Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AUTTAKAA tyhmää äitiä!!!

Vierailija
09.02.2007 |

ongelma on se että 4,5 vuotias poikani haukkuu minua jatkuvasti nimityksillä tyhmä, typerys, paska, sössöpää, pöljä jne...

olen asian kanssa ihan voimaton. mikään ei auta. yritän kyllä rangaista häntä ottamalla esim. rattikelkan pois käytöstä pariksi päiväksi tai kiellän tietokoneella pelaamisen.

pitääkö minun vain lohduttautua ajatuksella että on vain hyvä että lapsi uskaltaa näyttää tunteensa vai...?

jonkin verran hän myös sylkee, kerran jopa ihan kasvoilleni!

onko jollain ollut samanlaisia ongelmia ja miten olette niistä selvinneet??

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole jämäkkä, älä suostu syljettäväksi! Jäähypenkille moinen! Tunteita saa näyttää, mutta toisiin ei saa kajota, eikä toisia saa nimitellä.

Vierailija
2/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuuko hän vain sinua vai myös isäänsä, hoitajaa yms?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa selvästi huomiota (niinkuin kaikki tuon ikäiset ;) ), ja on huomannut että tuolla tavoin se irtoaa.

Käytättekö itse tuollaista kieltä? Jos ette, voit reippaasti sanoa, että kylläpä kuulostaa rumalta etkä muuta.

Vierailija
4/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin, ei ehkä nimittele noin pahasti eikä koskaan sylje (ei osaa sylkeä :))

kiellot, jäähyt, holding ote, keskustelu ja lelun, filmin ym kielto.

Ja meillä tepsii myös se että äitiä alkaa joskus itkettään...

(joskus ihan oikeasti kun tuntuu että on huono äiti ja epäonnistunut kasvattaja)

Vierailija
5/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin varoitus,jos ei usko niin sitten istumaan,minuutti per vuosi. ja ole tiukkana. mistä se on tollasia oppinut?

Vierailija
6/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet pärjää hänelle. Mistä hän on oppinnut, että sinua saa nimitellä noin? Miten miehesi puhuttelee sinua? Hae apua kasvatusneuvolasta nyt, kun lapsesi on vielä pieni. Hoitamattomat ongelmat vain suurenevat. Mitenhän lapsi puhuttelee sinua murrosiäsä?

Vierailija
7/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 5 min istumaan tylsään paikkaan joka kerta kun nimittelee ja sitten anteeksipyyntö

- kerrot, että niin ei tehdä. Nimittely on ikävää ja siitä tulee toiselle paha mieli, " ethän sinäkään haluaisi, että äiti nimittelee sinua?"

Vierailija
8/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaise että sinua loukkaa ja surettaa moinen nimittely. Sano että saa olla vihainen, mutta asia pitää ilmaista toisin, esim. sinua nyt selvästi harmittaa kun et pääse ulos kun yö on tulossa, mutta voit mennä vaikka huoneeseesi ja paukuttaa nyrkillä tyynyä, äitiin ei ole lupa kajota. Jos nyt lyö niin murkkuiässä olet helisemässä. Pyydä perheneuvolasta apua. Ei ole pakko selvitä " urheasti" yksin.

Vierailija
9/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi haukkuu myös isäänsä. minä en mielestäni nimittele ketään. mies harvoin hermostuksissaan minua, ehkä myös lasta?

sanon lapselle jatkuvasti että älä hauku, siitä tulee tosi paha mieli jne...

en usko että lapsi on muille tuollainen. ei ainakaan päiväkodista ole saatu sellaista palautetta.

holdingia olen joskus vähän eri tilanteissa kokeillut mutta en tykkää siitä yhtään. en jaksa pitää niin kauan ja lapsi on todella sitkeä ja kiemurtelee vain.

jäähypenkkiä en ole myöskään harrastanut ollenkaan! voisihan tuota kokeilla.

joskus hermostun niin että laitan pojan omaan huoneeseen ja pidän ovea ettei pääse pois, mutta se minusta on kamalaa.

ap

Vierailija
10/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljetusta ovesta. Kerran kokeilin kun en enää muuta keksinyt mutta ei enää ikinä

Vierailija
11/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" vapaana" paikallaan se aika. viet mitään sanomatta aina takaisin,jos karkaa. ja sitten halit ja anteeksipyynnöt,kun aika on mennyt,ei ennemmin.

Vierailija
12/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lapsi ei KOSKAAN pyydä keltään anteeksi. ja harvoin antaa kenenkään pyytää itseltäänkään.

lapsi on kyllä sitten toisinaan aivan päinvastainen, eli ihana, aurinkoinen ja mukava, mutta sitten taas huonompina hetkinä kamala.

ap

Vierailija
13/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi hakee huomiota ja saa sitä käyttäytymällä huonosti. Käännä asetelma: anna huomiota hyvästä käytöksestä. Jätä pienet rötökset kokonaan huomioimatta. Älä siis palkitse lastasi esim. rumista sanoista antamalla hänelle niiden jälkeen ekstrahuomiota.

Törkeät rötökset (paskapääksi sanominen, sylkeminen):

Yksi napakka varoitus (katso Supernannyn ohjeet) ja rötöksen toistosta jäähylle 4 minuutiksi.

Ylinäyttele roimasti kehuessasi.

Ota käyttöön tarrataulu. Hyvästä käytöksestä saa tarran ja kymmenestä tarrasta kivan retken esim. uimaan.

Ja lopuksi: lue kirja " Pennun kasvatus" . Pieni lapsi tarvitsee paljon samanlaista, johdonmukaista kasvatusta kuin pieni koiranpentu. Usko tai älä.

Nämä kikat ovat minun työssäni toimineet sangen mukavasti.

Vierailija
14/14 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap