Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kantoliinan sitoa niin että lapsen kasvot menosuuntaan?

09.02.2007 |

Hei!

Olen käyttänyt vauvan kanssa kantoliinaa ja Ergoreppua, mutta nyt tuli ongelmia kun lapsi ei enää viihdy kannettuna kasvot minua kohti. Alkaa kiemurrella ja kitistä ja oikein työntää minua pois! Hän on nyt 7 kk ja haluaisi kai nähdä enemmän maisemia. Selkäpuolella en niin mielelläni kantaisi vielä. Perinteiset rintareput (BabyBjörn ym) siis houkuttavat, vaikka tiedän että ne eivät ole vauvalle eivätkä kantajalle muuten niin hyviä! Onko jotain sidontaa jossa vauvan kasvot olisi menosuuntaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen voi laittaa kasvot eteenpäin buddha- ja lonkkasidontoihin. Myös L-asento voi tulla kyseeseen, ellei lapsi ole jo liian iso siihen :) Buddha on oikeastaan trikooliinan sidonta ja jos sidot trikooliinalla lonkalle, on sidonta kietaisulonkkaristi (eli trikooliina tulee aina kolminkerroin).

L-asennossa käytetään samaa sidontaa kuin kehtosidonnassa eli lapsi tulee sivuttain istumaan alemman olkaimen muodostamaan pussiin, jalat joko samaan pussiin tai ylemmän olkaimen pussiin.

Porenn *kantoliinatukihenkilö*

Vierailija
22/24 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantoliinaan voi laittaa vauvan kasvot menosuuntaan heti kun osaa kannatella päätään. Kietaisuristi2 sidonnalla onnistuu. Meillä ainakin vauva (5kk) viihtyy tosi hyvin kantoliinassa kasvot menosuuntaan.. Meillä on hug a bub kantoliina, siinä oli mukana dvd jossa oli sidontaohjeet..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin asiantuntijalta kyselisin... :D

En ole varma milaista sidontaa Mirenn(?) tuossa yläpuolella meinasi, mutta meilläpäin näkee paljon lapsia kannettavan ihan tavallisessa kietaisuristi2-sidonnassa, kasvot vain eteenpäin käännettynä. Eli mitä mieltä olet tästä sidonnasta, onko se haitaksi lapsen selälle/lonkille? Itse en ole sitä uskaltanut kokeilla kun nuo jalat näyttävät siinä jäävän rikkumaan samaan tyyliin kuin noissa rintarepuissa :/

Tuota buddha-sidontaa olen jonkun kerran kokeillut trikooliinalla ja yllättävän helposti sen saikin sidottua, neiti myös tykkäsi olla kyydissä. meillä kuitenkin vähän ongelman tynkää tuppaa peliin kun neidillä painoa on jo 9kg eli trikooliinassa alkaa tuo jo tuntua. Saakohan sitä buddhaa helposti laitettua kudottuun liinaan... *täytyy vissiin kokeilla* Onneksi neiti kuitenkin yhä (7,5kk) viihtyy ihan ok myös kasvot minuun päin, niin liinassa kuin ergossakin.

Vierailija
24/24 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ikinä saa laittaa lasta liinaan kasvot menosuuntaan jalat suorina roikkuen. Siinä asennossa selkä on yliojentunut ja tuskin on lonkkienkaan kehitykselle hyväksi. Eikä tunnu kantajastakaan mukavalta, kun lapsen jalat hakkaavat omiin reisiin. Eli siis buddha tai lonkkasidonta käyttöön :) Itse aloin kantaa lonkalla tuon ikäistä ja siitä näkee aivan loistavasti, mutta hän voi halutessaan painaa päänsä maailmalta piiloon :)