Hyvinkäällä asuvat!
En ole koskaan edes käynyt Hyvinkäällä, mutta nyt sinne pitäisi muuttaa miehen työn perässä. Meille on tarjottu asuntoa Hämeenkadulta (en muista numeroa), joka sijaitsee ilmeisesti melko lähellä keskustaa. Välittäjä puhui jostain " Donnerin aukiosta" ja kirkon läheisyydestä.
Voisiko joku kaupunkia tunteva kertoa hieman etukäteen millainen kyseinen paikka Hyvinkäällä on asua lapsiperheelle (ulkoilumahdollisuudet, palvelut, liikenneyhteydet jne.)
Kommentit (8)
Lyhyet kulkuyhteydet kauppoihin ja virastoihin ym. Päiväkotiin ja kouluihin ei ole pitkämatka. Jalkapallokenttä lähellä, jäähallille matkaa noin 2-3 km. Rautatie- ja linja-autoasema lähellä.
Jörn Donnerin aukion takana/vieressä on paljon kerrostaloja, en tiedä miten rauhallisia ovat. Kadun toisella puolella on rauhallisemman oloista, siellä on kirkko ja Nordea. Hyvinkää on ihan mukava paikka.
T: 15 vuotta Hyvinkäällä asunut, nykyinen vantaalainen :)
Asun itse myös Hyvinkäällä, tosin keskustaan 3km.
Kuka teille sitä asuntoa on tarjonnut? Miehen työpaikkako sen on järkännyt vai mistä kämppää tarjotaan, vai itsekö sen etsitte?
Kysyn mielenkiinnosta koska mun ukkoni on menossa toiseen kaupunkiin (kauas) töihin ja eivät ainakaan työnanatajan puolesta edes auta asunnon etsinnässä.
Olen joskus Hyvinkäällä asunut, mutta en tiennyt siellä olevan " Jörkän" aukioita!
Lisäksi ihmiset eivät tervehdi toisiaan. Tylyjä ihmisiä riittää. Perhepäivähoitaja ajoi lapseni pois pihalta, jos joku aloituksen muistaa. Kyllä, se tapahtui Hyvinkäällä. Onneksi asumme nyt riittävän kaukana siitä " sisäsiittoisesta tuppukylästä" !!
Asunto kuuluu mieheni eläkkeelle jäävälle edeltäjälle, jonka paikan mieheni siis sai.
Tervetuloa Hyvinkäälle!
Ko. kerrostalot (osoite siis Hämmenkadulla) eivät ehkä ole lapsiperheen lottovoitto, mutta ainahan sitä voi pikkuhiljaa katsoa asuntoa muualta kaupungista.
Täältä löytyy kaikki tarvittava, tai jos ei löydy, on lyhyt matka pääkaupunki seudun apajille.
on kaikki ihan jees, paitsi ihmiset ja keli.
aika keskustassa asutte.