Ruoan arvonlisäveroa olisi aivan hyvin voitu nostaa kolmella prosentilla.
Se on aiemminkin ollut 17 %, eikä kukaan mennyt sen takia konkurssiin. Tällä toimenpiteellä olisi voitu elvyttää tehokkaasti maamme taloutta.
Kommentit (27)
Ruoka on nykyään paljon kallimpaa kuin 2009 kun ruoan alvia laskettiin.
Ei se suomen talous ostoksilla nouse (varsinkin kun suurin osa ihmisistä ostaa tuotteensa suoraan ulkomailta)
Vai niin. No, ota sitten yhteyttä suoraan Riikka Purraan.
Varo vaan ettei toiveesi vielä toteudukin.
Köyhien ruoskia ja nälkään jättäjä 😡 hyi
Olin pyörtyä, kun käväisin tänään Prismassa. Fazerin suklaalevy maksaa siellä nyt 4,09 €/kpl. Mitähän se maksaa huomenna, kun namit siirtyvät korkeimpaan arvonlisäveroluokkaan?
Olisin aina halunnut olla Mae West.
Vierailija kirjoitti:
Ei se suomen talous ostoksilla nouse (varsinkin kun suurin osa ihmisistä ostaa tuotteensa suoraan ulkomailta)
Alv pitää maksaa myös jos tilaat jotain vaikka kiinasta, ostokset jää muuten tulliin jos alvia ei maksa.
Samaa mieltä. Ei voi ruoka olla liian kallista kun lähes kaikki suomalaiset on ylipainoisia ihrakasoja. Nouskoot kerralla vaikka 10%
kolmella PROSENTILLA nosto olisi tarkoittanut että nostetaan 14,42 prosenttiin. Olisi ollut aika eksoottinen luku.
kolmella PROSENTTIYKSILÖLLÄ taas nousu olisi ollut 17 prosenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin pyörtyä, kun käväisin tänään Prismassa. Fazerin suklaalevy maksaa siellä nyt 4,09 €/kpl. Mitähän se maksaa huomenna, kun namit siirtyvät korkeimpaan arvonlisäveroluokkaan?
Eikös oikeiston pitänyt nostamisen sijaan laskea veroja? Tämä hallitus kurmottaa perusteellisesti kansalaisten ostovoimaa.
Vierailija kirjoitti:
kolmella PROSENTILLA nosto olisi tarkoittanut että nostetaan 14,42 prosenttiin. Olisi ollut aika eksoottinen luku.
kolmella PROSENTTIYKSILÖLLÄ taas nousu olisi ollut 17 prosenttiin.
Ymmärsit varmaan ilman pilkunnussimistakin mitä ap tarkoitti.
Matematiikka ei taida olla sinun vahvuuksia
Suomi-agenda vuonna 2030: et omista mitään ja olet siitä hyvin, hyvin onnellinen.
Hmmm ... olenkin aika yllättynyt, että Riikka ei ryhtynyt tähän hommaan. Siis ainakaan vielä.
Minun tekisi mieli lähettää Purralle extrasakset.
Vierailija kirjoitti:
Minun tekisi mieli lähettää Purralle extrasakset.
Jos ostat ne huomenna, on niiden ALV 25,5 pinnaa.
T: Kokoomuksen äänestäjä.