Viimeisin hakemani työ: aspahomma, palkka reilu 2 tonnia, 558 hakijaa.
Ja kun hakemusten käsittely on pitkälti jo automatisoitu niin eihän noita hakemuksia kukaan edes lue, filttereiden avulla otetaan pinkasta kahdeksan ja valitaan niistä. Luovutan.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Kävelee vain paikan päälle, kättelee ja katsoo silmiin. Sillä tavalla saa työtä.
Jossei tämä ollut ironiaa, niin yhtään mihinkään firmaan ei noin vaan kävellä sisään kättelemään pomoa. Sinne kutsutaan poliisit poistamaan häirikkö :D
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että vaikka sinä pääsisit jatkoon, olet jo niin "laitostunut" työttömyyteen, että mokaisit sen haastattelun tahallasi koska pelkäisit sitä että joudut oikeasti sinne töihin. Eikä siinä mitään, niin käy kun työttömyys pitkittyy ja epänormaali muuttuu vaivihkaa normaaliksi. Moni vankikin pelkää vapautumista, koska vankilassa on turvallisempaa.
Tuollaisesta en ole ikinä kuullutkaan. Eikös haastatteluun valita hakijat, jotka ovat motivoituneita työskentelemään? Työttömyys ja sitä myöten vähissä olevat käyttövarat eivät mielestäni muutu koskaan normaaliksi olotilaksi, varsinkin kun aiemmin on ollut vaikkapa 20 v. töissä.
Pk seudun todellisuus työmarkkinoilla: jäin kaksi vuotta sitten työttömäksi kun suomen toiminnot lakkautettiin.
Yli 20v työkokemus teknisen alan kansainvälisistä projekteista ja alan korkeakoulututkinto aika tietyltä alalta.
Parhaimmillaan löytyi ilmoituksia joissa minua ei mainittu suorastaan nimeltä mutta hakemuksen vaatimukset olivat kuin minun CV:stäni kopioidut.
En päässyt yhteenkään edes haastatteluun kun näihinkin tuli 70-80 "hyvää hakemusta" eikä yksikään työnantaja edes avaa työttömien hakemusta niin kauan kuin pinossa on yksikin hakemus työssä olevalta juniorilta jonka palkkapyyntö on vain 2x korkeampi + Tesla ja 3kk kesäloma
Työ löytyi lopulta "salaisen" hakemuksen kautta kun yksi juuri edellämainitun katastrofin kaltaisen tyypin palkannut tarvitsi kirjaimellisesti huomiseksi jonkun joka kykenee oikeasti hoitamaan karille ajetun hankkeen raiteilleen. Istuin lämpimään tuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Kukahan tuommoisia paskahommia edes haluaisi tehdä?
No kuten hakijamäärästä voit päätellä niin aika monikin. Ja mitä paskahommia nuo on? Ihan tavallisia töitä. Mitkä on mielestäsi sellaisia töitä, joita ihminen haluaa tehdä? Sisällöntuottja someen?:D
Vierailija kirjoitti:
Viestini "jonotettiin" koska kehtasin käyttää termiä "M440RJ4". Kunnon aatelisten sensuuria. :DDDDD
Åjjåj, se olla 100 pökkimäisku suomitollo.
Herr vapaaherra atlerkreutzi
Vierailija kirjoitti:
Kävelee vain paikan päälle, kättelee ja katsoo silmiin. Sillä tavalla saa työtä.
Kuule kun tyttöystäväsi kertoi tätä tarinaa niin sen suupielet taisivat vähän nykiä sen "kättelee ja katsoo silmiin" kohdalla.
Eikä henkilökuntaruokalan tarjonta ole syynä sille että sen hengitys haisee töiden jälkeen oudolle ja se menee kotiin tultuaan harjaamaan hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talous ei vedä. Yksityisellä puolella investoinnit ovat olleet heikkoja pitkään. Vain seiniin on investoitu, ja nyt ei enää edes niihin. Kaikessa on jääty kelkasta.
Suomalainen työvoima on myös kallista, vaikka se ei työntekijän palkkapussissa näy. Elämisen ja asumisen hinnat ovat järkyttävällä tasolla, eläkemaksut ovat suorastaan laillistettua ryöstöä. Verot vielä siihen päälle.
Meidän täytyy nyt alkaa hyväksymään se tosiasia, että olemme keh.ity.smaa. Siis ihan oikeasti, eikä vaan verrattuna johonkin länsinaapuriin. Täällä ollaan tietotaidossa jäljessä hyvinkin monessa asiassa noin 5-10 vuotta kehittyneisiin maihin verrattuna. Sellainen maa ei pysty innovoimaan, joka on jo valmiiksi tippunut kelkasta. Lisäksi kun otamme tänne lasteittain ihmisiä vielä pahemmista maista, niin kiihdytämme rappiotamme entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Viestini "jonotettiin" koska kehtasin käyttää termiä "M440RJ4". Kunnon aatelisten sensuuria. :DDDDD
Kannattaa pätkiä kaikki sanat joita el.iit.ti ei haluaisi sinun käyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Pk seudun todellisuus työmarkkinoilla: jäin kaksi vuotta sitten työttömäksi kun suomen toiminnot lakkautettiin.
Yli 20v työkokemus teknisen alan kansainvälisistä projekteista ja alan korkeakoulututkinto aika tietyltä alalta.
Parhaimmillaan löytyi ilmoituksia joissa minua ei mainittu suorastaan nimeltä mutta hakemuksen vaatimukset olivat kuin minun CV:stäni kopioidut.
En päässyt yhteenkään edes haastatteluun kun näihinkin tuli 70-80 "hyvää hakemusta" eikä yksikään työnantaja edes avaa työttömien hakemusta niin kauan kuin pinossa on yksikin hakemus työssä olevalta juniorilta jonka palkkapyyntö on vain 2x korkeampi + Tesla ja 3kk kesäloma
Työ löytyi lopulta "salaisen" hakemuksen kautta kun yksi juuri edellämainitun katastrofin kaltaisen tyypin palkannut tarvitsi kirjaimellisesti huomiseksi jonkun joka kykenee oikeasti hoitamaan karille ajetun hankkeen raiteilleen. Istuin lämpimään tuoliin.
Mikähän v.i.t.tu noita rekryäjiä vaivaa? Miksi he haluavat töihin ihan kädettömiä tunareita??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän käydä noutamassa ulkomailta - mielellään kolmansista maista 40000 hakijaa lisää?
Niinhän Turun kaupunki tuo porukkaa pakistanista hoiva-avustajiksi ja ravintola-alalle. Lähempää ei vissiin löydy. Ihan sairasta touhua.
Niinpä. Tai siis löytyisihän sitä kotimaista työvoimaa kun maksaisivat kunnon palkkaa. Mulla on noin kahdenkymmenen vuoden kokemus ravintola-alalta. Viimeksi tarjottiin baarimestarin paikkaa, liksa 10,80€/h. En ole noin huonoa palkkaa saanut sitten vuoden 2000 tai niillä main. Jännä kun en suostunut.
Eikö tuohon tule paljon kaikkia lisiä päälle? Pääsääntöisesti ilta- ja viikonloppupainotteista?
Jos sulla on kokemusta ja osaamista, niin olet automaattisesti siinä 10%.ssa joka etenee siihen vaiheeseen, että hakemuksia katsotaan tarkemmin. Nykyään joka tehtävään hakee kaikenlaista sakkia. Just rekrytoin kirjanpitäjää ja hakijoiden joukossa on mm. turkkilaisia partureita, laitoskeittäjiä, automyyjiä ja intialaisia koodareita. Että jos haet "oikeaa tehtävää", mihin sulla on kokemusta ja osaamista, niin hakijoiden määrästä en niinkään stressaisi.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin laiskurit! Menette vaim sinne ja ilmoitatte että minä tulin nyt töihin!
Pääsee kätsästi suljetulle osastolle.
Näet sen ennen pääsiäistä.
Terv.
MaailmaOnValmis
Vierailija kirjoitti:
Aspa hommista tarjottiin 12€ tunti, 150 tuntia x12€ eli 1800€ brutto. Mietitkö oikeastikin miksi en halunnut paikkaa? Tv. 53v.
Tuo on hyvin lyhytnäköistä valikointia. Kyllä työtön vaikka seisoo käsillään, että saa säännöllisen kk työn ja palkan. Parin vuoden jälkeen voi hakea paikkoja, jotka oikeasti kiinnostaa ja/tai tarjoavat parempaa palkkaa, mikä ei ole tae, että sen paikan saisi.
Minä jään kohta eläkkeelle, mutta kaikki työ on kelvannut, mitä vaan ikinä olen saanut. Toki työttömyysjaksoja välissä, mutta niistä halusin mahdollisimman pian pois.
Mitä järkeä hakea tollaselle matalapalkka-alalle johon on kauhea tunku? Joo varmaan iisiä hommaa mutta ei tolla palkalla herroiks eletä. Hae mieluummin vaikka kuljetus tai logistiikka-alalle. Bussi/rekkakuski tai joku trukkimaisteri. Palkka ihan toista luokkaa ja jos olet oikeasti tosissas ja valmiina käymään koulutukset niin kyllä hommia löytyy. Joo voi olla että työ ei ole niin mukavaa ja voi olla että olet töissä silloinkin kun kaikki muut ovat vapaalla
Mä hain omaa pitkää työkokemustani vastaavaa paikkaa, jonne ei kukaan hae suoraan koulusta tai ilman sopivaa työkokemusta, sillä sellaiset eivät edes ymmärtäisi mitä työpaikkailmoituksessa lukee. Hakijoita oli 170 ja yksi valittiin, niin eipä se paljon lohduta, että olin 6 parhaan joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Karmea toi työvoimapula...
Työvoimapula on 1 iso vitsi. Siivousala vetää tällä hetkellä..
Vierailija kirjoitti:
Pääsenkö lääkäriksi noin vain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ löytyi lopulta "salaisen" hakemuksen kautta kun yksi juuri edellämainitun katastrofin kaltaisen tyypin palkannut tarvitsi kirjaimellisesti huomiseksi jonkun joka kykenee oikeasti hoitamaan karille ajetun hankkeen raiteilleen.
Rekrymuijia ne on yleensä olleet. Vastavalmistuneita tai 1-3 vuotta töissä olleita tunareita pätemässä itseään pätevämmille ja enemmän tienanneille hakijoille.