Olen ollut Joblinkin kautta k-kaupassa kuukauden, päivittäin kymmeniä kiloja lohta/katkarapua roskiin
Kaikki rapuviettelykset, kylmäsavustetut lohet, mädit jne. ovat myymättä myös 30% alella. Ei siis liiku yksikään tuote viikkoihin.
Sen sijaan että niitä myytäisiin s-kaupan tavoin 60% ilta-alella, kaikki nuo syömäkelpoiset tuotteet menevät ruokajätteeseen.
Toisaalta ymmärrän asiakkaitakin. Ihan sama miten hyvätuloinen on, harva ostaa vain päivän piristykseksi jonkun 14€ pienen majoneesi-rapurasian tai 25€ lohenmötikän. Kyllä ne enemmän ovat juhliin noilla hinnoilla
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä oon ollut jäähallissa töissä, jossa ruokatarjoilua. Sen sijaan että ruokaa annettiin työntekijöille päivän päätteeksi, niin se heitettiin roskiin. Ahnetta minusta tuollainen on, että ruoka nähdään mielummin roskiksessa, kuin annettaisiin työntekijöille syötäväksi.
Kaikista kokkarevaltaisimmilla paikoilla saa jopa rikosilmoituksen niskaan jos työntekijänä noukkii sieltä roskiksesta täysin syömäkelpoisia nakkeja ym. omaksi lounaaksi.Puhdasta ideologista terrorismiahan tuo on.
ja samaan aikaan itketään ja syyllistetään kotitalouksia ruokahävikistä.
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähimarketissa lihojen ja juustojen välissä kylmiössä olleet vegekorvikkeet päätyivät vissiin valtaosin tunkiolle, kun eivät kelvanneet kellekkään edes laputettuina.
Olen kasvissyöjä ja mielestäni nuo rapsi-palmu-"vuustot" ja "vihannespullat" maistuvat aivan hirveältä kuralta.
Hyvän falafel-annoksen voi tehdä kotona halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella.
Taidat olla boomeri jolla ei ole käsitystäkään siitä miten paljon hyvää ruokaa heitetään kaupassa pois.Se mikä menee Hurstille jne. jakeluun hävikkinä on vain jäävuoren huippu.
Kyllähän kauppiias ei tollaseen lähde. Hävikki pidetään pienenä.
Kokoomuslaisillahan on aiheen tiimoilta ollut vaikka mitä erikoista logiikkaa vuosien varrella. Sitäkin on sanottu ettei varattomampia saa "totuttaa" siihen että tuotteita saa halvalla, vaan tuote mielummin tuhotaan.Eli otetaan mielummin ideologisista syistä takkiin koko tuotteen hinta sen sijaan että lätkäistään siihen vaikka -80% tarra että joku köyhä voi sen loimulohen ostaa.
-eri
Vain kykypuolueen edustaja/äänestäjä voi olla noin ***un tyhmä ja yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä oon ollut jäähallissa töissä, jossa ruokatarjoilua. Sen sijaan että ruokaa annettiin työntekijöille päivän päätteeksi, niin se heitettiin roskiin. Ahnetta minusta tuollainen on, että ruoka nähdään mielummin roskiksessa, kuin annettaisiin työntekijöille syötäväksi.
Kaikista kokkarevaltaisimmilla paikoilla saa jopa rikosilmoituksen niskaan jos työntekijänä noukkii sieltä roskiksesta täysin syömäkelpoisia nakkeja ym. omaksi lounaaksi.Puhdasta ideologista terrorismiahan tuo on.
ja samaan aikaan itketään ja syyllistetään kotitalouksia ruokahävikistä.
Rikkaan (jotka usein sosiopaatteja ovat) yksi tärkeimmistä tavoitteista elämässä on että ne jotka eivät rikkaita ole, kärsivät joka käänteessä.
Tämä saa siitä yhtä paljon nautintoa kuin niistä satojen tonnien pääomatuloista. Kyseessä on demoninen otus.
Selittää miksei nykyisin ole mitään kunnon aleja. Ennen sunnuntaisin oli hyvä mennä kauppaan hakemaan kaikenlaista puoleen hintaan. Sitten se ale% tippui 30 ja nyt joku punalappu on lottovoitto. Ja yleensä silti niin kallis, että hyllyyn jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa lähimarketissa lihojen ja juustojen välissä kylmiössä olleet vegekorvikkeet päätyivät vissiin valtaosin tunkiolle, kun eivät kelvanneet kellekkään edes laputettuina.
Olen kasvissyöjä ja mielestäni nuo rapsi-palmu-"vuustot" ja "vihannespullat" maistuvat aivan hirveältä kuralta.Hyvän falafel-annoksen voi tehdä kotona halvalla.
Kasvisruoka on hyvää vain kun se tehdään tuoreista aineksista. Kaikki vähääkään prosessoitu on pahaa. Samoin nuo "korvikkeet".
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin töissä ruokakaupassa jossa tuoretta kalaa myytävänä. Osa myytiin mutta paljon meni hävikkiin päivittäin. Lopputulos +-0 eli ei tuonut voittoa yhtään euroa vuoden aikana. Lihat lähes sama homma kun tilasivat aina niin valtavia määriä että piti roimalla alella myydä iso osa. Näin mm miten satoja kiloja lihaa jäi myymättä, unohtui kylmiöön ja meni lopulta biojätteeseen. Vastuuhenkilöä ei asia kiinnostanut. Ruokajakelu haki monta kertaa viikossa päiväystuotteita mutta näitä lihoja heille ei annettu. Ei edes pakastettu vaikka tilaa olisi ollut. Vihanneksia ja hedelmiä myös jätesäkeittäin biojätteeseen joka viikko. Ketään ei kiinnostanut. Niillä "jätteillä" olisi ruokkinut monta kymmentä ihmistä kuukaudessa. Ja kotitalouksia syytetään biojätteen määrästä vaikka syyttävä sormi pitäisi osoittaa kauppoihin ja epäpäteviin vastuuhenkilöihin.
Täällä annetaan marketista hedelmiä metsästäjille, jotka ruokkivat niillä peurakantaa. Lihoja ja kaloja ei hygieniasyistä voi antaa ruokajakeluun.
Ruuan hinnat on suomessa korkeita kun suomessa on lainvastainen triopoli eli k-s ja lidl vain muodollisesti kilpailee hinnoista, käytännössä kartelli. Viranomainen istuu käsien päällä.
Asia korjaantuisi helposti eduskunnassa. Nythän miljonääri kauppias saa keinoteltua ruuan hintaa korkeaksi heittämällä myymättömän pois valtion eli veronmaksajien kompensoiden. Sen poisheitetyn voi merkitä hävikiksi verottajalle ja se on mukamas normaali liikekulu. Vaikka keinotekoisesti sillä pidetään hinnat korkealla kun ei tarvi menekin mukaan laskea hintaa.
Tilanne olisi toinen jos miljonääri kauppias ei hyötyisi ruuan poishetosta vaan joutuisi myymään ruuan sillä hintaa kuin menee. Siksi ruokakupoissa on isot roskikset, sinne menee paljon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella.
Taidat olla boomeri jolla ei ole käsitystäkään siitä miten paljon hyvää ruokaa heitetään kaupassa pois.Se mikä menee Hurstille jne. jakeluun hävikkinä on vain jäävuoren huippu.
Kyllähän kauppiias ei tollaseen lähde. Hävikki pidetään pienenä.
Kokoomuslaisillahan on aiheen tiimoilta ollut vaikka mitä erikoista logiikkaa vuosien varrella. Sitäkin on sanottu ettei varattomampia saa "totuttaa" siihen että tuotteita saa halvalla, vaan tuote mielummin tuhotaan.Eli otetaan mielummin ideologisista syistä takkiin koko tuotteen hinta sen sijaan että lätkäistään siihen vaikka -80% tarra että joku köyhä voi sen loimulohen o
Suomalainen maksaa satasen ettei toinen saa 50 eurolla, tämä on kaikkien tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi valehdella.
Totta kai sitä joudutaan heittämään pois, kun nuoret eivät enää osta oikeaa ruokaa kaupasta. Tilataan vaan pitsapiirakoita ja hammurkilaisia valmiina kotiovelle. En vain voi käsittää, miksi ei kunnon kotiruoka enää kelpaa heille. Puhumattakaan kasvissyöjistä ja muista rajoitteisista.
Moni perusproteiini ja kasvis joka oli ennen halpaa on nykyään todella kallista, ja nykynuorten ostovoima on äärimmäisen matala.
Ja huononee entisestään tuomalla väestöä kehitysmaista kilpailemaan vähistä työpaikoista, opiskelupaikoista ja naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vegekorvikkeet on hirveintä kuraa ikinä! Härkis, fallerot sun muut, ennemmin osta kasviksia ja teen wokkia kuin kosken moisiin tikullakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegekorvikkeet on hirveintä kuraa ikinä! Härkis, fallerot sun muut, ennemmin osta kasviksia ja teen wokkia kuin kosken moisiin tikullakaan!
Härkis on hyvää ja ravintoarvoltaan parempi kuin liha. Ongelma on mielettömät ruuan hinnat jotka perustuu kauppojen ruuan poisheittoon, keinotekoiseen niukkuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee joku "hygieniasäädös" esteeksi - jos saat ruokamyrkytyksen jämäruuasta ja syytät ruokalaa.
Aivan typerää!! Jokainen ostaa omalla vastuulla ja säilöö itse kylmässä.
Jo vuosia sitten ostin esim Nokian toimistoravintolasta ruokaa kotiin eurolla annos! Mitään ei mennyt ko paikassa roskiin, näitä annoksia jonotettiin. Tiedän muitakin vastaavia paikkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä paikallinen sittari kuuluttaa päivittäin palvelutiskin valmisruokia ja salaatteja 50 % alennuksella siinä illansuussa. Kyllä sinne ainakin jonkinlainen määrä asiakkaita kerääntyy.
50% on jo hyvä ale. 15 euron kalliista ruuasta 30 pinnaa ei paljoa lämmitä.Miksiköhän kaikissa K-Kaupoissa ei ole 50% tarrat käytössä.
Kyllä itse ostaisin esim. kympin ruuan vitosella vaikka viimeinen käyttöpäivä olisi tänään.
Sama vika Lidlin kaupoissa, ale aina 30%.
No jospa sitä myytäisiin järkevään hintaan? Ei kala ole 25e arvoista. Sillä 25e saa aika paljon ihan valmiskalakeittoja esimerkiksi.