Kumpaa ammattia arvostat enemmän: DJ vai siivooja?
Kommentit (24)
Luulen että ne jotka aidosti haluavat luovuuttaan maailmalle osoittaa voisivat tehdä sen harrastuksena ja sitä kautta koittaa menestyä. Silloin nähtäisiin kuka oikeasti haluaa menestyä ja näyttää taitojaan ja kuka taas vain esittää lahjakasta ja ratsastaa julkkiksien mukana korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä mitkä on tyypillisiä esimerkkejä siitä miten siivoojille tlisiskin riittää palkaksi "arvostus". juhlapuheissa arvostetaan mutta kun tulisi palkan maksun aika niin pihistellään. Koskaan ei myöskään ole siivoojien vuoro kun puhutaan palkankorotuksista. Ja nää arvostajat ei itse tekisi siivousta työkseen ollenkaan mutta työttömille huutavat että "eikö EDES siivoojaksi pääse".
Sehän johtuu juuri siitä että lähes kuka tahansa kelpaa siivoojaksi eli tulijoita riittää. Jos siivous vaatisi 5 vuoden yliopistotutkinnon ja pakollisen sertifioinnin niin palkatkin olisi toista tasoa.
Miksi vetää ääripäähän? Edelleen esimerkiksi joissain miesvaltaisilla aloilla työskentelee ihmisiä, jotka eivät ole mitään kouluja käyneet (tai no ehkä joku ta:n järjestämä) ja palkka on tuplat siivoojaan näh
Anna esimerkki niin analysoidaan. Tuskinpa kyseessä on mikään sukupuolesta johtuva tekijä vaan työ on jotenkin muuten vaikeampaa / halukkaita tekijöitä on vähemmän.
Jos olisin DJ nin mun stage name olisi DJ Siivooja
Ihan hyviä ootte molemmat. Uskokaa jo.