Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järki lähtee kun en osaa päättää, auttakaa!!!

Vierailija
09.02.2007 |

Kyse on töihin menosta. Olen ollut kotiäitinä nyt 4 vuotta, lapset ovat 4v ja 1v3kk. Olen nyt työttömänä. Sain työtarjouksen unelmieni työpaikasta, työaika olisi vain 6-7 h päivä ja mieheni voisi jäädä osittaiselle hoitovapaalle jolloin lapset olisivat hoidossa 4 pv viikossa 3h ajan (ehkä mummolassa?). Ongelmana on se kun en raskisi pienemmästä vielä " erota" ! Kotona olo on kyllä usein raskasta ja kaipaisin jo muuta ajattelemista kuin arjen pyöritystä kotona. Pienempi on kyllä tosi reipas ja rohkea lapsi, ei vierasta ketään, joten hänet olisi helppo viedä hoitoon kenelle vaan. Isompi on taas arka joten hänelle tekisi varmaan hyvää olla välillä äidistä erossa. Siis kertokaa, mitä tekisitte jos olisitte minä!!!??? Mietin vaan, että jos joskus vuosien päästä harmittaa jos nyt menen töihin. Miksi en nauttinut kotona olosta kun lapset olivat pieniä...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmaisesi kyllä pärjää jo hoidossa. Ja mieti asiaa pidemmällä aikatähtäimellä: kuinka moni työnantaja vapaaehtoisesti tarjoaa tuollaisia työehtoja?? Ja vielä unelmatyöstäsi.

Vierailija
2/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillehan tulisi tosi lyhyet hoitopäivät, vaikka olisivat päiväkodissakin. Ihanaa, jos olisi itsellä ollut tuollainen mahdollisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sellainen olo on, että tämä olisi elämäni työtilaisuus. MUTTA entä elämäni ainut tilaisuus hoitaa omia pieniä lapsiani? En IKINÄ saa tätä aikaa takaisin. Vanhana on sitten turha alkaa itkemään kun lapset ovat kasvaneet ja lentäneet pesästä...

ap

Vierailija
4/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sulle on tarjottu unelmiesi työpaikkaa! Ota vain! Voisin ehkä sanoa älä ota, jos olisi kokopäivätyö ja lapset olisivat kaikki päivät vieraalla hoidossa. Mutta jos teillä on tuollainen tilanne, että joutuisivat olemaan vain kolmisen tuntia vieraalla (tai mummolla, mikä olisi tosi hyvä!) jonkun päivän viikossa. Ei se ole liikaa! Varmaan helpottaa, että pienempi on rohkea. Ja eiköhän sille isommalle tee hyvää olla vuorovaikutuksessa muidenkin kuin äidin kanssa. Ei tosiaan joudu hirveästi olemaan vieraassa hoidossa.

Vierailija
6/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ottaisin ilomielin paikan vastaan! Lapsille tulisi lyhyet päivät hoidossa ja sinulle jäisi kuitenkin runsaammin aikaa päivään olla lastesi kanssa. Itsellä on kokemusta pitkistäkin päivistä töissä ja harmittaa, kun illat ovat niin lyhyitä, etten paljoa ehdi lasten kanssa olla, tai ainakaan tarpeeksi. Kuitenkin itse tunnen, että oma työnikin on minulle tärkeää, niin varmasti sinullekin. Äitien ikiaikainen valinta: lapset vai työ toetutuisi tässä kyllä mahdottoman hyvin; saat molemmat :DD

Vierailija
7/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jäähän sinulle päivästä vielä monta tuntia aikaa olla lasten kanssa. Vielä jos olisi mahdollisuus mennä aikaisin töihin siis vaikka klo 7, olisit jo aika ajoissa kotona. Olettaen, ettei tarvitsisi rahata lapsia ennen sitä hoitoon.

T. 3

Vierailija
8/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä on kumminkin aikaa tehdä lähes seitsemän kymppiseksi. ja tosiaan nyt on se hetki kun lapsesi on pieni. miettisin kuitenkin sitä vaihtoehtoa, että jos miehelläsi on tosiaan mahdollisuuksia muokata omia työaikojaan niin oishan se aika ihanaa jos isäkin sais olla vähän koti-isä, vaikka puolipäiväsestikin... ja se olis lapsillekin hieno juttu..

Vierailija
9/9 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jäi mainitsematta, että työajat olisivat tuollaiset ekan vuoden ajan, sitten muuttuisi kokopäivähommaksi. Mutta silloinhan voisin saada osittaista hoitovapaata kun kuopus on vielä alle 3 v - eikö vaan?

ap