Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kerro kiltti mulle!

Vierailija
09.02.2007 |

Miten laihtuisin 8-10 kiloa? lähinnä ruokailusta?mitä minun kuuluu syödä?ja kuinka paljon?liikunta kohallaan, harrastan hyvin. KIITOS.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihanneksia päivässä. Monta pientä ateriaa. Ei napostelua, ei pullaa ja karkkia tai limua kuin 1 kerran viikossa.

Vierailija
2/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikkapa iso lautasellinen riisiä ja seassa vähän juustoraastetta.

Tai grillipihvi ja tomaattia/kurkkua/salaattia

Tai uuniperuna ja papuja tomaatikastikkeessa

ym. Söin kaikkea, mutta pienensin annoskoot (jos vaikka ennen 5 kalapuikkoa, nyt vain 3) ja tosiaan mahdollisimman vähän eri ruokalajeja samalla aterialla.

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toiminut hyvin, vaikka olen aika suurpiirteisesti laskenut pisteitä. Ainakin olen oppinut tunnistamaan ja välttämään pahiten lihottavat ruuat ja ruoka-aineet.

Vierailija
4/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko totta että perunaa, pastaa, leipää ja valkosta jauhoa pitäs vältellä?

Vierailija
5/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko tollanen 8 kilon ylipaino sinne liian vähän?

Vierailija
6/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko totta että perunaa, pastaa, leipää ja valkosta jauhoa pitäs vältellä?

Vierailija
7/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis välttellyt juuri mitään, paitsi näkyvää rasvaa, pienensin ruoka-annoksia ja söin vain paria kolmea ruokaa kerrallaan. Söin paljonkin esim riisiä ja pastaa, joita rakastan, mutta en sen kanssa mitään kastiketta tms. Keitettyä perunaa ja vaikkapa kukkakaalia niin paljon että napa soi. Leipää vähensin, koska halusin välttää rasvaa ja paljas leipä on aika kuivaa.

Parasta tässä laihduttamisessa oli että ei ollut kokoajan huutava nälkä. Sitten kun oli nälkä, söin. Mutta kuuntelin itseäni, enkä syönyt silloin kun on lounasaika vain siksi että on lounasaika.

Vierailija
8/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta onko tollanen 8 kilon ylipaino sinne liian vähän?

Itse olin normaalipainon rajoissa (sen ylärajoilla) kun menin eka kerran painonvartijoihin. Halusin laihduttaa 5-6kg vaikka en ollut siis edes ylipainoinen. Ei siellä kukaan katsonut kieroon. Nyt mulla on cd-rom raskauskilojen pudottamiseen ja hyvin on toiminut.

Ainakaan painonvartijoissa ei suositella vältettävän perunaa, leipää jne. Näiden kuidut on tärkeitä elimistölle ja suolen toimivuudelle. Ja pv:n ravintosuositukset on muutenkin lähempänä lääkäreiden ym ravintoterapeuttien suosituksia kuin nuo karppaus-ohjeet.

Vierailija
9/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa linjaa noudatetaan pv:ssa.

T: 4/9

Vierailija
10/10 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt nälkä, vai kenties jano, tai tekemisen puute? Usein huomaamattani söin paljon vaan siksi, että yhteiskunnassa on ruoka-aika, vaikka mulla ei ollut vielä nälkä. Lapsettomana tämä oli helppoa toteuttaa että söin sillon kun oli nälkä.

En lukenut sitä ohjetta mistään, mutta ajattelin, että jostain on luovuttava, että laihtuu. Samoihin aikoihin mulla oli stressistä johtuvia vatsavaivoja, joten halusin valita harmittomia, helppoja, mietoja ruokia.

Olen muutenkin sellainen, että en todellakaan kaipaa mitään monia eri makuja, vaan kun rakastan esim keitettyä basmatiriisiä, niin sen itselleni sallin, paljaaltaankin maistuu (suolalla maustan toki).

Uskon aika pitkälle, että meitä ihmisiä on niin erilaisia, että mikä yhdelle sopii, ei välttämättä sovi toiselle. Mulle esimerkiksi ei sovi se, mitä moni taas noudattaa, että syö vähän ja usein. Mä haluan syödä paljon kerralla, ja siksi usein syöminen ei sovi, koska syöminen on niin kivaa, että sitten tulee huomaamattaan syötyä enemmän ja usein..

Tää " mun" dieetti ei taas sovi sellaiselle, joka kaipaa nimenomaan maukasta ruokaa.

Yksi etu, mikä tuosta mun dieetistä oli, on että vatsalaukku aika pian pieneni ja sitä ei enää jaksanut syödä niin paljon! Kasvissosekeitto on ihanan täyttävä ruoka, porkkana-perunamuhennosta söin paljon, tai sitten 3 erilaista keitettyä kasvista.

Ja kun esim pizzassa on niin paljon eri aineita (pohja, tomaattisose, täytteet, juustot, valkosipuli ym.) niin se ei kuulu listalle. Sen sijaan hampurilaispihvi ja vaikkapa salaatti käyvät kyllä. Jostain syystä valitsin joko paljon hiilareita tai paljon proteiineja sisältävät annokset, enkä sekoittanut niitä. Ei siis pihviä ja leipää, tai pihviä ja perunaa. Mutta perunaa ja leipää, pihviä ja kasviksia ym.

3/8