Parhaan tuoksuiset yleispesuaineet?
Sattunut huonoja kohdalle enkä kehtaa kaupassa availla ja haistella. Onko joku erityisen hyvä, mieto tai miedohko? Lattian ja keittiön pesuun, tai pyykinpesuaine?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hyvin herkkää näille hajuille ja kestän itse parhaiten Kiilto sitruunaa, jota siis käytän paljon. Hajusteettomia en kestä kun haisevat spriille ja tenulle, siis suomeksi viinalle ja haju menee päähän.
Ei haise esim. Kiilto Koti hajusteeton.
Vierailija kirjoitti:
No, jos kielon tuoksusta tykkää niin yllättäen tokmannilta ostamani Perfekt+ -merkkinen kielontuoksuinen yleispuhdistusaine tuoksuu aivan täysin aidolle kielolle.
nyt kiitän minä,,eri kuin ap. todella aito ruusu ja kielo. mutta noi kielot on aina olleet jotain ulkomaan muguett,eli ei niin karsee,mutta kaukana kielosta,joku muu kasvi. nyt yritän hankkia sun suositusta. kiitti
muuten 80 luvulla oli naisten deoja ja muita tuoksuja joissa oli vain todella aito kielo,ruusu ja ihana omenankukka,ei muutasekoitettu, halpahallit ihan möi.
Vierailija kirjoitti:
Älä laita hajuvettä töihin tai pese voimakkaasti hajustetulla pesuaineella! Häiritsee muita ihmisiä. Nämä hajusteet on baaria varten. Baari, yökerho, räkälä, pub voit laittaa ihan mitä vain.
Laitan mietoa ruusua ihmistenilmoille tuoksuna, esim. " märät ruusut" Cloe jne. en opium tms raskaita. En levitä omaa parfyymiä,mutta mieosti vierssä aavistus tuoksua voi lemahtaa. Tuo on totta, etta taloyhtiöiden pesutuvissa ei saisi käyttää hajusteellisia aineita. Ihan karseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisista tuoksuista pidät? Minusta kotimainen Kiilto-sarja tuoksuu hyvältä. Käytän limentuoksuista vessassa ja apilankukkaa keittiössä. Pyykinpesuaine on tuoksuton kun töissä on hajusteyliherkkiä, itse pitäisin tuoksulllisesta.
Heh, yritän vasta löytää hajuja, joista pitäisin. Ainoa deodorantti jota käytän on hajusteeton. Pestiin monta vuotta pyykit hajusteettomilla, mutta jotenkin vaatteet aina haisivat tunkkaisilta, niin ollaan nyt yritetty hajustetuilla, mutta ne taas olleet oudon hajuisia. Säilytetäänköhän vaatteita väärin?
Mummolassani aloe vera -tuoksut ovat niin ihanan tuoksuisia, mutta meillä kotona samat jostain syystä vain teollisia ja muovisia.
- ap
Tuohon pyykkien tunkkaisuuteen: Laitatteko pyykit kaappiin, kun ovat vielä aavistuksen nihkeitä eli ei ihan rutikuivia? Haiseeko itse pyykkikone tunkkaiselta, olettehan pesseet koneen tyhjänä sitruunahapolla vähintään kerran vuodessa ja pidätte luukkua auki aina pesuohjelman jälkeen, että kone pääsee kuivumaan? Huuhteluaineena voi myös käyttää etikkaa, joka neutraloi esim. hien hajua. Myös hajusteettomien pyykkiaineiden tehossa on eroja, itse olen huomannut, että eko-pesuaineet ovat monesti heikompia pesuteholtaan. Tehokkaita mielestäni ovat ainakin A+ sensitive color, Pirkka hajusteeton kirjopyykkijauhe ja -neste, Serto, Erisan. Lisäksi käytän tosiaan väkiviinaetikkaa huuhteluaineena. Etikkakin tuoksuu, mutta ei enää pestyssä pyykissä. Itse siedän etikan hajua kyllä, mutta en minkään teollisten hajusteiden.
Minusta se normaali Tolu tuoksuu hyvälle! Kiillolla on myös kivoja tuoksuja.
Vierailija kirjoitti:
Hajusteettomat haisee ihan ihmiselle eikä se ole yhtään miellyttävä aromi varsinkaan loppupäivästä. Haisee eritteet ja halitoosi.
No ei haise, kun käy päivittäin suihkussa, pesee hampaat ja käyttää hajusteetonta antiperspiranttia. Jos näistä ei huolehdi, niin yhtä lailla niillä hajustetuilla haisee eritteet ja halitoosi, ei ne hajusteet mitenkään peitä niitä. Se vasta on hirveä sekoitus.
Vierailija kirjoitti:
Pidän kotimaisesta Foxtelin valmistamasta mäntynestesaippuasta, jota myydään myös Pirkka- ja Rainbow-nimikkeillä.
Tämä on hyvä tuote, tuoksuu lapsuuden siivouspäiviltä. Tunnetun Havu-merkin mäntysuovat tehdään nykyään ulkomailla ja ovat silti Foxtelia kalliimpia.
Onko Amwayn pesuaineet hyvänhajuisia?
Puhdas ihminen ei haise aamu- eikä iltapäivästä. Tosi hikisissä töissä hajulla ei varmaankaan ole väliä... ja eritteitä voi jokainen puhdistaa päivän mittaan. Kuvottava ajatus että omaa pahaa hajua peitetään hajusteilla.