Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen negatiivisuus on todella rasittavaa

Vierailija
01.09.2024 |

Pitkä parisuhde ja perhettä pyöritetään. Ymmärrän, että elämä välillä väsyttää, mutta silti alkanut todella kyrsiä miehen jatkuva negatiivinen ulina milloin mistäkin. Aina keksii negatiivisen näkökulman, oli asia mikä tahansa. Esimerkkejä: ehdotin, että kokattaisiin monen lajin intialainen päivällinen (tykätään molemmat sellaisesta ruuasta) ja miehen vastaus  oli suunnilleen "äh, hirveä vaiva, sotkuista, on kallista, mennään mieluummin ravintolaan". Ehdotin, että vuokrattais mökki ja mentäis sinne ihan kaksistaan, mutta mies tokaisi senkin olevan liian "vaivalloista", "on jo syksy ja kylmä" jne. Kaikki juhlapyhät pitäisi vetää aina minimillä, kun mies kuormittuu suunnilleen kaikesta tekemisestä ja ennakkovalmisteluista. Omiin ehdotuksiini kohdistuvan negailun vielä jotenkin kestän, mutta sydän nyrjähti, kun eilen Masked Singeristä innostunut lapsi koitti houkutella isäänsä telkkarin ääreen ja miehen vastaus oli "ei ikinä, kun mun aivot sulaa siitä". 

Muilla vastaavaa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten hyvin samaistun tähän!

Mikä voi olla raivostuttavampaa kuin alituinen negatiivisuus ja vähäisenkin ilon pilaaminen!  Voiko ihminen itse  nauttia siitä, joskun tuntuu kyllä sille. 

En siedä hetkeäkään näitä elämässäni.  Olen yhden tällaisen pistänyt kävelemään ja takuulla jos vahingossa tällaiseen sekaannun mitä viimeiseen asti vältän,  saa lähteä hänkin.  Minä haluan nähdä ja näen elämässä valoisat puolet ja mahdollisuudet,  haluan nauttia asioista.  Ainakin minulla on tämä yksi ainoa elämä josta jokainen minutti elettyä elämää on ikuisesti mennyt. Uusintaa ei saa, joten luulisi  jokaisen haluavan valoa ja toivoa eikä pelkkää synkkää ja mustaa.

Onhan elämässä ikäviä asioita ja surua ja vastoinkäymistä mutta jos niihin jämähtää siinä saa kököttää tuijottamassa  kuraa jalkojensa juuressa ja sininen taivas ja auriko jää näkemättä.

Mutta jos joku haluaa nauttikoot siitä.  Minä olen sitten jo ihan muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö lompakko yhdessä?

Vierailija
4/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahtihame?

Vierailija
5/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun. Mieheni oli tuollainen, mutta onneksi älysi mennä terapiaan. Edelleen kaikki uusi ja rutiineista poikkeava saa jonkinlaisen negatiivisen alun, mutta selkeästi jää pohtimaan asiaa tarkemmin ja myöntää että voitaisiin tehdä asia hänen ehdottamalla tavalla ja lopulta hän nauttii yhteisestä tekemisestä ja pienistä irtiotoista itsekin.

Taustalla saattaa olla masennusta ja uupumusta. Jos näin ei ole, niin sitten kyseessä on asennevamma.

Vierailija
6/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehellä ei saisi olla tunteita ja mielipiteitä? Miksi roskaohjelmaa pitäisi katsoa televisiosta, samat julkkisnaamat joka paikassa. Vai sanooko sen negaavalla äänellä, ehkä se ei kiva. Nyt on kylmää ja syksyistä, silti voi tulla kauniita päiviä. Ehkä voit tilata muille "sotkevat ruoat" jos mies ei halua. Ei mies määrää sua mitä sä teet. Saat tehdä asioita myös ilman miestä tai ehkä osuu jotain sopivaa mikä innostaa kumpaakin? Eri asia onko lapsille ulkomainen ruoka liian tulista vai ei. -Jos mikään toive ei sovi yhteen, toki se hankalaksi menee koko parisuhde ja varmaan tulee se negatunne. Mutta entä jos mies ehdottaa ja sä et halua, sanot, onko sun sitten pakko muka.

Vierailija
7/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset tuputtaa asioita mitä ei haluta? Jos mies ei halua nähä vaivaa vaan tehdä asiat tehokkaasti kuten tilata Intialaista ravintolasta niin mikä siinä on väärin? Tai maksimoida mukavuuden jättämällä surkeassa syyssäässä mökkeilyn väliin? Juhlapyhistä nyt ei innostu kuin "jouluttajat" joille pyhät on tekosyy päästä koristelemaan.

Tuo masked singer tapaus on outo koska ymmärrän miksei miestä se innosta mutta pitäisi silti lapsen mieliksi katsoa vaikkei itse nappaisi.

Vierailija
8/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviset tyypit kannattaa pitää etäällä elämästä. Toki tuo on vaikeaa, kun teillä jo lapsikin on. Aikuinen kestää negaamista (ei tietty pakko, voi pakata ja lähteä) mutta pakkoko on olla lapselle ilkeä ja vähätellä lapsen sanomisia. Tukahduttaa pienen ihmisen negatiivisuudellaan. On ainakin tehtävä selväksi, ettei lapselle jatkossa kiukutella ja lasta ei enää negailla. Vedä rajat miehellesi. 

Lapsi toki kuulee ja havainnoi ympäristöä, jos äitiä koko ajan vähätellään ja negaillaan. Kotoa opitaan jo pienenä malli toisten kohteluun ja mitä kohtelua toisilta tulee vaan kestää. Tästä olisin itse huolissani. 

Vierailija
9/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset tuputtaa asioita mitä ei haluta? Jos mies ei halua nähä vaivaa vaan tehdä asiat tehokkaasti kuten tilata Intialaista ravintolasta niin mikä siinä on väärin? Tai maksimoida mukavuuden jättämällä surkeassa syyssäässä mökkeilyn väliin? Juhlapyhistä nyt ei innostu kuin "jouluttajat" joille pyhät on tekosyy päästä koristelemaan.

Tuo masked singer tapaus on outo koska ymmärrän miksei miestä se innosta mutta pitäisi silti lapsen mieliksi katsoa vaikkei itse nappaisi.

Ongelma on ehkä se, että mies ei koskaan innostu mistään. Hän ei ehdota mitään yhteistä tekemistä. Jos mies täpinöissään tulisi ja houkuttelisi mua esim. kalaan, niin tottakai lähtisin, vaikka periaatteessa kalastaminen ei oma juttu olekaan. Mutta mies ei kalasta, eikä tee mitään muutakaan. Lenkillä käy ja töitä tekee. Lapsille negailu on pahin. En itsekään Masked Singeriä katsoisi yksinäni, mutta lasten kanssa se on kiva yhteinen hetki. Kysymys on siitä, ettei mennä "minäminä"-mentaliteetilla, vaan rakennetaan yhteisyyttä, mutta tämän taju mieheltä puuttuu. En todella haluaisi erota, koska arki toimii muuten ok ja pitkään ollaan yhdessä oltu, mutta kyllä kadehdin sellaisia parisuhteita, joissa molemmat innostuvat ja innostavat toisiaan. AP

Vierailija
10/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tuossa on ollut negatiivista?

Jotenkin minusta tuo ehkä on terveintä, mitä olen vuosiin kuullut, ettei altista haavoittuva lasta yhtään enempää jollekin tv-hömpälle. 

Vierailija
11/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua on.  En viitsi enää ehdotella mitään, kasvattakoon juuret siihen sohvaan. 

Yksin ja likkakavereiden kanssa pääsee vaikka minne.

Vierailija
12/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu tuossa voi olla tulkinnanvaraista, mutta lapselle ei missään nimessä pidä puhua noin. Kertoo ettei välitä toisen tunteista eikä voi tehdä myönnytyksiä pikkuasioissakaan. 

Vierailija
13/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on ehkä se, että mies ei koskaan innostu mistään. Hän ei ehdota mitään yhteistä tekemistä. Jos mies täpinöissään tulisi ja houkuttelisi mua esim. kalaan, niin tottakai lähtisin, vaikka periaatteessa kalastaminen ei oma juttu olekaan. Mutta mies ei kalasta, eikä tee mitään muutakaan. Lenkillä käy ja töitä tekee. Lapsille negailu on pahin. En itsekään Masked Singeriä katsoi

Eli ongelma on se että mies on mies?

Vierailija
14/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko ajan pitää touhuta jotakin?

Vierailija
15/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lukenut tätä palstaa ja oppinut että aina on jostakin valitettava.

Vierailija
16/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatteko keskustella keskenänne? 

oletko sanonut tämän Miehellesi? 

Vierailija
17/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä, ainut mistä innostuu on toiset naiset.

Vierailija
18/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatteko keskustella keskenänne? 

oletko sanonut tämän Miehellesi? 

Olen sanonut ja tunnistaa itse ongelmansa. Tosin ei jaksa tehdä asialle mitään, tai tsemppaa päivän. Tuosta Masked Singer -negailusta suutuin. Hänellä on inhottava tapa muutenkin tyrmätä lasten innostus. Esim. kaupassa kun lapset ihailevat leluja, mies saattaa tokaista "ihan hirveää muovikrääsää, ei osteta", vaikkei lapset olisi mitään vaatineetkaan. Minunkin mielestä monet lelut ovat täyttä krääsää, mutta en sanoisi sitä lapsille niin. AP

Vierailija
19/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehellä ei saisi olla tunteita ja mielipiteitä? Miksi roskaohjelmaa pitäisi katsoa televisiosta, samat julkkisnaamat joka paikassa. Vai sanooko sen negaavalla äänellä, ehkä se ei kiva. Nyt on kylmää ja syksyistä, silti voi tulla kauniita päiviä. Ehkä voit tilata muille "sotkevat ruoat" jos mies ei halua. Ei mies määrää sua mitä sä teet. Saat tehdä asioita myös ilman miestä tai ehkä osuu jotain sopivaa mikä innostaa kumpaakin? Eri asia onko lapsille ulkomainen ruoka liian tulista vai ei. -Jos mikään toive ei sovi yhteen, toki se hankalaksi menee koko parisuhde ja varmaan tulee se negatunne. Mutta entä jos mies ehdottaa ja sä et halua, sanot, onko sun sitten pakko muka.

Tottakai saa olla mielipiteitä ja pitääkin olla, mutta kurjaa, jos kaikki ne mielipiteet on negatiivisia. Perheenä pitäisi olla yhteistä tekemistä aina välillä,koska se luo oikeasti yhteshenkeä/yhteenkuuluvuutta. Sinä et nyt oikein sisäistänyt sitä, mitä tässä tarkoitettiin. Ja jos avioliitossa aina saa/joutuutekemään asioita yksin, koska kumappani ei innostu mistään vaan elää omaa elämäänsä, se erottaa parheenjäseniä toisistaan. 

Meillä lapset on jo isoja ja muuttaneet pois kotoa, mutta nyt huomaan, ette heille on ollut tärkeitä juuri ne jutut, mitä on yhdessä tehty. Pitzapäivät, kun on tehty pizzaa yhdessä, vaikka sotkua tuli , yhteiset peli-illat jne. Se yhdessä vietetty aika vaikka tv:tä katsoen. Mies ei näihin koskaan osallistunut, koska ei kiinnostanut ja pelaaminen oli lapsellista. Mies on myös aika negatiivinen ja näkee jutuissa enimmäkseen huonoja puolia.

Nyt sitten tilanne on se, että lapset on yhteydessä vain minuun ja asiat kulkevat kaikki minun kautta, nuoret vähän vierastavat isäänsä. Ja kun he tulevat käymään kotona, mies vetäytyy omiin oloihinsa, eikä oikein osaa olla jälkikasvunsa kanssa ja me puuhataan edeen yhdessä juttuja ilman miestä. Kyllä perheeseen kannattaa panostaa ja pyrkiä tekemään perheen kanssa yhteisiä juttuja, ne kantaa hedelmää kaukasi eteenpäin. Perhe on kuitenkin ihmiselle yleensä se tärkein juttu.

Vierailija
20/20 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä tuossa on ollut negatiivista?

Jotenkin minusta tuo ehkä on terveintä, mitä olen vuosiin kuullut, ettei altista haavoittuva lasta yhtään enempää jollekin tv-hömpälle. 

No voi herraisä taas. Masked ei varmaan pilaa ketään ihmistä, vähiten sitä lasta. Harmiton ja oikein hyvin lapsillekin sopiva tv ohjelma. Kyllä netistä ja teeveestäkin tulee paljon pahempaa ja vahinhollisempaa katsottavaa, kuin tuollainen kokoperheen ohjelma.  Se yhteinen tuokio sitä "hömppää" voi olla lapselle kovinkin tärkeä hetki yhdessä vanhempien kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan