Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Limaa loppuraskaudesta?

06.08.2006 |

Ällöttävä kysymys, mutta onko muilla ollut runsasta, pitkää, venyvää, vaaleaa aavistuksen kellertävää limaa loppuraskaudesta? Itse olen nyt jo kolmatta päivää huomannut tälläistä paperilla pyyhkiessä. Rv 39+6. Ja onko joillain tietoa asiasta sen enemmän...mistä johtuu, onko normaalia...ennakoiko synnytyksen lähipäivinä alkamista????

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan!

Vierailija
2/5 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä on limatulppa joka irtoilee vähitellen. normaalisti ennakoi synnytystä,mutta toisilla se saattaa mennä viikkoja ennen itse h-hetkeä. mutta onnea tulevaan ja lähenevään synnytykseen=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

limatulpalta kuulostaa! Itselläni myös runsastui valkovuoto ihan tolkuttomasti juuri ennen synnytystä (rv 36+4).

Hyvältä näyttää!! =)

Onnea koitokseen!

Nalle

Vierailija
4/5 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täysin normaalia, mutta tosiaan ihmisestä riippuen siitä voi mennä synnytykseen muutamasta tunnista jopa kolmeen viikkoon.

Itsellä meni puolitoistaviikkoa sitten keskiviikkona parina peräkkäisenä päivänä muutaman sentin kiinteämpi räkäklöntti ja siitä asti etenkin jos paljon supistellut joka kerta kun menen vessaan ja pyyhkäisen, vessapaperiin jää venyvää kirkasta limaa ja pikkuhousut on vähän väliä länteillä märkinä. TUntuu, että mistä sitä limaa riittäkään kohta jo pariksi viikoksi, mutta sitä siis erittyy aina uutta ja uutta sieltä kohdunsuulta hormonien vaikutuksesta.

Vissiin yleisempi tapa onkin, että tulee sillai pikkuhiljaa ja joukossa voi sitten olla isompiakin klönttejä, joskus vähän verta joukossa. Isompaa klönttiä tosiaan kutsutaan limatulpaksi ja se on ollut raskauden ajan siinä kohdunsuun suojana mm. infektioilta paremmin suojaten.

Jos haluat katsoa englanniksi juttuja aiheesta, löytyy paljon hakusanalla mucuos plug eli limatulppa.

Itsellä ekasta muksusta irtosi raskausviikolla 42 isompana klönttinä ja vauva syntyi noin viikon päästä. Kun klöntti oli irronnut, alapäästä valui sitä venyvää ja välillä ihan juoksevaa (jota välillä epäilin kovasti lapsivedeksikin) siihen asti kun vauva syntyi. Liittyy hormonaalisiin toimintoihin kohdunsuun valmistautuessa ja avautuessa pikkuhiljaa.

Tsemppiä synnytykseen, mutta älä tosiaan pety, jos menee vielä pitkäänkin. Olen aiheesta lukenut monesta kirjasta ja lähes aina sanotaan, että limatulpan irtoamisesta voi mennä muutama tunti tai sitten jopa viikkokin. Eli yleistä on, että viikon sisään synnytys käynnistyy. Minulla nyt tällä kertaa kuitenkin mennyt kauemmin ja kaksi artikkelia löysinkin netistä, jossa mainittiin, että voi mennä se kolmekin viikkoa.

Vierailija
5/5 |
07.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, kirjoitin tuon limatulpan enkuksi väärin