Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eihän tuo tupakka niin kallista ole.

Vierailija
28.08.2024 |

Lehdessä on, että alvin korotuksen jälkeen aski maksaa 10.63€ Tuntipalkalla saa siis pari askia, joten eihän se ole sen kalliimpaa kuin ennenkään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa no mun mielestä on törkeää ryöstöä j rahastusta ihmisten riippuvuuden kustannuksella.

Ennen maksoi 3,80 Pall Pall punainen tupakka pussi ja nykyjään maksaa 13 euroa melkein.

Eli yksi gramma tupakkaa maksaa nykyjään 2€ koska pussissa on 30g.

Nikotiini korvaus valmisteet ovat vielä kalliimpia ja olen itse lopettamassa tupakointia ja kadun, että olin nuorena niin idiootti, että aloitin.

Olen 20 vuotta polttanut tupakkaa .

Olen aina yrittänyt myös polttaa muista ihmisistä kaukana, jotta eivät saisi tupakan savua minun takiani.

Saisivat nostaa kaljan hintaa samaan tahtiin se on kuitenkin paljon isompi ongelma kuin tupakka.

Ihan naurettavaa holhoamista .

Jos joku harrastaa esimerkiksi skeittausta tai jääkiekkoa ja murtaa luitaan ja käyttää terveyspalveluita ketään ei kiinnosta mutta jos tupakoitsija menee 30 vuoden jälkeen valittamaan keuhkoahtauma tautia, niin se on mjka yhteiskunnalle kalliimpaa kuin esim tuo harrastus tai esimerkiksi juopot jotka kaatuilee skuuteilla kännissä tai saa haimatulehduksen tai maksakirroosi.

Miksi tupakoitsijoita kohtaan on niin suuri noitavaino?.

Tupakointi halutaan kieltää kaikkialla ettei kenenkään tarvitse haistella savua, mutta deodorantit ovat sallittuja vaikka joku saisi astma kohtauksen ja kuolisi tai parveke tupakointi halutaan kieltää, koska joku ek kestä hyvää tuoksua, mutta juopottelua kukaan ei kiellä, vaikka siitä seuraa melua .

Eli haju joka häviää puolessa tunnissa on ilmeisesti pahempi kun juoppojen melu joka vaan jatkuu ja jatkuu.

Vierailija
22/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itäraja oli auki niin kävin venäjältä tupakat. Nyt olen lopettanut tupakoinnin eli hyvä siinäkin mielessä että raja on kiinni ja toivottavasti pysyykin.

Kävin myös, nyt Haaparannasta joku 10-15 kartonkia reissulla.  Siellä maksaa 6€ aski, tulee lomareissu samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tutun kautta tupakat kun vielä poltin. Maksoi 30€/kartonki. Tulli ei sanonut mitään kun tulivat omaan käyttöön. En tiedä onnistuuko vielä nykyään.

Vierailija
24/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin niin aski maksoi 2,5mk ja bensa 3mk/litra.

Koskahan tämä mahtoi olla 1980 norttiask..maboro.. maksoi viisi markkaa

Vierailija
25/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan ja alkoholin korotukset satavat trokareiden ja  Viron  taskuun.

Vierailija
26/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä sätkävermeet sai 21 markalla. Niistä poltteli ainakin kaksi viikkoa.

Mulla riitti päivän. Enintään puolitoista. Nykyään menee aski malppia  päivässä. Juodessa kolmekin, eli kartta viikossa.

Vierailija
27/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakan ja alkoholin korotukset satavat trokareiden ja  Viron  taskuun.

Virosta tuotu tupakka on lähes aina pöllittyä. Ei se niin paljon halvempaa siellä ole, että sitä kannattaisi sieltä ostaa ja tulla myymään Suomeen. Aika vaikea asialle tehdä mitään ennen kuin Virossakin vedetään tupakat pois hyllyiltä.

Vierailija
28/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse aloitin 1987, Armiro maksoi 10,90 markkaa, ja Marlboro 13,60 markkaa. Ei silloin voinut kuvitellakaan, että 2 askia tupakkaa maksaisi jonain päivänä 120 mummonmarkkaa!

Lopetin hinnannousun takia, vaikka poltin 35 vuotta. Hirveän vaikeaa oli. Tunnen ymmärrystä niitä kohtaan, jotka eivät pysty lopettamaan. Maksoin siis tupakasta ihan hirveän määrän veroja vuosikymmenten aikana, mutta en ole ollut päivääkään pois töistä sen takia. Kyllä se ylipainokin yhteiskunnalle kuluja aiheuttaa. En siis ymmärrä sitä, että joku kehopositiivinen sättii tupakoitsijoita. Huume on vaan eri.

Vierailija
29/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on edullinen ja rentouttava harrastus, kun pitää sen kohtuuden rajoissa.

Vierailija
30/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse aloitin 1987, Armiro maksoi 10,90 markkaa, ja Marlboro 13,60 markkaa. Ei silloin voinut kuvitellakaan, että 2 askia tupakkaa maksaisi jonain päivänä 120 mummonmarkkaa!

Lopetin hinnannousun takia, vaikka poltin 35 vuotta. Hirveän vaikeaa oli. Tunnen ymmärrystä niitä kohtaan, jotka eivät pysty lopettamaan. Maksoin siis tupakasta ihan hirveän määrän veroja vuosikymmenten aikana, mutta en ole ollut päivääkään pois töistä sen takia. Kyllä se ylipainokin yhteiskunnalle kuluja aiheuttaa. En siis ymmärrä sitä, että joku kehopositiivinen sättii tupakoitsijoita. Huume on vaan eri.

Huomauttava ylipainohan on tutkitusti tupakointia suurempi terveysriski.

Vierailija
31/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei taaskaan toimi, mutta ne tupakoitsijat siellä tupakointikiellollisessa talossa ovat asuneet siellä todennäköisesti jo ennen tupakointikieltoa. Harva sellaiseen kyttäystaloon muuttaa vapaaehtoisesti. 

Vierailija
32/32 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei taaskaan toimi, mutta ne tupakoitsijat siellä tupakointikiellollisessa talossa ovat asuneet siellä todennäköisesti jo ennen tupakointikieltoa. Harva sellaiseen kyttäystaloon muuttaa vapaaehtoisesti. 

Tämä ja sitten on sellaista, että lopetetaan tupakointi, muutetaan savuttomaan taloon ja sorrutaan uudelleen. Se vie helpostikin vuoden tai pari että saa motivaatiota uuteen lopetukseen. Maailmassa ei kuitenkaan ole yhtään aikuista joka ei olisi jättänyt aloittamatta, jos olisi ollut nuorena järkeä päässä.