Vivian Valpurin mielestä Roopen lapsi ei ole tottelevainen kuten hänen oma lapsensa
Vivian kuvailee 5-vuotiasta tytärtään herrantertuksi. Hänen mukaansa tämä on kiltti, kuulias ja omatoiminen.
Nyt elämään on kuitenkin astunut uusi pienokainen, jonka kanssa Vivian on joutunut huomaamaan oman rajallisuutensa. Hän kertoo puolisonsa jälkikasvun olevan aivan erilainen kuin hänen tyttärensä.
Olen ollut täydellisen lapsen äiti, ja nyt onkin extrahaastetta vastassa, Vivian muotoilee tilannettaan.
Vivian selittää tottuneensa toimimaan tietyllä tavalla. Sama kaava ei välttämättä toimikaan puolison lapsen kanssa. Somevaikuttaja kertoo, että hänen tyttärensä tekee, mitä pyydetään. Puolison poika sen sijaan on kiinnostunut enemmän muista asioista, kuin sääntöjen noudattamisesta tai tylsistä askareista.
https://www.seiska.fi/kotimaa/roope-salmisen-vivian-rakkaalta-yllatysav…
Kommentit (64)
Roope on jännämies joten ei sen lapsikaan voi olla fiksu ja tottelevainen.
Miksi lapsia tarvii ollenkaan haukkua? Ei aikuisistakaan puhuta noin julkisesti.
V toimi todella rumasti moittiessaan pojan touhuja Olisi pitänyt suunsa kiinni, niin olisi ollut kaikille parempi. Pojan äiti ei varmaankaan hyvällä ajattele asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sekä tyttöjen että poikien äiti ja kyllä eniten merkkaa lapsen persoonallisuus ja luonne, ei sukupuoli. Minulla on rauhalliset pojat ja toinen tytöistä hyvinkin räväkkä. Harmittaa nämä kaikki pojat tuollaisia ja kaikki tytöt tällaisia-jutut.
Todella törkeää puhua toisen lapsesta noin, tämä tuskin parantaa heidän uusperheensä dynamiikkaa. Ja kun se oma lapsi on täydellinen.
Itsellänikin esikoinen on poika, tai mies nykyään. Kiltti ja helppo lapsi oli, toisin kuin pikkuveljensä.
Olen aina ärsyyntynyt tästä villit pojat hokemasta. Rauhallisia poikia on olemassa, samoin kuin villejä tyttöjä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka on yllättynyt, ettei Roopen lapsella ole rajoja?
Ruutuaikaa Roope ainakin rajoittaa paljon enemmän kuin tuo v herranterttunsa kanssa, v:n mukaan. Pisteet siitä Roopelle.
Paheksuitte, että puhui asiasta ja sitten nostatte tälle palstalle asiat mitkä podista poistettiin kaikkien luettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää edes on???
ihminen joka paneskeli ennen harri moision kanssa ja rakasti puristelle hänen mustapäitä
Vai oikein uranainen? Sen tiedän somesta että monet sillä tienaa hyvinkin paljon mutta en sitä nyt uraksi kutsuisi...
Lääkärin, juristin, tutkijan tms. henkilön työtä kutsun uraksi.
Vierailija kirjoitti:
Tälle daamille tekisi hyvää tehdä toinen lapsi. Saattaa tulla yllätys omista kasvattajantaidoista, kun pikkukakkosella onkin vähän ärhäkämpi luonne. T: kolmen äiti, jokainen täysin erilainen kasvatettava kuin edeltäjänsä
En usko että tekee. Itsekin podissa päätynyt sille kannalle.
On muutenkin äitinä sellainen helppojen hetkien äiti. Omien sanojensa mukaan jättää mm. rokotukset ja vastaavat ikävät jutut lapsen isän hoidettavaksi.
Ironista on, että jakelee podissa vuodesta toiseen ihmisille neuvoja parisuhteeseen ja vanhemmuuteen vaikka itsellään parisuhde vaihtuu kirjaimellisesti vähintään kerran vuodessa ja on osa-aika äiti yhdelle helpolle lapselle.
Ja se lapsi btw on helppo, koska ei uskalla rasittaa äitiään ilmaisemalla itseään vapaasti.
Mun korvaan kävi, kun taannoin podcastissaan V valitti, että sitä ärsyttää kun lapsi hengittää raskaasti keskittyessään johonkin. Ajattelee, että mene nyt siitä muualle.
Pitääkö hän edes lapsestaan? Tuohan on just suloisimpia juttuja lapsissa. Kun tuhisevat.
Tuli kurja mieli lapsen puolesta.
Uusimassa podi-jaksossa V kertoo kuinka oli 4 päivää Viron reissussa yksin vastuussa lapsestaan. Ajatrlla! Mukana matkalla myös V:n äiti ja tämän miesystävä. Äiti kuulemma otti välillä lasta haltuun, kun näki että V:llä alkaa rasauttamaan se että lapsi on koko ajan siinä.
Miten tämä ihminen kertoo näitä asioita ääneen?
Suurimmalla osalla meistä lapset on siinä koko ajan, aina. Sitä se vanhemmuus on. Muilla siis kuin V:llä. Hän on jutussa mukana vain hyviä ja lyhyitä hetkiä varten.
Vierailija kirjoitti:
Uusimassa podi-jaksossa V kertoo kuinka oli 4 päivää Viron reissussa yksin vastuussa lapsestaan. Ajatrlla! Mukana matkalla myös V:n äiti ja tämän miesystävä. Äiti kuulemma otti välillä lasta haltuun, kun näki että V:llä alkaa rasauttamaan se että lapsi on koko ajan siinä.
Suurimmalla osalla meistä lapset on siinä koko ajan, aina. Sitä se vanhemmuus on. Muilla siis kuin V:llä. Hän on jutussa mukana vain hyviä ja lyhyitä hetkiä varten.
Hän on ehkä saanut mallin äidiltään, joka jätti kaksi ensimmäistä lastaan (V ja tämän veli) isän luokse asumaan näiden ollessa aivan pieniä. Äiti siirtyi viettämään omaa elämäänsä itsenäisenä naisena omaan asuntoonsa.
" Leuka " on sitten taakse jäänyttä elämää .....milloihan someäidit oli kuvattu.
Tällä Vivianilla on tosi ilkeä katse.
Lyötiin kaverin kanssa vetoa suhteen kestosta. Kaveri sanoi joulu -24, mutta mulla on uskoa. Joulu -25 ja lusikat jaossa. Ehkä yhteinen vauveli ennen sitä <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ehkä saanut mallin äidiltään, joka jätti kaksi ensimmäistä lastaan (V ja tämän veli) isän luokse asumaan näiden ollessa aivan pieniä. Äiti siirtyi viettämään omaa elämäänsä itsenäisenä naisena omaan asuntoonsa.
Tämä on ikävää puhua muiden asioista muka varmana tietona, ja asettaa äiti ikävään valoon. Et voi tietää, mitä perheessä on sovittu. Ehkä äidillä ei ollut varaa riittävän isoon asuntoon, ehkä hänellä oli epäsäännöllinen työ, ehkä he eivät halunneet repiä lapsia kodistaan, ehkä isä oli luontevampi pyörittämään huushollia. Ehkä äiti oli se, joka halusi eron, jolloin luonnollisesti hän muutti. Todella asenteelliseen sävyyn kirjoitettu viesti.
Onko tuolla Vivianilla jokin nepsyjuttu? Jotenkin outoja ilmeitä ja säpsähdyksiä noissa videoissa, joissa on. Varsinkin siinä yhteishaastattelusssa Roopen kanssa .
Tulee kyllä ihan narsismiteoriat tuosta mieleen vrt. Golden child vs. Scapegoat 😦😦
Just sellainen äiti minun lapseni ei kiusaa ja minun lapsen tekee kaiken oikein. Miettisi mitä laukoo suustaan.
Montako minuuttia Roope katselee? Aika kamalaa pojan vanhemmille tajuta, ettei uusi aikuinen ole luotettava.