siis mulla menee hermo!!! me on 1½ VUOTTA haettu vuokra-asuntoa ja ei ole edes tarjottu. siis pitaako tassa tehda kolmas lapsi, etta saa isomman asunnon vai mita??!
Kommentit (8)
Mä hain kans kaks vuotta kunnes tajusin alkaa " valehtelemaan" . Kaupungilta saikin sitten kuukaudessa ihka uuden kämpän. ;)
Esitä perhetilanteenne positiivisesti " reipas lapsiperhe etsii kotia" ...
Omalla ilmoituksella löytyy parhaiten, kokemuksesta kerron.
Monella vanhuksella ja kuolinpesällä on Helsingin seudullakin tyhjiä, tarpeettomia asuntoja ja odottelevat vain sitä oikeaa tarvitsijaa. Jos ei ole rahapula niin ei asunto välttämättä tule vuokrattua noin vain, ei ehkä edes muista että on asuntoja tyhjillään, oikeasti. Näitä on.
Olen huomannut käytännössä MONTA kertaa, että jos vaan odottelee niin kämppää ei tipu, mutta esim. Satolle soittamalla aina oon saanut tietoja vapaista asunnoista mitä voi käydä katsomassa. Omaa aktiivisuutta, turha odotella kädet ristissä.
me saatiin vuosi sitten heti sieltä 4h+k epilästä kun vaan käveltiin sisään. Niillä oli useita vapaana. Satolla taitaa kans olla vapaana neliöitä nyt (kaukajärvellä). mistä alueelta haluisitte?
kun lasten huoneeseen ei mahdu aikuisten sänkyy. kuumaa vettä saa laskee vartin että saa edes HAALEAA vettä. talo on levoton ja muksut pelkää illalla.
lastenhuone on 2½-3m*1½-2m ja se on talvella ihan sairaan kylmä muutenkin kämpäs 64 neliöö joten nelihenkiselle perheelle se on liian pieni
Kannattaa tsekata nekin.
Vai etsittekö kaupungin vuokra-asuntoa?
teidät kun asuntoja vapautuu. Mutta jos siellä on jonossa akuutimpia asunnon tarvitsijoita, niin menevät valitettavasti ohi. Itse ollaan muutettu 5 kertaa vuokra-asunnosta toiseen ja aina ollaan saatu asunto puolen vuoden sisällä siitä kun haku aloitettu. Ollaan siis soiteltu ja kyselty perään. Mutta voihan olla, että meillä on vaan ollut tuuria.
Ja nyt sitten olemme muuttamassa pian vuokralta ensimmäiseen asumisoikeusasuntoon. Niissä ei ole mitään rajaa minkä kokoisen asunnon saa, voi ottaa 5h vaikka olisi kolmen hengen perhe. Laitoin vain ekstemporee ason sivuille 10 toivomaani kohdetta, jotka eivät silloin olleet vapaana ja kuinka ollakaan saatiin tarjous yhteen mieleiseen jo kahden viikon kuluttua. Tosin meillä oli järjestysnumero valmiina, mutta senkin saa asokotien sivuilta tilattua netin kautta ja tulee parissa päivässä kotiin.
Oletteko rajannette aluetoiveet kovin tiukasti? Silloin voitte odottaa hamaan tulevaisuuteen. Kaikki alueet toiveeksi ja kyllä asuntoja saa.
Tosin sekin vaikuttaa miten asutte nyt, jos nykyinen asuntonne on tarpeeksi iso henkilömäärään suhteutettuna ei teille välttämättä tarjotakaan asuntoa.
Me saatiin kaupungin vuokra-asunto kahdessa kuukaudessa, kun toinen lapsi oli tulossa ja asuttiin pienessä kaksiossa.