ehtinyt ja olis sitten pestävä lattiat uudemman kerran. Kävi vähän tuo masentamaan, mutta kyllä se taas tästä. Illalla taas duuniin ja toivon että huomenna ei okseta enää.

Tänään on rv 15+0 eli alkoi 16 raskausviikko. Muutaman kerran olen jo tuntenut vaavin liikkeet, mutta en kovin useasti kuitenkaan. Lauantaina matkustan ja näen rakkaimman ystäväni ja sekin tuo piristystä, koska aikaa on kulunut viime kerrasta. Ylipäätään ihan hyvä fiilis. Kävin eilen katselemassa vauvan vaatteita ja eihän niitä hymyilemättä voi hypistellä. En kuitenkaan ole vielä ostanut mitään, mutta isovanhemmat ovat kylla pitäneet siitä huolen. Ensimmäinen lapsenlapsi kun on niin minun kuin miehenikin vanhemmille. En malta odottaa että saan tietää vauvan sukupuolen...jännittää!

7/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut hetkiin taas kirjoiteltua, kun ei ole tapahtunut mitään erikoista.

Helpottava kuulla, VACSULI, että toinen näytteenotto meni pienemmällä "tuskalla" kuin se ensimmäinen. Kuullosti erittäin ikävältä se eka kerta näin piikkikammoisen korvaan... Toivottavasti kaikki olisi hyvin tulosten suhteen.

Niin ei ole tullut aiemmin mainittua, mutta itse en osallistu noihin sikiöseulontoihin. Mulla on kehitysvammainen sukulainen ja kun oon seurannut hänen elämäänsä suht. läheltä koko ikäni, niin ainakin nyt tuntuisi ettei vammainen lapsi olisi omalla kohdallakaan mahdottomuus, joskin varmasti järkyttäisi ainakin aluksi. Mies on myös ihan samalla linjalla. Toki toivotaan että lapsi olisi kaikinpuolin terve, mutta jos meille vammainen vauva syntyisi niin eiköhän se ole sitten tarkoitettu meidän perheeseen. Että ei sitten nähty mitään syytä osallistua kokeisiin.

Oma olo on suht. ok, ei vielä lähelläkään normaalia mutta parempi kuitenkin kuin menneinä viikkoina. Vessassa juoksen minäkin monta kertaa päivässä, "yöjuoksut" on vähentyneet, nyt selviää välillä jopa koko yön ilman pissataukoja.:)

Aurinko paistelee ulkona, joten täytyy lähteä nauttimaan nyt näistä hyvistä keleistä pihalle. Hyviä vointeja!

Nasuliini ja Skepi rv 12+2

Vierailija
8/20 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tuossa etelän lämmössä viikon päivät ja paluu tänne koti Suomeen oli karu. Vettä satoi ja oli todella kylmä.

No tuloksena sitten lapset kuumeessa ja töihin paluu ei onnistunutkaan.

Np ultra on takana ja turvotusta oli 0.5mm. Sikiöltä löytyi mm. virtsarakko ja munuaiset. Alkuun oli todella unelias, mutta kun kätilö hieman tuuppi, alkoi sen päiväinen myllerrys. Potkuja tuli oikein kunnolla. On ihme, jos ei ala kohta tuntumaan.

Jännitin tuota ultraa paljon. Oireita ei juurikaan ole ja olinkin varma, että elo kohdussa on loppunut. Mutta turhaan jännitin. No sitten odotellaan seuraavat pari viikkoa hälyttääkö seula.

Meillä isommat sisarukset jo 6 ja 8 v. Heille ei ole vielä tulokkaasta kerrottu. Taidetaan vieläkin lykätä tuo pari viikkoa eteenpäin.

Maha alkaa näkymään ja paino sen kun nousee. Täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni ja alkaa liikkumaan. Nyt kun suurin väsymys on selätetty. Töissä kukaan ei varmaan osaa ajatella, että meille vielä vauva tulisi, niin eivät varmastikaan kiinnitä mahaan huomioita. Tai sitten epäilevät lihonneen.

Näin täällä ja voimia Vasculille!

Kaarna@laiva rv 12+1 (Jess!)

Vierailija
9/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun kerkesin iloita, että paha olo on poissa niin eipä olekkaan... yökkinyt olen urakalla eilen ja nyt yön...väsyttää kovasti, mutta en saa nukuttua kuin pieniä pätkiä...

Joku kyseli milloin kertoa sisaruksille. Me kerrottiin viime viikolla. Maha alkaa jo näkyä ja onhan neiti ihmetellyt miksi äiti ei jaksa ja on pahaolo..Hyvin otti asian ja selvitettiin kyllä sekin että raskaus on vielä alussa ja kaikkea voi sattua. Aikaisemin kun on ollut tuulimuna ja esikoinen tiesi tilanteen...Meillä esikoinen on 7v joten ymmärtää jo asioita kun jaksaa selittää hyvin...

Oikein hyvää viikonloppua kaikille.

Vierailija
10/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon alkanu keikkumaan täällä joka päivä..

Eilen illalla MUA EI VÄSYTTÄNYT!!! Ensimmäinen kerta koko raskauden aikana, kun oli ihan hyvä olo, eikä tuntunut puolikuolleelta.. No, sit piti tietty valvoa tavallista pidempään ja nyt taas väsyttää. Mut ei oo ollenkaan enään yhtä kauhea olo ku vielä muutama päivä sitten..

Vasculille voimia! Toivottavasti tulos selviää jo tänään! Tule sit heti kertomaan!!!

Loma lähestyy päivä päivältä! Enää 4 viikkoa. Se menee äkkiä, onneksi!

Mä tunsin eilen useaan otteeseen muljahtelua alavatsalla ja pari kertaa illalla tuntui niinku olis tullu kunnon potkukin. Voiko se oikeesti olla mahdollista et nyt jo tuntisin liikkeitä??? Ajoissahan mä tunsin aiemmissakin.. Ekassa 16, tokassa 15, mut nyt on vasta 12..???? En mä kyllä niille tuntemuksille muutakaan selitystä keksi..

Kohta pitäs tulla asiakas.. Muutama pitäis vielä tänään ottaa vastaan ennen ku pääsee viikonlopun viettoon.. Ihanaa, kun tää viikko meni niin äkkiä taas.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti Vasculikin saa hyviä uutisia jo tänään ni saisit viettää kivan viikonlopun!

Heips! iiiik ja pikkuinen 12+2

Vierailija
11/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ENÄÄ IKINÄ tule teille kehumaan, että olo on ollut parempi... Jouduin sitten eilen aamulla taas vuorokaudeksi Hyvinkäälle tippaan. Yht'äkkiä alkoi kuudelta aamulla maailman hirvein huimaus (makuuasennossa!), ja oksensin 1,5h sisällä 5 kertaa! Niinpä sitten Hyvinkäälle, ja tänä aamuna kotiin. En ymmärrä, kun jo viikon verran on ollut ihan ok olo..! No, ei auta kuin toivoa, että se oli joku väliaikainen juttu (?).

Ja nopeasti vielä tuosta henkisestä pahasta olosta: mä olen varautunut, että synnytyksen jälkeen varmastikin joudun taas turvautumaan mas.lääkkeisiin. Söin niitä Artun syntymän jälkeen joku 4kk. Aloitin, kun A oli jotain 6-7kk (muistaakseni). Lieväksi masennukseksi lääkäri sen diagnosoi. Lopetin lääkkeet siksi noin vähän käytön jälkeen, kun tuli tämä vauvakuume ;) Jälkeen päin olen huomannut, että taisi olla virhe. Oikeastihan mas.lääkkeitä syödään väh. ½ vuotta. Mutta nyt tunnistan oireet sitten helpommin, ja osaan hakea ajoissa apua, jos siltä tuntuu. (Oireina oli jatkuva väsymys, unettomuus (!!!), alakuloisuus, itkuisuus. Ei mitään itsetuhoisia ajatuksia, ja Arttuakin jaksoin rakastaa - en vain jaksanut kauheasti leikkiä ja touhuta, suoritin lähinnä mekaanisesti kaikki "arkipäivän" askareet, kuten vaipanvaihdot ja syöttämiset. Mutta sellainen yleisolotila oli koko ajan, ettei huvita mikään, eikä jaksa mitään. Onneksi ei ehtinyt pahemmaksi!)

Nyt suihkuun ja sitten päikkäreille hetkeksi. Kiva, että VASCULI selvisit hiukka vähemmällä tästä kerrasta! :)

Pi-Ki 14+0

Vierailija
12/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö jos kohta rupeis päiväunilleen niin sais itekkin hieman koomata.Kamala kun on nuita repäsykipuja jos vaikka aivastaa tai nenän niistää.Saap mennä valmiiks kippuraan että pystyy edes niistämään,muuten koskoo ja kovasti.Selkäkin taitaa ruveta taas vaivaamaan,se lonksuu kun kävelee ja ei selältään pääse aina ylös.Se on jo karua jos on johonkin kiire niin eipä lähetäkkään mihinkään ku ei heti pääse ylös!Viikon päästä neuvola.On semmonen nuori ja kiva neuvolan"täti"=)varmaan samoja ikiä mun kanssa.On ainakin samalla aaltopituudella.

Sunny rv 15 tasan

Vierailija
13/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasculi, voimia sinulle odotteluun, mahtaa olla turhauttavaa. Onneksi uusintanäyte ei ollut yhtä kamalaa kuin ensimmäinen otos, toivottavasti tuloskin valmistuu nopeasti!

Tänään oli meillä ensimmäinen ultra ja oli se kyllä aika ihmeellistä nähdä pieni olento. Ei se kyllä ihmistä kamalasti muistuttanut, enemmän alienia xD.

Kaikki oli hyvin kätilön mukaan. Kädet ja jalat liikkuivat ja hahmottui myös pienen vatsalaukku ja virtsarakko. Napanuora oli hyvin ja istukka takana. Sykkeet pienellä oli 160 luokkaa. Jääkaapin oveen piti kuva liimata ja sitä aina välillä käydä katsomassa, kuin varmistaakseen, että se tosiaan on totta. Että todellakin siellä masussa kasvaa jotain. On tämä odottaminen outoa ja epätodellista ennen kuin alkaa tuntemaan pienen liikkeet.

Perä-päämitta oli 58.5mm ja sen seurauksena laskettuaika siirtyi neljällä päivällä, eli uusi laskettu on 24.3.

Turvotusta oli pienellä 1.1mm, eli ilmeisesti ihan normaalin rajoissa. Pitää vain odotella, että onko verikokeessa kaikki ok. Lupasivat soittaa, jos jotain hälyttävää ilmaantuu, toivottavasti eivät soittele.

Mä olen kyllä virkistynyt melkein ihmisen tasolle. Vieläkin on kyllä vaikeaa saada itsensä toimimaan, mutta lenkkeily ei enää aiheuta samanlaista äklötystä kuin ennen. Nyt jaksetaan talsia koiran ja Tiuhtin kanssa jo puolentoista tunnin lenkkejä. Pitäisi alkaa vain venyttelemään, kun se vielä on mahdollista, tuntuu, että olen jumissa kuin mikä.

Huomenna on mun polttarit, vähäsen jännittää. En tiedä yhtään, mitä niissä tapahtuu tai mitä tehdään tai mihin mennään. On ihanaa kun näkee pitkästä aikaa ystäviä ja pääsee viettämään aikaa yhdessä.

Tälläistä tänne Pohjois-Karjalaan tänä perjantaina.

Aurinkoista viikonloppua!

Terveisin

Kaisa ja Tiuhti 12+3

Ps. Ohessa ultrakuva, jos se suostuu näkymään xD.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=641fb64e-80c7-11dd-8fc1-…!

Vierailija
14/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sitä valittaa kun väsyttää ja oksettaa ja närästää ja... Nyt sitten kun olo on kuin "normaali-ihmisellä" ilman oireen oiretta, on päällänsä älytön huoli, et onkohan sielä enää ketään :) Mulla ei sillai näy juuri vattaa, kun olen lievästi ylipainoinen, sit kun oon ensiodottaja, ei liikkeet tunnu vielä... Melkein oli kivempi et jotain pientä oiretta edes oli :)))) ÄLYTÖNTÄ!!! Tästä se iän ikuinen huoli sit alkaa ;)

Ite oon jotain hankintoja jo tehnyt... Malttamaton kun olen... Vaunut ostin, kun elokuussa myytiin noita Emmaljungan vuoden 2008 värejä edullisemmin -09 malliston tieltä ja huuto.netistä oon tilannu vähän vaatteita ja sitterin ja kirppareilta löysin imetystyynyn tosi edullisesti :) nyt on sit tili +/-0 ja odotellaan kiltisti seuraavaa palkkapäivää, et pääse taas baby-shoppaileen ;) Järki sanoo, et ei kaikkee kannattais ostella, kun lahjaksikin tulee saamaan kaikenlaista, mut kun oon luonteeltani se: kaikki mulle heti ja nyt, niin minkäs teet...

Oon ollu täs nyt pari päivää vaparilla ja oikein uurastanu kunnolla... siivosin molemmat vaatehuoneet, tein talossa suursiivon, päivitin vaatekaappiin talvi/mammakauteen sopivat vaatteet ja ompelin muutaman verhon, jotka on retaannu muutosta asti... VÄHÄ OON YLPEE ITESTÄNI :) (Huomaa et toinen kolmannes energia-piikkineen on käynnistynyt).

Energisin terveisin Anzi ja kaiffari 15+0

Vierailija
15/20 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Vasculille voimia.

Mulla oli tänään vaan vähän paha olo aamupäivästä eikä väsyttänyt kuin pikkasen. Otin heti tilaisuudesta vaarin ja lähdin ostoksille kun olin saanut työt tehtyä. Huomenna on varmaan taas ihan kooma olo, mutta pitää nauttia kun kerrankin onnistuu :) Ostin ekat mammahousut, ei tarvi enää ihmisten ilmoilla koittaa vaivihkaa availla nappeja aina istuessa.

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille

Jatta rv 12+2

Vierailija
16/20 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa kaikille!

Joku muu oli jo saanut energiaa ja mäkin yritin nyt siitä osani ottaa, ja siivota kun kerrankin muksut pois jaloista ja huomen ois meillä kynttiläkutsut, mutta alun jälkeen kyllä into lopahti.. :) Ja pyykkiä ois taas niin ettei kuivuun kaikkia sais, pakko sitäkin kasaa purkaa..

Nyt se sitten tapahtui, ekat farkut jouduin hyllyttään, kun kiristivät niin järkysti, ovat kyllä aika matalaa mallia ja piukat joten ei ihme, mutta kun tuntuu ettei ees vyö saa alamassua painaa, lievää kasvuakin havaittavissa, itestä tuntuu kyllä valtavalta jo, mutta johtuisko kun on kuitenkin myös sisäisiä tuntemuksia niin tuntuu vaan mielessä isommalta.. Vähän vaikeesti selitetty mutta ehkä joku ymmärtää.. Vaatekaappeja sain siivottua kanssa, aika paljon itellä kyllä onneks on sellasia yläosia jotka menee vaikka paisuukin, ja tytöiltä taas tietty pieniä pois.. Ja kai kesäkamat sais kohta laittaa kaapeista pois :)

Äiti 1983: menikö se nyt noin..? Meiltä tulee varmaan joku 50 km HML, ainakin arvioisin ku joku sen verta sinne mun mielestä ois.. Mutta toisaalta eipä ole vaihtoehtoja mieleen tullut, kun olen edelliset saanu Loimaalla ja sen synnäri suljetaan vuoden lopussa.. Hittolainen kun tän työstämisessä meni sen verta pitempään, toivottiin alunperin vauvaa jo tälle vuodelle :) Ja oon kuullu niin monenlaista juttua hämeenlinnasta, tosin en oo siis ite käyny ees tutustumassa siellä, joten siksikin utelias.. Mahdetaanko me olla lähekkäin, jos meinaan samalta suunnalta tulet.. :)

Jaksamisia kaikille!!

Terkuin Tanja rv 13+4 ja tytöt (tosin nyt anopilla yökylässä, jee..!)

Vierailija
17/20 |
13.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Np-ultra on nyt takana ja kaikki näytti olevan hyvin :). Turvotus oli normaali 0.7mm ja yhdistettynä veriseulan tuloksiin riskiluku oli 1:5400:een. Vaavi oli melko unelias, mutta kätilö sai masun päältä painelemalla pientä möyrimistä aikaan ja pikkuinen liikutteli käsiään ja jalkojaan. Mahaa onkin vihlonut nyt jonkin verran, joten jospa tuo kupu alkaisi tuosta pullistumaan :).

Tsemppiä kaikille :)!

Nasse rv 12+6

Vierailija
18/20 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollu kiva viikonloppu päänsäryn ja pahoinvoinnin kourissa. Onneks en oo oksentanu, mut yökkäilly olen ja kauhea olo on!

Tänään oon vaan yrittäny tehdä kotihommia, kun tuntuu et olo vaan pahenee, ku kattoo tätä kaaosta!

Huomenna pitäis taas jaksaa töihin lähteä. ONKS PAKKO, JOS EI TAHO???????

Sori tää valitus..

Jotain hyvääkin.. Tyyppi tökkii tuolla masussa ajoittain. Tuntuu aika kivalta! Outoa, että näin aikaisin tuntuu..

Mukavaa päivän jatkoa! Mä lähden kattomaan, olisko mun lohdutus-piirakka kypsää..

t. iiiik ja pikkuinen 12+4

19/20 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut vähän kehnonpuoleinen aamupäivä/päivä. Aamusta tuli tehtyä ruokaa, leivottua ja raivailtua vähän huushollia, kun tiesin että päivemmällä tulee vieraita poikkeamaan. Liiasta touhottamisesta palkaksi sai sitten mennä oksentamaan taas mahalaukun tyhjäksi. Pieni muistutus jälleen siitä että pitäis kenties ottaa rauhallisemmin... Oon muutenkin huomannut, että viime viikkoina oksentamiset ajoittuu juuri sellaisiin päiviin, kun on tavallista enemmän touhua, ruuanlaittoa, siivoamista yms... Onneksi tuota yrjöämistä on nykyseltään harvakseltaan, n. kerran viikossa. Silti välillä tuntuu että sekin on liikaa, kun perusolo ei kuitenkaan ole vielä lähelläkään normaalia. Nauttikaahan te olostanne, jotka olette jo päässeet eroon tästä alkuraskauden pahoinvoinnista.

Monet ovat tunteneet jo liikettä mahassa. Varmasti ihanaa! Itse tunsin esikoisen potkut vasta joskus rv 21-22, ja vähän luulen että en tule tälläkään kertaa erottamaan vauvan varsinaista liikehdintää vielä pitkään aikaan... Joka ilta kyllä kuvittelen että nyt saattais olla jo potkuntapaiset kyseessä, mutta mun mahassa tuntuu kiertävän niin hirveästi ilmaa että ilmeisesti kaikki hetkelliset kohoumat ja "pulinat" johtuvat vain siitä. Itseasiassa kesälläkin, jolloin en ollut vielä edes raskaana, sanoin miehelle että pakko tuolla vatsassa on olla vauva kun mun maha kohoaa paikkapaikoin välillä ihan silminnähden ylemmäs...

Pitäis vähän parantaa ruokailutottumuksia, että jäis noi herkut ja sitämyöten ilmavaivatkin varmaan vähemmälle, mutta minkäs teet kun tavalliset ruoat ei tahdo maittaa vieläkään ja esimerkiksi kasvikset ei mene alas kirveelläkään. Ennen pahoinvoinnin alkamista söin suht. terveellisesti ja joka ruualla salaattia ynnä muuta vihreää, nyt tomaatti-kurkku-jäävuorisalaattitekeleen ajatteleminenkin ällöttää... Ja maitoa, jota ennemmin join aina lasillisen ruuan päälle, en voi edes harkita nyt, kun sekin inhottaa. Oon sit yrittänyt syödä hedelmiä vähän enemmän ja jogurttia ja juustoa maidon sijasta.

Nyt ulkoilemaan ennen seuraavaa ruoka-aikaa. Heissan!

Nasuliini ja Skepi rv 12+4

Vierailija
20/20 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas syötyä.Nasuliini kirjoitti tuosta että maito inhottaa.Mullakin viimeksi piti olla punasta maitoa,ja sitä mä lipitinkin ihan älyttömästi.Pelkkä kevytmaitopurkin näkeminen alko yököttää!Nyt taas tässä raskaudessa voin hyvin juoda rasvatonta!Ei mitään ongelmaa.Ja Polar-juusto kuvotti nyt alussa tosi pahasti,piti olla jotain tosi rasvasta kermajuustoa..onneks sekin oire meni ohi.Kun yritän näitä linjojani hieman vahtia.Pitää joku päivä katsastella kaapista nuo vauvan vaatteet.Oooo,ne on niiiiin sulosia =)...Eipä muuta tarviikkaan vauvalle ostaa kun autoon kaukalo,pinnasänkyyn patja.Kaikki muut tytön vanhat tarvikkeet oon säästänyt.Saa nähä mitä nuo meitin elukat tuumaa sitten vauvasta,tai lähinnä tuo nuorempi koira kun se ei muutenkaan kaikista lapsista tykkää.Mut eiköhän se totu.Se on muutennii semmonen höyrypää...

Sunny&kääryle rv 15+2