Laskin, että olen kuluttanut vaatteisiin vuodessa noin 600 e
Ja olen siis omasta mielestäni ostanut paljon, sillä en ylernsä osta vaatteita juurikaan. Tuohon 600 euroon sisältyy paitoja, mekkoja, housuja ja alusvaatteita. Onko mielestäsi paljon?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Typerä aloitus.
Kiinnostaa kuinka paljon ihmidet laittavat vaatteisiin rahaa vuodessa.
On paljon. Itse olen ostanut 3 t-paitaa sekä kengät ja housut metsästyskäyttöön. Paidat olivat yht 60e, kengät alehinnalla 50e ja housut 45e. Eli yhteensä 155e ja nuo kengät ja housut on sellainen harvoin tehtävä hankinta, menevät vuosia. Ostan vain todelliseen tarpeeseen ja vaatekaapissani on vain vaatteita, joita käytän säännöllisesti.
Mä olen tänä vuonna ostanut kaksi kolmen sukkaparin pakkausta ja viime viikonloppuna löysin kirppikseltä erittäin halvan kesämekon. Saitko nyt vastauksestani sen paremmuuden tunteen jota niin ilmiselvästi hait?
Ei ole paljon, mieheni mielestä olisi paljon.
Itse tilasin juuri 1 vaatekappaleen hintaan 125€, oli pakko, rakastuin siihen ihan huolella. Tänävuonna mennyt ainakin 1000-1500€ vaatteisiin. Loppuvuoden aikana en enää hanki mitään.
Ja 5 lisää, että summassa mukana kenkiä 2-3 paria.
-5-
Jos ostaa hyvän untuvatakki tai laadukkaan jakkupuvun, 600 euroa saattoi mennä jo siinä eikä välttämättä riitäkään. Jos olet ostanut koko rahalla halpoja paitoja ja housuja, on aika paljon. Eli hinnan perusteella mahdoton sanoa oletko ostanut paljon vai vähän.
On paljon. Itse käytän yleensä korkeintaan 100 €.
Minusta 600 euroa ei ole paljon, ainakaan jos summaan kuuluvat kengätkin.
Itse ostan enimmäkseen kirpparilta, mutta harvoin alle tonnin pääsen. Ehkä 1500 vuodessa menee.
50 euroa kuukaudessa eihän tuo ole mitään.
Ei ole paljon kun ostaa tarvitessaan. Joskus meni 1000 euroa per vuosi.
Niin. Kävin vaatekaapin läpi ja heitin pois kulahtaneita vaatteita ja huomasin ettei ole pahemmin hyvää vaatettaa enää. Ei kai kun ei ole vuosiin ostanut mitään vaatetta. Löysin Luhta shopista kolmet eri housut a' 60 e noin eli ne oli kalleimmat ostokset. Loput Prismasta ja h&m:stä.
Ap
Se voi olla paljon tai vähän. Koko peruspuvuston kasaamiseen vähän. Turhien vaatteiden ostamiseen paljon. Itse joudun nykyään maksamaan kengistä 100-250€. Jokin kenkäpari pitää joka vuosi ostaa: kumisaappaat, talvikengät, kävelykengät, lenkkarit, sandaalit, avokkaat. Jos pitää ostaa kunnon talvitakki tms, niin tuosta 600 eurosta ei paljoa jää rintaliiveihin (yleensä kalliita isorintaiselle) , sukkiin jne.
Todella vähän. Eihän sillä rahalla saa kuin yhden untuvatakin.
pikkusummia. Sofia Belorfilla menee varmaan 10.000 euroa kuukaudessa luksusmerkkeihin. Pariisista ja Dubaista ostelee vaatteensa
Mulla on tässä kesän aikana mennyt vaatteisiin reilu tonni. Olen laihtunut parikymmentä kiloa viime vuoden aikana ja uusin kerralla valtaosan kesävaatteista.
Syksyksi en onneksi tarvitse muuta uutta kun uudet farkut ja Chelsea bootsit. Eli parilla sadalla selvitään.
Typerä aloitus.