Jäikö sulle synnytyksestä ongelmia?
Kommentit (24)
Ei onneksi jäänyt, koska vaadin ja sain sektion! Arven kanssa ei ollut kerrassaan mitään ongelmaa, eikä ole vatsalihasten erkaumaakaan. Kävelin myös jo samana päivänä, kun leikattiin.
Mulla meni yhteys lantionpohjaan useammaksi vuodeksi. Nyt on tilanne onneksi palautunut.
Repesin ja arpi kiristää. Mitään apua en saanut kunnalliselta ja vaikka kävin useamman kerran, sain kuulla kaiken olevan kunnossa. Mulle sanottiin vaan et värkki näyttää tosi hyvältä, älä murehdi.
Se ongelmahan ei ollut se miltä se näyttää, vaan miltä se tuntuu. Eikä oo ihan ok että pissat valuu ilman mitään kontrollia keskellä ostoskeskusta 3 vuotta synnytyksestä.
Lopulta menin sitten yksityiselle ja sain apua lantionpohjan kanssa.
Onko ongelma terveydenhuollossa, vai siinä ettei naista oteta tosissaan synnytysvaivoineen?
Ei onneksi jäänyt, kaikki jopa näyttääkin ihan samalta kuin ennenkin.
Ei jäänyt, ei edes tikkauksia ole tarvinnut tehdä. Kolme synnytystä, vauvat painoivat aikalailla tasan 3 kg, 4 kg ja 3,5 kg.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni yhteys lantionpohjaan useammaksi vuodeksi. Nyt on tilanne onneksi palautunut.
Repesin ja arpi kiristää. Mitään apua en saanut kunnalliselta ja vaikka kävin useamman kerran, sain kuulla kaiken olevan kunnossa. Mulle sanottiin vaan et värkki näyttää tosi hyvältä, älä murehdi.
Se ongelmahan ei ollut se miltä se näyttää, vaan miltä se tuntuu. Eikä oo ihan ok että pissat valuu ilman mitään kontrollia keskellä ostoskeskusta 3 vuotta synnytyksestä.
Onko ongelma terveydenhuollossa, vai siinä ettei naista oteta tosissaan synnytysvaivoineen?
Nuo liittyvät toisiinsa. Naissukupuoleen liittyvistä ongelmista ei välitetä terveydenhuollossa synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ponnistitko synnytyksessä niin kuin ulostaessa?
Ei jäänyt, suunniteltu sektio josta pieni arpi ja käynnistetty alatie josta ei naarmuakaan. N 3kg vauvat, itse alle 30v. Vaihdevuodet niinkin aiheuttaa vaivoja nyt 20 vuotta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ponnistitko synnytyksessä niin kuin ulostaessa?
Synnytys kesti niin kauan, että mua ohjeistettiin ponnistamaan, vaikka ei ollut vielä ponnistuksen tarvetta. Lapsi ei liikkunut minnekään yli tuntiin vaikka ponnistin. Sitten alkoivat puhumaan imukupista ja episiotomiasta.
Kieltäydyin niistä ja n. 10 minuuttia sen jälkeen ponnistuksen tarve alkoi. Sit ponnistin todella kiireellä koska ne hösäs siinä että jos se lapsi ei tule ulos, niin vetävät mut auki ja ottavat imukupin. 3 kertaa tunsin tarvetta ponnistaa ja sillä kolmannella kerralla lapsi oli maailmassa.
Voi olla et jos olisin saanut synnyttää rauhassa, olisin säästynyt repeämiseltä.
Nyt tiedän paremmin ja kuuntelen kehoa jos vielä synnytän.
Jäi, monta vuotta synnytyksen jälkeen pissat valuivat ihan surutta ihan sama missä olen. Tosi kiva olla töissä ja ykskaks pissa valuukin jalkoja pitkin.
Ei jäänyt mitään vaivoja ja keho on palannut ihan entiselleen. Tikit laitettiin, mutta ne sulivat itsestään pois. Kaksoset sain ja synnytys sujui sairaalahenkilöstön hössötyksestä huolimatta aivan normaalisti.
Synnytyksestä ei varsinaisesti jäänyt ongelmia, paitsi vatsaan löysää nahkaa. Henkisesti jäi trauma, kun synnytyksen yhteydessä tajusin että lapsen isä on pettäjä ja psykopaatti. Hän nimittäin katosi muualle kun synnytyksen aika oli ja olisi pitänyt olla tukenani pitämässä kädestä. Lisäksi hän lemppasi minut vauvan kanssa kotiin yksin ilman apua.
Ei jäänyt, 4 helppoa ja nopeaa synnytystä. Vauvat pieniä (alle 3kg), esikoisesta tuli 1 tikki, parani nopeasti. Löysää nahkaa jäänyt vähän vatsaan ja arpia.