Kainuun prikaatin adenovirushelvetti: Jo 30 sotilasta joutunut sairaalaan, kaksi teho-osastolla! đ·đ€đ§đ»đ MitĂ€ ihmettĂ€?!?! đ±!!!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010660677.html
"varussotilaita on ollut yhteensÀ 30 hoidossa Kainuun keskussairaalassa. Keskiviikkona sairaalassa oli seitsemÀn hoidossa, joista yksi tehohoidossa. Oulun yliopistollisessa sairaalassa on yksi varussotilas tehohoidossa."
" Sairastuneiden vointia kyetÀÀn kyllÀ seuraamaan, esimerkiksi happisaturaatiota ja verenpaineita. Mutta ei ole mitÀÀn, millÀ adenovirus pystyttÀisiin varsinaisesti nujertamaan"
Siis mitĂ€ ihmettĂ€ siellĂ€ Kajaanissa oikein tapahtuu!? đ±đđMiten on mahdollista, ettĂ€ nuoret hyvĂ€kuntoiset joutuvat pelottavan isolla prosentilla sairaalaan ja teho-osastolle? MikĂ€ ihmeen tauti siellĂ€ oikeasti leviÀÀ? MissĂ€ rokotukset?!?
Kerrotaankohan meille sittenkÀÀn ihan kaikkea?
Kommentit (253)
Nuorukaiset haluaa hampaat irvessÀ suorittaa tehtÀvÀt ajallaan ja sen takia eivÀt huilaa vaikka veksistÀ tulisi lappu kÀteen. Sen takia vointi pahenee ja voi tulla passitus sairaalaan.
VielÀkös armeijassa uhkaillaan esitutkinnalla, jos vastaanotolta ei tule suoraan vapautusta vaan kelpaa palvelukseen-merkintÀ? TÀmÀn pelon vuoksi moni ei uskaltanut aikanaan mennÀ vastaanotolle, sitten oireet paheni ja lopulta mentiin vaakatasossa kuin kuumetta oli 40 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Nuorukaiset haluaa hampaat irvessÀ suorittaa tehtÀvÀt ajallaan ja sen takia eivÀt huilaa vaikka veksistÀ tulisi lappu kÀteen. Sen takia vointi pahenee ja voi tulla passitus sairaalaan.
SiellÀ on ollut kyllÀ tilanne ihan pÀinvastainen. Vapautuksia oli vaikea saada tÀmÀn taudin alkaessa. SehÀn alkoi siis jo heinÀkuun puolella eikÀ vastaa siinÀ vaiheessa kun lehdistÀ luettiin. Tilanne lÀhti ihan kÀsistÀ kun sairaat oli siellÀ terveiden kanssa samoissa tiloissa. Joku selviÀÀ viikon kuumeilulla, jollakin menee neljÀ viikkoa ja teho-osastokeikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa nuorista on niin lihavia ja huonokuntoisia ettÀ tauditkin tarttuu helpommin.
Muuten, kaikki nÀmÀ minun tuntemani nuoret, jotka ovat saaneet adenon ja keuhkokuumeen nyt armeijassa, ovat hoikkia nuoria miehiÀ. Ja voin kertoa ettÀ paino on kaikilla tippunut sairauden aikana useita kiloja, ettÀ jotkut alkavat olla jo aika jÀrkyttÀvÀÀ katseltavaa. EttÀ nÀin Suomessa tÀnÀ pÀivÀnÀ
Oma poika on myös normaalipainon alarajoilla. On laihtunut vasta kilon, mutta hÀnellÀ on ollut koko ajan kohtuullinen ruokahalu vaikka onkin ollut sairaana. Cooperissa juoksi saman verran kuin joskus ylÀkouluaikaan.
Kutsunnoissa muuten karsitaan nykyÀÀn entistÀ tehokkaammin ylipainoiset ja huonokuntoiset pois. PainoindeksiÀ katsotaan siinÀ vaiheessa mutta toki sitÀ suhteutetaan muuten toimintakykyyn. Ylipaino ei ole automaattisesti e-papereiden syy.
MeidÀn normaalipainoisella pojalla painoa tippunut 8kg, kun kunto on ollut niin karmea adenoviruksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
VielÀkös armeijassa uhkaillaan esitutkinnalla, jos vastaanotolta ei tule suoraan vapautusta vaan kelpaa palvelukseen-merkintÀ? TÀmÀn pelon vuoksi moni ei uskaltanut aikanaan mennÀ vastaanotolle, sitten oireet paheni ja lopulta mentiin vaakatasossa kuin kuumetta oli 40 astetta.
TÀmmöisestÀ en ole kyllÀ kuullut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedÀ onko koronasta viisastuttu, mutta ennen vanhaan se meni niin ettÀ jos oli joku 37,2 lÀmpöÀ tai vast kelpasi palvelukseen (joo, ihan oikeasti), sitten jos meni yli 37,5 yli annettiin vmtl-vapautus, joka kuitenkin tarkoitti ettÀ joutui siivous yms. hommia tekemÀÀn. Sitten kun mentiin yli 38 saatiin vapautus palveluksesta ja jÀÀtiin tupaan makaamaan. Sitten jos meni lyli 39 ja oli jalattomana, vietiin varuskuntasairaalaan tai liikuntahalliin makaamaan muiden kanssa. Riippuen oliko mikÀ tilanne sÀnkypaikoissa. Aika rouheaa oli se meininki, mutta nuorten kroppa kestÀÀ aika paljon. Ennen vanhaan oli myös se ettÀ kapiaiset sai raivarin helposti jos luulivat ettÀ yrittÀÀ kusettaa jotenkin ja eivÀt tykÀnneet jos meni vastaaotolle. Olivat myös suoraan yhteydessÀ varuskuntalÀÀkÀriin ja lÀÀkÀri kertoi heille varusmiehen terveystiedot ilman mitÀÀn yksityisyydensuojaa. NÀin 90-luvulla.
ItsellÀ on ollut tÀmÀ varuskunnasta tullut tauti reilun viikon. LÀmpöÀ on koko ajan vÀhÀn, mutta olo on paljon huonompi kuin mitÀ mittari nÀyttÀÀ. Kurkku kipeÀ, syke korkealla. Itse en tÀssÀ olotilassa lÀhtisi esim lenkillle, mutta armeijassa on ihan normaalia tehdÀ ne pÀivÀn suoritukset tai juosta cooper.
Nyt siellÀ on pidetty tuvassa vaikka lÀmpöÀ yli 39 ja itse on pitÀnyt tietysti ruoka hakea yms. Monet ovat pÀÀtyneet sairaalaan siinÀ vaiheessa kun ovat olleet lomalle ja vanhemmat/puoliso vieneet pÀivystyksen kautta osastolle.
Voisiko tÀstÀ tulla kunnon uutinen. Yle on tehnyt pieniÀ uutisjuttuja, mutta esim iltauutisiin. Ihmisten kuuluu tietÀÀ nÀistÀ asioista ja vastuussa olevien ihmisten kuuluu tajuta, ettÀ meillÀ vielÀ vÀlitetÀÀn nuorten terveydestÀ ja hyvinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tÀstÀ tulla kunnon uutinen. Yle on tehnyt pieniÀ uutisjuttuja, mutta esim iltauutisiin. Ihmisten kuuluu tietÀÀ nÀistÀ asioista ja vastuussa olevien ihmisten kuuluu tajuta, ettÀ meillÀ vielÀ vÀlitetÀÀn nuorten terveydestÀ ja hyvinvoinnista.
TÀstÀ on ollut Helsingin sanomissa, molemmissa iltapÀivÀlehdissÀ, YlellÀ, kainuun seudun paikallislehdessÀ, maakuntalehdissÀ. Itse olen ainakin ihan kurkkuani myöten tÀynnÀ tÀtÀ tilannetta, kun olen sitÀ koko syksyn katsellut muutenkin.
MinÀ haluan nÀhdÀ, kun vastuussa oleva ihminen livenÀ kertoo, miten tilanne aiotaan hoitaa ja kuinka varusmiehet pidetÀÀn jatkossa turvassa. Nyt kaikki on kotipaikkakuntien terveyskeskusten ja pÀivystysten varassa. Joten muutakin pitÀisi tehdÀ, kuin viedÀ iltalomat.
MinÀ en mene armeijaan ja sivarista hommasin vapautuksen: kun valtio vihaa omiaan niin miksi puolustaisin sitÀ??
Vierailija kirjoitti:
Omalla jÀlkikasvulla on ollut koko syksyn ajan mukana valmiiksi tÀytetty sivariinvaihtolappu mukana. Allekirjoitus vain puuttuu. HÀn ei sinne todellakaan halua, mutta jos touhu menee ihan ÀlyttömÀksi niin tuolla pÀÀsee nopeasti pois.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ haluan nÀhdÀ, kun vastuussa oleva ihminen livenÀ kertoo, miten tilanne aiotaan hoitaa ja kuinka varusmiehet pidetÀÀn jatkossa turvassa. Nyt kaikki on kotipaikkakuntien terveyskeskusten ja pÀivystysten varassa. Joten muutakin pitÀisi tehdÀ, kuin viedÀ iltalomat.
Et tule sitÀ nÀkemÀÀn. Itse olen pettynyt kyllÀ siihen ettÀ vanhat ukot nauraa somessa, ettÀ kyllÀ sitÀ meidÀnkin aikaan ja sitÀ vaan mehtÀÀn viikoksi niin unohtuu ne taudit! Aiemmat sukupolvet on simputettu ja haukuttu uskomaan, ettÀ on ihan ok jos ei saa hoitoa sairauteen. Vanhemmat on hoitaneet syksyn aikana aika paljon tÀtÀ sairaanhoitajan tehtÀvÀÀ.
Iltalomien viemisellÀ ei ole mitÀÀn merkitystÀ, koska harva haluaa puolikuntoisena lÀhteÀ yhtÀÀn mihinkÀÀn.
Flunssa kukistaa Suomen armeijan. Vihollisen ei tarvitse tehdÀ mitÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en mene armeijaan ja sivarista hommasin vapautuksen: kun valtio vihaa omiaan niin miksi puolustaisin sitÀ??
Pojat pelkÀÀ ettÀ ne hullun paperit nÀkyy jossain loppuelÀmÀn, ja jos fyysistÀ estettÀ ei ole niin vapautustahan ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Flunssa kukistaa Suomen armeijan. Vihollisen ei tarvitse tehdÀ mitÀÀn.
no Suomessa ei sentÀÀn varusmiehiÀ olla laittamassa mihinkÀÀn, ettÀ se siitÀ. Sinulta lÀhtis henki jos saisit tuon viruksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀstÀ on ollut Helsingin sanomissa, molemmissa iltapÀivÀlehdissÀ, YlellÀ, kainuun seudun paikallislehdessÀ, maakuntalehdissÀ. Itse olen ainakin ihan kurkkuani myöten tÀynnÀ tÀtÀ tilannetta, kun olen sitÀ koko syksyn katsellut muutenkin.
Kainuun prikaatin uutinen nÀyttÀÀ jÀÀvÀn varjoon koska Kainuun raakut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kainuun prikaatin uutinen nÀyttÀÀ jÀÀvÀn varjoon koska Kainuun raakut.
MikÀ on Kainuun prikaatin uutinen?
Ihan oikein pikku-iigoreille jotka nysvÀÀvÀt tÀÀllÀ eivÀtkÀ mene sotimaan Ukrainan puolesta.
linjauksena*