Neuvoja otetaan vastaan!! Vauva 8kk herää joka aamu klo4.30-5.30 valvomaan!
 Minä olen jo niiiin väsynyt näihin aikaisiin aamuihin,tänäänkin noustiin siinä neljän jälkeen ylös kahvia keittelemään,kun vauvaa ei enään nukuttanut..
 Nukkumaan meillä mennään siinä 8-9 aikaan ja vauva heräilee  kerran pari yössä,yleensä vasta silloin 4-5 aikaan eikä suostu enään nukkumaan. Miten tämän rytmin saisi muutettua niin että herättäis vaikka 6.30?
 Päikkäreitä nukkuu kahdet ja nekin " säälittävät"  20-40min,joten on ihan naatti siinä kahdeksan maissa illalla.
 Nyt kun on oppinut seisomaan,nousee pinniksessä koko ajan ylös eli nukutuskin on pitkäjänteistä puuhaa.

Kommentit (6)
 Hyvä että teilläkin auttoi tuo kainaloon nappaaminen!! Eilen nukahti kainaloon uudestaan ja herättiin kaikki vasta 9.45=), toi oli jo ihan luxusta!!! ja tänään nukkuin ihan itsekseen 7.30 asti, joten josko alkais pikkuhiljaa tuo kainalossa pitäminen auttamaan aamujen kanssa.
 Meillä saa aamulla, siis klo 4-6, maitoa pullosta, silloinkun tuntuu janoiselta. Aikaisemmin nukahti aina tissille tai pullolle heti, mutta sitten kun alkoi kukkumaan hereillä maidosta huolimatta ajattelin että en ala maitoa tarjoamaan jos sen jälkeen ei nukuta (ei aamupala maistunut kun oli juuri tankannut mahan täyteen maitoa). Nykyään toimin siten, että kun on aikansa siinä kainalossa rauhoittunut ja selkeästi tuntuu väsyneeltä eikä vain saa unesta kiinni niin sitten annan maidon ja nukahtaakin saman tien. Mutta maitoa ei tarvitse antaa joka aamu.
 Meilläkin on käytössä unipussi, itse tehty sellainen. En tiedä rauhoittaako se unia, mutta otettiin käyttöön kun kasvoi kapalosta ulos. On se unipussi ainakin tosi kävevä, " kun lömpy siirtyy vauvan mukana"   eikä saa peittoa potkittua pois.

Heippa!
 Meillä poika kyllä vasta 6kk, mutta samanlainen aamukukkuja on. Viimeyönä " heräsi"  kolmelta ja sain tainnutettua pätkä- unille tipotellen jopa 05.30 asti... Oma nukkuminen on tällöin TOSI huonoa. Tosiaankin rasittavaa! Meillä nukutaan päikkäreitä vielä useimmiten kolmet runsaan tunnin unet. Yöunille mennään 19.30, mutta ollaan ajateltu josko pitäis myöhäistää. Ei mulla mitään apua oo antaa, mutta jään mielenkinnolla odottelemaan viisaita ajatuksia!
 Anny
Meillä tyttö 3v4kk ja on ollut aina aamukukkja. Ajoittain menee paremmin ja nukkuu kuuteen, mutta mitkään rytminkäännöt ei ole onnistuneet. Siis jos laittaa myöhemmin nukkkumaan tuntuu heräävän vaan aikasemmin. Sen siis olen kokenut täysin turhaksi. Sit on vielä väsynyt lapsikin väsyneen äidin lisäksi. Mä olen alistunut kohtaloon. Eipä ole meillä herätyskelloa viime vuosina tarvittu. Mutta kun olin töissä ennen uutta vauvaa niin olipa ihanaa, kun ei tarvinut nukkuvaa lasta herätellä hoitoon, vaikka lähdettiin jo ennen seitsemää aamulla. Se ehdottomasti plussaa aamukukkjassa. Ja pitää yrittää nauttia niistä rauhallisista illoita. Tosin nekin aika rasittavia välillä kun iltaisin ei voi tehdä mitään, kun lapsi on ihan huutokunnossa jo seiskalta ja pakko päästä nukkumaan. Jotkut lapset taitaa vaan olla aamunvirkkuja. Siis ei apua täältäkään. Toivottavasti en masenna täysin...
 Meidän neiti 9,5kk nukkui nennen 8-9 asti mutta nyt jo reilun kuukaiden heräillyt 4-6.30=(.  ekaksi alkoi heräilemään 4-5.30 aikaan ja aikani sitä jaksoin, itse kun en ole ollenkaan aamu ihminen, mutta sitten yksi aamu päätin että meillä ei nousta ennen kuutta ja sillä selvä. Joten aloin ottamaan vauvelin omaan kainaloon jos heräsi ennen kuutta (en siis saanut kirveelläkään nukahtamaan sitä siihen aikaan omaan sänkyyn). Otin neidin tiukasti viereeni pötköttelemään oman peittoni alle. ekana aamuna hieman pisti vastaan, mutta kuiskuttelin vaan että nyt nukutaan ja lopulta neitikin nukahti kainalooni. tätä tehtiin muutama aamu, siis vain jos neiti heräsi ennen kuutta. Nyt on mennyt jo viikko niin että neiti herää 6.30 (ei sekään myöhään ole, mutta parempi kuin klo 4), jonka jälkeen olen vielä ottanut neidin köllöttelemään viereeni, en siis napakasti kainalooni, ja siinä ollaa köllötelty 30min-1h ja neiti viihtyy siinä nykyään tooosi hyvin!
 Joten en mullakaan mitään poppas konsteja ole, kuuluu varmaan ikään?
 Jostain luin että unipussi voisi auttaa,pitää ostaa sellainen ja kokeilla.
 Ja yritän tuota kainaloon nappaamista:)
 Oletko antanut vielä maitoa yöllä? Meillä kun vielä annetaan pullokin siinä kun herää huutamaan,mutta ei saa vaavi unenpäästä kiinni vaan punkeaa ylös seisomaan..On oikeasti jo varmaan nälkäkin kun herää,  8 aikaan kun menee nukkumaan ja neljältä herää..Nyt on viimeöinä heräillyt jo useita kertoja ennen kuin nousee ylös siinä 4-5 aikaan,jippii..
 Sitten olen huomannut että kädet ovat kylmät aamulla,on varmaan potkinut peitot pois jo puolilta öin,heräisikö kylmään?? Kokeilen sitä unipussi-juttua vielä..

Toissa yönä kokeilin unipussilla ja aamulla heräsi klo 04.30,mies tosin nousi vauvan kanssa valvomaan.Viime yönä en antanutkaan maitoa vaan nappasin tiukasti kainaloon ja nukuttiin 6.30 saakka,ihanaa