Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**MARRASMURUJEN VIIKONLOPPU**

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä se vaan tuntuu pakkasta piisaavan,tänäänkään ei vielä alle -21 ole laskenut.

Sisälämpö on nyt onneksi jo 20-21 kun toi pakkanen on alle 25 astetta.

Kivasti taas tääkin päivä sisällä menny...

Milloinhan sitä pääsee ulos ton vauvelin ja toisiksi nuorimman kanssa.

Onneksi meillä sentään nukutaan sisällä useemman tunninkin unia.

Joelia en ole kamalasti totuttanut ulkona nukkumaan joten se ei siitä hauskuudesta tiedä mitään...

Nyt olen likkojen ja Joelin kanssa kotona kun mies ja vanhempi poika ovat Appiukon luona katselemassa urheilu kanavaa...

Meillä kun on urheiluhulluja noi mies puoliset.

Itse en kamalasti urheilusta välitä...

Mutta nyt Joelille iski huutava nälkä!

toivoovauvaa ja joel

Vierailija
2/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun se talvi tuli tänne eteläänkin.En ole yhtään talvi-ihminen joten tökkii pahasti jos joutuu lähtemään ulos..

Neiti on todella iloinen ja tyytyväinen ja nukkuu hyvin. Päivällä monet pikku-unet ja yhdet n. 3-4 tunnin unet. Yöunille sitten n. 22-23 aikoihin, ilmeisesti uusi rytmi syntymässä.

Onko kaikilla muilla vuodot loppuneet?Minulla on edelleen sellaista ihan pientä kuran väristä joka joskus tulee paperiin mutta useimmiten on vain sisällä.Täytynee käydä lääkärissä,ei ole edellisten synnytysten jälkeen ollut vastaavaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Jas ja Wilma 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mulla jälkivuoto kesti ~3vkoa, mutta nyt tällä viikolla alkoikin sitten jo menkat, joita en kyllä olis yhtään vielä kaivannu:( Imetys on meillä siis ollut loppu suoralla jo muutaman viikon ja Tuttelilla mennään. neiti nyt siis reilu 2kk (29.11. syntynyt)

nani ja pikkunen 10vkoa

Vierailija
4/13 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta piisaa, Veeti onneksi on nyt näköjään tottunut sisälläkin nukkumaan. Laitoin tuosssa hetki sitten vaunuihin ja nukahti sinne ilman mitään keikutuksia ym. ihan samantien.

Keskimmäinen katsoo lastenohjelmia juniori kanavalta ja mies ja esikoinen kai kohta palailevat jäähallilta, rauhallinen lauantai aamu siis täällä.

Olipa kiva lukea vaavan pinosta että vyöhyketerapia oli auttanut heti, nyt siellä varmaan nukutaan univelkaa pois. Ihme juttu tosiaan tuo vyöhyketerapia, itselläni ei ole asiasta kokemusta mutta taatusti kokeilisin noin hyvien tulosten rohkaisemana jos tarvetta olisi. Toivotaan että vaavan perheessäkin nyt tilanne normalisoituu pysyvästi.

Hyvää viikonloppua kaikille toivoo silvain ja veepuli

Vierailija
5/13 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuosta vyöhyketerapiasta: itsekään en tosiaan uskonut sen voimaan ennen kuin itse kokeilimme! Kaikille sekään ei tietenkään tehoa, mutta suosittelen tosi lämpimästi ainakin kokeilemaan! Me mennään kyllä heti uudestaan jos vatsavaivat ja univaikeudet palaavat.

Mies lähti juuri pojan kanssa kaksin mummolaan, tulevat vasta huomenna takaisin. Halusi antaa minulle vapaan viikonlopun tehdä mitä huvittaa. Ihana mies mulla on, ottaa oikeasti tasavertaisen roolin vanhempana ja haluaa antaa myös minulle hengähdystaukoja. Kauhea ikävähän tässä pukkaa päälle jo nyt (lähtivät vartti sitten), mutta onneksi ne tulee huomenna hyvissä ajoin kotiin.

Ajattelin pistää saunan päälle, syödä rauhassa, laittautua ajan kanssa ja menen moikkaamaan kavereita kaupungille, illalla mennään keikalle. Ja nukun pitkään... Ja huomenna on varmasti ihan mieletöntä nähdä mun miehet taas ;-))

Mukavaa viikonlopun jatkoa myös kaikille muille muruille!

Anyara

Vierailija
6/13 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi kysyisin semmoista että pureeko muiden vauvat ikenillä rintaa?

Meillä on nyt Joel pari päivää pureskellu ja nyt sitten nänni on kipeenä ilkee imettää kun sattuu...

Onko siihen mitään apuja olemassa?

Muuten on mennyt kivasti tämäkin viikonloppu ihan kotosalla.

Nyt ei ole pakkastakaan kuin -5.6 astetta ja lunta sataa ulkona jos vaikka tänään kävis ulkonakin moneen päivään.

Meillä vanhempi poika on mummilla saunomassa ja kylässä tosin tulee tänään jo kotiinkin kun huomenna on eskari.

Joel on nyt alkanut syömään todella tiheään muutenkin siis ton puremisen lisäksi syöminen on muuttunut ja sit hylkii pulloa...

Mietinkin että mihin aikaan kannattaa aloitella soseita tai vellejä kun syöminen menee tosi tiheäksi vai pitäiskö vain imettää kokoajan...

Mutta tämmöisiä tänne.

toivoovauvaa ja muu poppoo

Vierailija
7/13 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, pakkaslukemat ovat siedettävät. Päikkäreiden jälkeen ulos, jotta ehditään ulkoilla ennen ruoanlaittoa...

Kyllä meilläkin Tiiti pureksii nänniä ikenillään. Mutta on sitä tehnyt kokeiluluontoisesti jo kuukauden. Nyt oikein venyttää nänniä ja kun kiellän, saan vastaukseksi valloittavan hymyn :-D Enpä tiedä, kuinka lopettaisi. Pojatkin harrastivat *pureskelua*, mutta kovasti komensin vasta, kun kokeilivat hampaiden kanssa. Kyllä se sitten loppui. Ehkäpä on/oli jokin vaihe... Nyt on jo useamman viikon (ellei jo kuukauden, kun tuo aika lentää...) syöty nyrkkiä ja sormia. Vauvasta kivaa ;-P ja isoveikka (1v9kk) yrittää kieltää (kun häntäkin kielletään laittamasta suuhun mitään ;-P ...) Kuolaaminenkin on jo aika tehokasta. Liekö tekee jo hampaita. Meillä kakkoselle pukkasi kaksi hammasta heti kerralla, kun mittariin tuli nippanappa 4kk...

Meillä teki kakkonen pullolakon myös kolmikuisena. Tosin ei koskaan siitä kovin hyvin syönyt, mutta sitten ei enää tippaakaan. Mielestäni tämä 3kk on tavallaan ainakin meillä ollut aika merkittävä pieni etappi, sillä tässä vaiheessa on vauva jotenkin selkeästi muuttunut. Siis selvästi seurallisemmaksi, tulee enemmän tunteita mukaan, liikkuu ja hallitsee jo kehoaan jotenkin... Siis se pikkuinen *vastasyntynyt* katoaa.

Täytyy tästä mennä kuorimaan pottuja niin kauan kuin kaksi pienintä nukkuu...

TalviSalama + Tiiti

Vierailija
8/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan huomannut, että kukaan olis vielä aloitellut viikonlopun pinoa... joten tässä tulee.

Gallupeissa on ollu kysymystä siitä, mistä kukakin tuntee ittensä onnelliseksi.

Mulla ne on kanssa pieniä juttuja, kuten aamulla pojalta ihana hymy kun häntä menee hakemaan sängystä :) Se pelastaa koko päivän jo etukäteen... :)

Ja sitten se, että saa koko ajan nähdä pienen oppivan uusia asioita. Sekä tietysti kun koko perhe ollaan yhdessä ja kun kattelen miestäni vauvan kanssa leikkimässä (heillä on jo ihan omia yhteisiä poikien juttuja, joita äiti ei ees osaa :) ) , niin siinä tulee olo, että saan olla tosi onnekas kun minulla on nuo kaksi.

Toivotaampa että viikonlopuksi pakkanen oikeasti laskis kunnolla, niin pääsis vihdoin parveketta pidemmäs ulkoilemaankin.

Ei muuta kun mukavaa viikonloppua murut!

Piparminttu

Vierailija
9/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä täällä sitä sitten on eka korvatulehdus neidillä. onneks on kuitenkin samanlainen ku nuo pojat ettei korviaan huuda. Neljättä päivää ollaan kuumeessa ja uni maistuu. Nyt on isoveliki taudissa ja tuolla köllivät kaikukkain. Nykyään en koneelle paljon ehdi mutta lukemassa koitan aina välillä käydä ja kuulumisiakin laittaa. meillä ei neuvola kuulumisia ole koska tyttö kipeenä niin piti siirtää eli täällä ei sitä rokotetta oo saatu tosin verikoe otettiin eli sekin jo koettu. Verikoe piti ottaa tosta kädentaipeesta ku meillä sormet niin kylmät ettei saatu otettu vaikka lämmitettiin lämpimän veden alla.

gallupeja oli paljon enkä niitä muista millään... onnellisuudesta oli ainaki kyse.. lasten hyväntuulisuus saa minut onnelliseksi ja se että perhe viettää kiireetöntä yhdessäoloa.. joka päivästä pitää hakea se positiivinen asia niin taas jaksaa eteenpäin...

aurinkoista viikonloppu muruille =o)

Vierailija
10/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi tuo ilta_tähden murun korvatulehdus. Toivottavasti neiti paranee nopsaan.

Onnellisuudesta. Itse olen onnellinen. Välillä tuntuu, että asiat ovat liiankin hyvin ja koskakohan rysähtää. Hyvä mies, ihanat ja terveet lapset, kolme koiraa päivien ilona, talous ok jne. On se kumma kun ei osaa nauttia ja antaa itselleen lupaa olla onnellinen. Toivottasti en lapsille opeta tällaista asennetta, oma kyllä periytyy omalta äidilta oikein vahvasti....

Hyvät viikonloput muruille!

MA ja Veeti 3kk ja risat

Vierailija
11/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no heipä hei!

Meillä maitoaltistus yksityisellä takana. Siellä oli melko oireeton mutta kotona Tuttelilla jatkaessa alkoi taas oksentelu! Ja se on siis ihan silkkaa oksentelua, ei mitään pulauttelua! taas vaihdoin takaisin Almironiin ja odottelen nyt että lääkäri soittaisi ja kertoisi mitä seuraavaksi tehdään :/

Aika ärsyttävää!!

Onnellisuudesta, no meillä tällä hetkellä vähän hakusessa, onnellinen olen kun vauva on kuitenkin perusterve,ja olemassa yleensäkin! En voisi kuvitella enää tätä huushollia ilman sitä! Oma henkilökohtainen onnellisuus siis tällä hetkellä vielä hukassa, mutta nyt onneksi melkein kolmen kuukauden jälkeen älysin käydyä lääkärissä hakemassa masennus lääkkeet, ja sain samalla myös rauhoittavia paniikkihäiriöihin yms. Nyt alkaa jo valoa näkymään jotenkin...

Päivät menevät meillä niin että herätään aamulla noin kello 6-7 ja sitten minä vien koiran ulos ja syötän vauvan, vaihdan vaipan yms. Sitten miehen kanssa vuorotellen minä syön aamupalan etc. Mies lähtee töihin ja hetken päästä laitan tytön sänkyyn johon yleensä nukahtaa vielä noin 45 min. Sitten katson Elämä käsissä tv:stä ja puen vauvan, alan syöttelemään, luen mailejä yms. Kun on syonyt vaatteet päälle ja ulkoilemaan koiran ja vauvan kanssa. Noin kello 11.30 takaisin, vauva parvekkeelle ja toivottavasti jatkaa uniaan! Sitten mulla on aikaa siinä syödä lounas, juoda kahvia lukea täältä kuulumisia yms. Noin kello 13-14 tyttö herää, syö ja sitten ollaan vaan hetki. Yleensä sitten hieron vauvan ja vaihtelen vaippaa, yritän jotain siivoilla... Seuraava syöttö on noin kello 16-17 jonka jälkeen taas ulos koiran ja vauvan kanssa pitkälle lenkille. Kotiin noin 45min päästä. Vauva herää ja mies tulee kotiin. Laitetaan ruokaa, jutellaan yms. Vauva meillä kitisee iltaisin eli häntä lohdutellessa meneekin sitten kello´20, jolloin vielä syöttö ja vauva nukkumaan. Itse menen nukkumaan kello 22. Sit vauva herää pari kertaa ja syö ja menee nukkumaan. Tällaiset on meidän päivät, mutta nyt neiti on ottanut lakon noista päiväunista, eli saapa nähdä.....

Omia lepohetkiä ovat ne jolloin mies on vauvan kanssa tai jos hän päivällä nukkuu. Silloin syön hyvon, luen, katson telkkaria yms.

Suurin osa ajasta kuitenkin vauvan kanssa menee sohvalla ja sitterissä nuokkuessa, joten mieluummin nukkuessaan teen jotain muuta ....

Noh tässä tätä tekstiä jo tarpeeksi!

Hyvää perjantaita kaikille muruille!

Vierailija
12/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää olla vaikeeta toi nukkumaan alkaminen! Ei voi ymmärtää, jos on väsyny, niin miks pitää riehua, eikä voi laittaa silmiä kiinni ja olla hiljaa! :) Noh, nukahti tuo lopulta, kun jakso sylissä hytkyttää aikansa. Mutta saas nähdä kuinka kauan jaksaa nukkua. Tänään on herätty jo kasin jälkeen ja sen jälkeen on nukkunu tasan yhdet unet n. 40min ennenkö nyt taas nukahti... Et aika vähillä päikkäreillä mennään! Tää on jo kolmatta päivää putkeen sisällä. Nyt olis kyllä pakkanen tippunu jo alle -20 et periaatteessa ulos vois lähtee, mut kohta tarvii alkaa ruokaa laittaan, niin ei kyllä jouda. Tulee sitten kiukkunen äitikin jos ei saa ruokaa! :P Pitää kattoo, jos sit joskus ruuan jälkeen tulis sopiva rako... Tänään täytyy kyllä kylpeekin... Odotan kyllä innolla sitä aikaa, kun ei tartte niin kauheesti " hoitaa" . Mut kyllä nää päivät vaan menee vikkelään. Ilta tulee jo ennenkun huomaakaan!

Jaa, taidanpa mennä kattoon, jos Tutta:lle menis laittaan nettipalautetta, kun pesulaput kuluu näkymättömiin jo parin pesun jälkeen! Tosi kiva sitten kun et enää näe vaatteen kokoa, etkä pesuohjetta...

joelaa ja Niklas (nukkumassa sängyssä)

Vierailija
13/13 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päivät menee kutakuinkin näin:

Klo 8.30 heräillään (jos esikoisella on hoitopäivä yleensä 2krt/vko niin herään klo 7 laittamaan hänet matkaan, jatkan sen jälkeen vielä unia), aamupalaa minulle ja esikoiselle. Joskus vauva vielä nukkuu, joskus herää samaan aikaan.

Klo 9.15 Elämä käsissä ;) Esikoinen leikkii omiaan. Imettelen siinä samalla vauvaa ja laitan klo 10 jälkeen ekoille päikkäreille sisälle vaunuihin.

Klo 10 jälkeen käyn itse suihkussa, sitten aamutoimia eli esikoiselle päivävaatteet, petien petausta, huushollin järjestelyä...

Klo 11 aikoihin vauva heräilee, seurustellaan, katsotaan esikoisen leikkejä jne.

Klo 11.30 lounasta, eka minä ja esikoinen ja sitten vauva. Lounaan jälkeen luetaan, pelataan tmv. esikoisen kanssa tai sitten hän jatkaa leikkejään.

Klo 13 aikaan lähdetään ulos, jos esikoinen on kotona niin teen esim. lumitöitä pihalla ja hän leikkii siinä tai sitten kierretään pikku lenkkki tai sitten mennään leikkipuistoon joksikin aikaa. Jos taas olen vauvan kanssa kahden, niin kierrän pitkän lenkin.

Klo 14 sisälle, kahvit ja välipalaa esikoiselle, vauva jatkaa unia ulkona.

Sitten valmistellaan päivällistä ja puuhaillaan mitä puuhaillaan

Klo 16 jälkeen mies (ja esikoinen) kotiin, syödään. Vauva heräilee pihalta ja ruokailee myös.

Ilta menee sitten siinä sivussa, imetän aika tiheään, löhkätään sohvalla koko porukka ja hauskutetaan vauvaa, katsellaan hömppää telkkarista, jos on hyvä ilma niin käydään iltakävelyllä jne. Vauva ottaa yleensä vielä kahdet tirsat illan mittaan, kunnes menee yöunille klo 22-23. Yöllä syö lukemattomat kerrat ;) Kainalossa siis nukkuu...

Mutta nyt sitä päivällistä valmistelemaan!

Marrastoive