Oasis tekee paluun
Mitä mieltä? En tiedä tuleeko uutta musiikkia, mutta alkuun ainakin konserttikiertue Briteissä. Itse haluaisin nähdä heidät Suomessakin. Minusta Liam vaikuttaa viimeinkin vähän aikuistuneen ja vastoin kaikkia odotuksia on ollut myös menestyneempi soolourallaan kuin Noel.
Kun Oasis hajosi vuonna 2009, olin alkuun pettynyt, mutta toisaalta Liamin ääni siihen aikaan oli niin huonossa kunnossa että ajattelin että ehkä parempi näin. Nykyään kuulostaa taas paljon paremmalta, kun on ilmeisesti ymmärtänyt pitää huolta äänestään.
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Olin tosi kova fani aikoinaan eli 90-luvulla.
Sama. Olin kova fani myös silloin ja nostalgian vuoksi aion mennä katsomaan. Joko se toimii tai ei toimi, mutta aion kokea ton nyt vanhemmalla iällä.
Kun tapasin mieheni vuonna 94, ja kolmansilla deiteillä pyysin mieheni kotiin ekaa kertaa. Kysyin häneltä toiv ei haittaa, jos laitan Oasista taustalle soimaan.. Hän sanoi toki. Minun isoveljeni on levy-yhtiössä töissä ja on ollut Noelin kotona. Olin hähh.. Minä mietin onko nyt joku pokailu juttu ja saada pisteitä jne.. Totta se oli. Miehen veli tuntee noita suuria tähtiä työnsä puolesta. Miehen veli on studiossa töissä ja hän tekee äänimaailman kanssa töitä. Hän ei ole Oasiksen levyillä ollu mukana, mutta jossain musiikkimessuilla hän tutustui Noeliin, ja puhuivat jostain soundista jne. Hänellä on ihan siis vanhoja kunnon valokuvia heistä.
Nyt, kun Coldplay oli suomessa, niin hän kävi moikkaamaassa Chris Martinia ja laitto kuvan instaansa, kun ovat hotellissa Chrisin sviitissä.
Minä kauan sitten juhannuksena mökillä kysyin häneltä, että olet taustalla levy-yhtiössä ja studiossa, niin miksi et halua olla esillä.. Hän sanoi ettei kiinnosta, koska ei tarvi todistaa mitään ja julkisuus ei kiinnosta yhtään. Nyt viikko sitten hän oli Ismo Alangon kanssa juttelemassa jostain.. En tietenkään tiedä mitä juttelivat, mutta, kun hän on juttelemassa, niin jotain kai on tekeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat. Tekevätkö PMMP:t?
Sanottiin, että keikkoja Oasis tekee neljätoista. Montako ihan oikeasti tekevät vai jääkö homma kesken, koska Noel ja Liam alkavat jossain vaiheessa tapella lavalla tai sen takana?
Uskoisin että rahaa tulee sen verran että keikat ei mene pilalle. Tuskin ne keskenään hengailee muuta kuin lavalla, mutta mitäpä tuon väliä. Ammattilaisuus on se joka ratkaisee. Yleisö tulee hemmetinmoiselle nostalgiatripille ja maksaa maltaita, joten en usko että veljekset mokaavat tätä.
Olenko ainoa, jonka mielestä se bändin kusipää on Noel eikä Liam?
Et ole ainoa. Minun mielipide näistä kahdesta on kääntynyt täysin päälaelleen tämän hajoamisen jälkeen. Noel vaikuttaa aika ylimieliseltä ja kontrolloivalta ihmiseltä. Liam tuntuu säilyttäneen juurensa paremmin. Molemmat osaavat kyllä varmasti mennä toistensa ihon alle, en tiedä mistä johtuu, onko jopa molemminpuolista kateutta, kuka tietää.
Vierailija kirjoitti:
Muistan bändistä ehkä kaksi biisiä ja sen miten laulajan omien sanojen mukaan oli merkittävämpi kuin Beatles. Tuomitsin sen silloin täysin tyypilliseksi ylimieliseksi valittavalla äänensävyllä laulavaksi brittipoppariksi.
Kannattaa tutustua tuotantoon ilman ennakkoluuloja, siellä on kauniita kappaleita, joista ei aina uskoisi että on tullut samoilta tyypeiltä kuin nuo ylimieliseltä kuulostavat kommentit.
Luulen että jos Liam ja Noel olisivat osanneet käyttäytyä 90-luvulla paremmin, olisivat saattaneet lyödä jenkeissäkin paremmin läpi ja olleet vielä paljon suurempia. Mutta se täydellinen mielistelyn puute oli myös osa sitä viehätystä.
Ihan tälle tasolle ei päästäne, mutta keikat myyvät varmasti kuin häkä.
Toisaalta ihanaa, kuvittelin jopa mielessäni että matkustaisin britteihin katsomaan. Se musiikki todellakin on kestänyt aikaa. Mutta ne tyypit ovat niin k-päitä ja varmaan vielä riitautuvatkin taas ennen kuin ehtivät yhdistyä uudelleen, ja lisäksi kaikki tapahtuu vain rahan takia.
En usko että heidän varsinaisesti tarvitsee tehdä tätä rahan takia, vaikka varmasti tällä hyvin tienaavatkin. Tuskin heillä rahasta pulaa on, kun ovat kuitenkin koko tämän ajan olleet aktiivisia ja tehneet uutta musiikkia ja kiertäneet. Jompi kumpi on nöyrtynyt ja tehnyt sen tarvittavan aloitteen sovintoon, veikkaan Liamia. Varmasti he molemmat ymmärtävät sen että ovat parempia yhdessä kuin erikseen.
Muualla keikat voisi flopata mutta saarellaan ovat aina olleet tosi suosittuja. Yleensähän on toisinpäin eli että brittibändit on vielä suositumpia muualla kuin kotonaan. Veljekset ovat olleet ykkösrivin julkkiksia kotimaassaan kaikki nämä vuodet vaikka musiikkia ei ole tullut pitkiin aikoihin.
Noelilta paloi rahaa (jopa kymmeniä miljoonia!) avioeroon alkuvuodesta. Se kai oli viimeinen niitti millä paluu saatiin kasaan.
Käsittääkseni Noelilla on iso omaisuus, siis kevyesti yli 100 miljoonaa. Hänhän on sanoittanut ja säveltänyt melkein kaikki biisit ja rojaltit pitää huolen ettei tulot lopu. Tosin en tiedä miten pahasti hänet kynittiin avioerossa.
Liam kynittiin omassa avioerossaan kyllä huolella ja hänellä ei ole omaisuutta "kuin" kymmenisen miljoonaa. Toki sekin on hyvin, mutta aikanaan omaisuus oli viisi kertaa isompi. Liam menetti erossa aika paljon rahaa, hän kai laittoi jonkun raskaaksi ja joutui maksamaan elareita + sitten pettämälleen vaimolle myös. Olikos se Nicole Appleton vai Patsy Kensit vai molemmat..
Joten tuskin haittaa kun rahaa kilisee nyt tilille kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Silloin aikanaan ajattelin, että molemmat ovat. :D Mutta eiköhän henkistä kasvua ole tapahtunut aikojen saatossa puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin aikanaan ajattelin, että molemmat ovat. :D Mutta eiköhän henkistä kasvua ole tapahtunut aikojen saatossa puolin ja toisin.
Molemmat on myös jättäneet kovat huumeet pois jo hyvän aikaa sitten. 90-luvulla kokeilivat varmaan kaikkea methamfetamiinista lähtien. Ei se ihmekään ole että tuli sekoiltua. Se taas on pieni ihme etteivät jääneet pahemmin koukkuun ja pääsivät molemmat kuiville.
Vierailija kirjoitti:
Muualla keikat voisi flopata mutta saarellaan ovat aina olleet tosi suosittuja. Yleensähän on toisinpäin eli että brittibändit on vielä suositumpia muualla kuin kotonaan. Veljekset ovat olleet ykkösrivin julkkiksia kotimaassaan kaikki nämä vuodet vaikka musiikkia ei ole tullut pitkiin aikoihin.
Noelilta paloi rahaa (jopa kymmeniä miljoonia!) avioeroon alkuvuodesta. Se kai oli viimeinen niitti millä paluu saatiin kasaan.
Käsittääkseni se raha ei ole ainut asia mikä tuohon avioeroon/bändin paluuseen liittyy, vaan se Noelin ex-vaimo ja Liam ei ilmeisesti tulleet ollenkaan toimeen. Eli silloin kun olivat vaimonsa kanssa vielä yhdessä, oli välit Liamiin jo senkin kautta todella tulehtuneet. Nyt kun vaimo on pois kuvioista, on keskusteluyhteyskin Liamiin enemmän auennut.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Noelilla on iso omaisuus, siis kevyesti yli 100 miljoonaa. Hänhän on sanoittanut ja säveltänyt melkein kaikki biisit ja rojaltit pitää huolen ettei tulot lopu. Tosin en tiedä miten pahasti hänet kynittiin avioerossa.
Liam kynittiin omassa avioerossaan kyllä huolella ja hänellä ei ole omaisuutta "kuin" kymmenisen miljoonaa. Toki sekin on hyvin, mutta aikanaan omaisuus oli viisi kertaa isompi. Liam menetti erossa aika paljon rahaa, hän kai laittoi jonkun raskaaksi ja joutui maksamaan elareita + sitten pettämälleen vaimolle myös. Olikos se Nicole Appleton vai Patsy Kensit vai molemmat..
Joten tuskin haittaa kun rahaa kilisee nyt tilille kunnolla.
Eikös Nicole Appleton (All Saints-bändin jäsen) seukannut ensin Robbien Williamsin kanssa? Ja Robbie oli Take Thatista lähdettyään hyvää pataa Liamin kanssa, kunnes joutuivat riitoihin ja Liam haukkui Robbien Take Thatin "läskiksi tanssijaksi" tjsp. Liam myös alkoi seurustelemaan Appletonin kanssa ja teki sen kanssa lapsiakin. Robbie varmaan tykkäsi kyttyrää siitä.
Paljonko veikkaatte että liput tulee maksamaan? Lähtisikö 150 punnalla Wembleylle jonnekin takakaarteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko veikkaatte että liput tulee maksamaan? Lähtisikö 150 punnalla Wembleylle jonnekin takakaarteeseen?
Mielenkiintoista nähdä. Kehtaako working class tyypit rahastaa kuinka törkeästi? En itse jotenkin usko että lähtevät sellaiseen, mutta mistä sitä tietää, onhan konserttien hinnat ihan yleisesti nousseet aika paljon. U2:sta olin aikanaan Helsingin Olympiastadionilla katsomassa 150 euron hintaan ja voisin sen verran maksaa myös Oasiksesta, mutta ongelma on tuo että keikat on vasta vuoden päästä Briteissä, vaikea sanoa niin kauas. Toinen ongelma on tietysti se että lippuja voi olla hankala saada.
Ongelma ei välttämättä ole keikkaliput, vaan hotellien hinnat. Edinburghissa näytti jo olevan kolmen tähden hotelli keikan aikaan 1400 euroa kaksi yötä kahdelta henkilöltä.
Täytyy toivoa että kiertue laajenee.
5kymppisten ukkojen paska brittipoppibändi. Hölmöiltä rahat pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Olin tosi kova fani aikoinaan eli 90-luvulla.
Sama. Olin kova fani myös silloin ja nostalgian vuoksi aion mennä katsomaan. Joko se toimii tai ei toimi, mutta aion kokea ton nyt vanhemmalla iällä.
Kun tapasin mieheni vuonna 94, ja kolmansilla deiteillä pyysin mieheni kotiin ekaa kertaa. Kysyin häneltä toiv ei haittaa, jos laitan Oasista taustalle soimaan.. Hän sanoi toki. Minun isoveljeni on levy-yhtiössä töissä ja on ollut Noelin kotona. Olin hähh.. Minä mietin onko nyt joku pokailu juttu ja saada pisteitä jne.. Totta se oli. Miehen veli tuntee noita suuria tähtiä työnsä puolesta. Miehen veli on studiossa töissä ja hän tekee äänimaailman kanssa töitä. Hän ei ole Oasiksen levyillä ollu mukana, mutta jossain musiikkimessuilla hän tutustui Noeliin, ja puhuivat jostain soundista jne. Hänellä on ihan siis vanhoja kunnon valo
Miehen veli, miehen veli, miehen veli...
Onko siistiä kun oot melkein sukua melkein julkkikselle ja eikö ole itselläsi mitään millä päteä?
Viekö miehen veli sut Wembleyllekin?
Nää on ollut aina jotenkin ärsyttäviä. Siskon kaverin äitipuolen sedän lapsen serkku näki joskus Elviksen.
Vierailija kirjoitti:
5kymppisten ukkojen paska brittipoppibändi. Hölmöiltä rahat pois!
Älä huoli, sinunkaltaisia varten on artisteja kuten Gettomasa ja Seksikäs suklaa.
Brittijuttu. Saarten ulkopuolella ei ollut koskaan NIIN iso juttu. Siksi paluukeikatkin on Iso-Britanniassa, ei missään muualla myisi stadionia täyteen.
Uskoisin että rahaa tulee sen verran että keikat ei mene pilalle. Tuskin ne keskenään hengailee muuta kuin lavalla, mutta mitäpä tuon väliä. Ammattilaisuus on se joka ratkaisee. Yleisö tulee hemmetinmoiselle nostalgiatripille ja maksaa maltaita, joten en usko että veljekset mokaavat tätä.