Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**syys04 toukokuun puolivälin pino**

17.05.2008 |

aloitampa uuden pinon.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme mun entisen työkaverin häissä. Ja nimen omaan kävimme. Kirkossa sujui hyvin, mutta homma tyssäsi juhlapaikalla heti alkuunsa. Jäi ruuat nauttimatta. Hääparia ehdin onnitella ja saman tien kiittää, koska Nöösä sai istumapaikallamme allergiareaktion. Hän alkoi armottoman silmien hinkkaamisen ja itkun. Siirtyessä eteisen puolelle Nöösällä helpotti, mutta astmakohtaus teki tuloaa. Siispä perhe autoon ja kotiin. En tiedä mikä laukaisi, mutta epäilen häävieraiden hajuvettä. Paikka oli melkoisen tiivis. Tosin syynä voi olla ihan joku muukin. Jotenkin tuli kovin koominen olo kotona, kun häät oli tällainen pikapyrähdys. Vähän jäi harmittamaan lyhyt juhlinta, mutta onneksi nyt neiti voi hyvin. Tulee vain mieleen, että mihin sitä vielä voi mennä, ettei iske astmakohtaus ja allergiareaktiot.

Allergia- ja astmalääkärille oli soittoaika eilen. Täytyy vain jatkaa kaikkien lääkkeitten kanssa. Pari lisävinkkiä sain Nöösän ärtyneeseen ja verta vuotavaan nenään ja muutenkin siitepölyiseen kevääseen. Syksyllä olisi prick-testien vuoro pölyistä, josko näyttäisivät jotain vihdoin, kun kerran koira näkyi jo. Lapsemme on kuulemma erittäin otollinen potilas siedätyshoitoihin, jotka sitten lienee edessä 5-vuotiaana. Pitkä on matka...

Lomista on ollut puhetta. Mun loma alkaa juhannusviikolla ja kestää neljä viikkoa. Sitten valmistelen rippileiriä ja lähden viikoksi Lilan naapuriin(?) leireilemään. Leirin jälkeen on taas viikko siirtyneitä viikkovapaita ja leirivapaita. Kaksi lomaviikkoa jää sitten syksyyn/talveen pidettäviksi. Miehen kanssa ollaan yhtäaikaa kaksi viikkoa lomalla kesä-heinäkuun vaihteessa.

Smuik!

-Mimmuli

Vierailija
2/17 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme siivottua. Jouduin tosin lasten kanssa käyttämään vähän äänijänteitäni. Siivoaminen kun tuppasi tyssäämään lukemiseen, leikkimiseen tahi riitelemiseen. Antsalta en toki siivoamista ihan hirveästi odottanutkaan, mutta isompien kanssa meinasi mennä hermo. Saimme kaiken kuntoon siis, mies siivosi varastonkin. Siirsin myös kesäkenkiä ja vaatteita varastosta sisään (lumen sataessa hiljalleen :-)) Kun lopulta olimme nauttimassa lauantain traditionaalista pizzaa tuumasi esikoinen: "Ihan hyvinhän tämä päivä lopulta kuitenkin meni.." Oli raukka aika solmussa sen siivoamisen ja minun huutamiseni kanssa. Ei kai sille mitään voi, että 10-vuotiaanakin vielä (ja silloin varsinkin, ehkä) ajatus karkaa siivoamisesta Aku Ankan lukemiseen.

Pakkasin yhden tyttö-keskimmäisen pieneksi jääneen, mahtavan kauniin marjapuuronpunaisen takin ja Antsan vanhan pienen sinisen vetskarillisen kylpytakin (joka on aikoinaan ollut jo isillään). Ajatuksena: "Lapsenlapsille säästetään sitten". Tulipa aika kiva olo, kun mietti, että vaikka kymmenen vuoden päästä (tai sitten vasta kahdenkymmenen) meillä voi olla pieniä vauveleita lapsenlapsina. Miehen sisko pääsi juuri toisen kerran mummoksi (kuten taisin kertoakin). Eikä sisko ole pikkuveljeään kuin muutaman vuoden vanhempi (mutta aloittanut tosin tuplasti nuorempana vanhemmuuden. Siskonsa oli 16 ja mies 32 vuotias). Olenkohan vähän hassu kun lapsenlapsille säästän? :) Normaalisti kierrätän eteenpäin, mutta nuo vaatteet olivat niin spesiaaleja.

Lauantain jatkoja!

Saamuskae

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mimmuli - kuullostaa paitsi hurjalta, myös kurjalta! Sitten kun jaksan kirjoittaa, saat vertaistukea rajoittuneeseen sosiaaliseen elämään ;)

Meillä on tänään ohjelmassa kirkkoa ruotsinkielellä, sinä Mimmuli saatat arvata miksi.

Saamuska, ei ole tarkoitus masentaa, mutta kyllä 15-vuotiaskin helposti unohtuu lukemaan tai pohtimaan kesken siivouksen, tai rupeaa riitelemään vähän nuoremman sisaruksen kanssa :)

Vierailija
4/17 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan just lähdössä lippupalveluun, pikaisesti tulin vaan sanomana böö. Mistä sitä sais lisää tunteja tähän elämäänsä että kaikkea ehtisi...???

Viikonloppu meni vuoristorataa, ensin itkuillessa ja eilen sit jo ihan mukavissa tunnelmissa. Parisuhde tai sen olemattomuus aiheena. Kylmäkin tääl oli ja ulkoilut piti hoitaa melkein talvivermeissä. Tahtoo jo kesän!!!

nyt pitää mennä, voikaa hyvin kaikki!!

pikaböön takana äitikuu

Vierailija
5/17 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauleskelee Antsa iloisesti :-)

Meillä talvi vain jatkuu. Taasen sataa räntää. Isommat lapset iloitsevat runsaan viikon päästä alkavasta koulun kesälomasta ja takapihalla metrinen hanki..Se on tämä suomen kesä...

Muuten pääasiassa aivan hyvillä mielin. Töissä kiireistä, mutta mielenkiintoista. Pientä työreissuakin on tulossa. Ei sentään muualle kuin Helsinkiin tällä kertaa.

Nyt mentävä taas on. Antsa juoksentelee pikkeli (pojan oma sana) paljaana. Oli kuulemma kuuma.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

SaaMa

Vierailija
6/17 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

auts. Olin hierojalla tänään kun niska oli jo niin jumissa ettei pää kääntynyt. Oli jo aikakin, hieroja naksautteli nikamalukkoja auki lapojen välistä että rutina vaan kuului. Olinkin jäykkä kuin lauta, ja se näkyi kyllä niin kehossa kuin mielessäkin, kun veri ei kulje ei kulje kyllä mikään muukaan. Nyt siis jokapaikkaa särkee, olo 1,5h hieronnan jälkeen kuin väsyneellä perunamuusilla. Mutta kyllä se tästä.

Kesälomasuunnitelmia olen tässä myös koittanut kehitellä mutten mä vieläkään tiedä. Asuntomessuille voitas miehen kanssa kaksin mennä, tulis edes 1pv kahdenkeskistä aikaa. Onkohan se Vaasan Tropiklandia ihan penskojen paikka vai saisiko siellä vietettyä kahdenkeskistä laatuaikaa samalla reissulla? Miettii miettii...

Myös miehen syntymäpäivät tuottavat päänvaivaa. Ens viikolla täyttää 35v. Miten mä voisin sitä muistaa, tulee viikolla kuiteski niin myöhään kotiin ettei sillon oikeena päivänä paljo mitään ehdi. Lahjaideatkin hukassa. Jos jollakin joku huippu uusi idea niin jakoon saa laittaa.....

meillä pojat hyppii seinille. Siis ihan kamalaksi riehumiseksi on nyt mennyt noiden leikit. painitaan, riehutaan, hypitään ja sellaista... äiti ei jaksais... Onneks tulee kesä saa riehua pihalla ja sit syksyllä alkaa toivottavasti se pk...

meen kattoon mitä ne ny tekee, kuuluu outoja ääniä....

tsau!

äk

Vierailija
7/17 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan korteni kekoon, ettei tämä pino ihan hiivu kokonaan. Töistä kirjottelen kun aikaa kerran on.

Ihana auringon paiste jo toista päivää täällä! Johan tuota kaipasikin. Jospa ne ilmat tästä pikkuhiljaa lämpenis. Vapun "helteet" sai luonnon täälläkin suht aikaisin vihertämään mutta se tyssäsi tyystin kun tuli nämä 2-5 asteen lämpötilat. Äkkiähän se etenee sit kun taas tulee lämmintä. Kyllä kai tuomikin yleensä kukkii kun koulut päättyy mutta nyt ei hyvältä näytä.

Eilen oli tarhassa kevätjuhla. Tosi hieno ilma siis sattui ja oli kivaa. Onnikin niin reippaana siellä touhusi muiden kanssa. Alussa meinas väsy tai mikä lie iskeä kun löi vaan maaten kun oltiin alkamassa piirileikkiin koko porukalla. Suloinen, arvioilta Onnin ikäinen tarhakaveri (tyttö) meni makaamaan Onnin viereen ja sanoi "Onni mä oon tässä". Aivan kuin olis lohduttanut vaikka ei Onni kyllä itkenyt. Saatiin hyvä valokuva tuosta hetkestä:)

Rengaskiikku on tätä nykyä Onskan suosikki. Meidän taloyhtyiön pihassa on yks semmonen plus yks lautakiikku ja kaikki 4 lasta, ketkä siinä yleensä leikkii keskenään Onni mukaanluettuna, tappelee aina siitä rengaskiikusta nimenomaan:) Onnikin on oppinut seisaaltaan siinä kiikkumaan.. Eilenkin sitten kun pääsi rengaskiikuille tarhassa, kiikkui varmaan tunnin. Ei edes makkaraa syönyt kun yhden haukun kun ei vointu jättää kiikkua, ettei kukaan muu mene siihen. Hitaasti lämpenevästä pojasta saatiin taas mallia. Kun kevätrieha oli loppumaisillaan, vartti ennen sitä sitten Onnillekin alkoi makkara maistua:)

Sattuipa niin, että Onnin (ja ehkä äidinkin..) lemppari hoitaja on käynyt samaa ala-astetta ku minä ja mun isä:) Ei kummankaan kanssa samaan aikaan vaan just siinä välissä. Mutta siis hänen kotipaikkansa on reilun kilsan päässä mun vanhempien kotoa. Että pienen pieni on maailma.

Palaan pian.

Vierailija
8/17 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vähän tehdä töitä kun asiakas tuli tuohon..

Tänään on pihatalkootkin meillä. Toissa iltana kun tulin iltavuorosta ilta kasin jälkeen niin taivasteltiin naapurin kanssa että vitsi kun on kylmää että tulispa nyt parempi keli talkoisiin. Ja lauantaille kun hän juoksee puolimaratonin niin olishan se kiva kun oli enemmän ku 2 astetta lämmintä.

Oikeestaan super hyvä kun on talkoot tänään. Tulee pakostakin laitettua omaakin pihaa. En ole koskenutkaan kukkapenkkeihin talven jäljiltä. Mä vähän pelkään, ettei mun ruusut enää ala kasvamaan kun en peitelly niitä talven varalta millään. Miksihän sekin jäi tekemättä.. Kai olin vain niin saamaton. Perhana oli kuiteski 4 hyvin kukkivaa ruusua, osa jo yhden talven talvehtineita. Pitää istuttaa äitienpäiväruusu nyt maahan, sekin on niin kärsineen näköinen kun on sisällä ollu - liiallisessa auringonvalossa.

No mutta josko tässä oli tarpeeksi.

Vierailija
9/17 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun outo huumori on taas tänään saanut kasvuturvetta oikein kunnolla. Tiedä sitten, onko huumori hyvä vai huono reaktio hankaliin ja outoihin asioihin, mutta itku olisi voinut tulla ilman naurua.

Ayapille voimia ja halaus. Kiitos myötätuntoisesta ajatuksesta rajoittuneiseen eloomme.

Saamuskan lumikinokset tuntuvat jänniltä, kun tätä matkaa sinne on niin pitkästi. Toivottavasti kesäkuu vie pois lumet. Työhön voimia.

Mukavaa, kun T-P jaksaa kirjoitella ahkerasti. Kiva, että on lukemista.

Äk:n hieronnasta tuli mieleen, että pitäisi itsekin varata aika työpaikkahierojalle. Mukava etu, kun hieroja käy kerran viikossa työpaikalla. Vaikka itse pitääkin maksaa, niin hienoa, ettei tarvitse lähteä mihinkään, vaan kävellä vain kellarikerrokseen.

Pitäisi viikonloppuna käydä tsekkaamassa taimistolta aidanteeseen puskat. Josko löytyisi niitä, mitä haluan. Aion laittaa useaa eri pensasta ryhminä tuohon rajalle. Kokeilunhalu oikein tässä taas herää kesän saapuessa. Kivaa ja terapeuttista! =)

Jup, siirryn takavasemmalle. Smuik!

-Mimmuli

Vierailija
10/17 |
23.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tarhassa eilen kevätjuhla pihalla. Antsakin oli mukana laulamassa. Innokkaasti lauloi. Aivan ihmettelin itsekseni miten paljon enemmän uskallusta on poikaan tullut vuoden aikana.

Olemme suunniteleet muuttoa yhteen puutaloon, jonne pääsisimme vuokralle. Tilaa olisi enemmän kuin nyt ja vuokrakin erittäin halpa (eräänlainen tutunkauppa-juttu). Pitää vain ensin analysoida talo, ettei vain olisi hometta tms. Lasten koulumatka pitenisi. Nyt kouluun on matkaa vain muutama sata metriä. Jatkossa matka olisi n. 2km. Isommat tilat ja halpa vuokra houkuttelevat, joten jos vikaa ei löydy, muutamme heinäkuun alussa.

Tyttö-keskimmäisen kaveri on meillä nyt yökylässä. Vielä kuuluu kikatusta lasten huoneesta. Antsakaan ei taida vielä kunnolla nukkua. Sängyssä ovat kyllä olleet 1,5 tuntia jo. Noh, onneksi on perjantai.

Mukavaa viikonloppua!

Saamuska

Vierailija
11/17 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko muita jännäämässä suomen sijoitusta? Tää yks euroviisufani, herkkuja kaappi täynnä herkkuja ja euroviisut, saan vielä ihan rauhassa kattella kun mies lähti markkinoille (paikallinen isohko tapahtuma täällä) ja pojat nukkuu jo.

peukut pystyyn nyt, vaikken mä mikään hevifani kyllä ookkaan...

äk

B-)

Vierailija
12/17 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen puolesta tietysti. Suosikkejani muista olivat Israel ja Armenia. Georgiankin kappale oli koskettava, kun toivottiin rauhaa. Kreikka, Venäjä ja Islantikin ovat varmaan kärkipäässä. Katsotaan..

Pari päivää sitten Antsa lauloi "Missä äitit rattattaa" lisäksi saman myös siskonsa, veljensä ja isinsä nimillä :) Siskonsa väitti sitten ratsastavan "e-loo-kuvissaa!"

Jaahas, tulokset alkavat saapua. Jännää!

SaaMa

Vierailija
13/17 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä näki jo kahden ekan maan jälkeen kun olivat antaneet pisteet ettei Suomi tule pärjäämään. Lordi aikanaan sai heti alusta asti pisteitä ja pitääkin vissiin vielä hallussaan piste-ennätystä:) Hyvä Lordi!

Tänä vuonna kyllä ihan surkeat kappaleet oli kärjessä. Venäjän veto oli aika paska suoraan sanottuna. Pikkasen yli yrittämistä (luistelija kuuluisuus yms) mutta sillä pärjäs näköjään tänä vuonna. Mun mielestä hyviä viisuja oli Portugalilla, Norjalla, Israelkin oli ok (veikkasin tulosvedossa sitä).

Mä en voi ymmärtää edelleenkään sitä, miten naapurmaat aina antaa parhaat pisteet toisilleen. Miten se voi mennä niin vielä nykyään kun on kansanäänestys?! Ennen ymmärsin kyllä kun raadit päätti pisteet. Ei kai mulla tulis mieleenkään äänestää Ruotsia vaan siksi että se on naapuri maa. No, kun kisaa kunnon biisillä, kuten Lordi aikoinaan, ei tarvi naapurin säälipisteitä kalastella:)

Töissä tässä olen. Nyt pitää lopetella.

T-P, melkoinen viisufani

Vierailija
14/17 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen kylmä ollut tänään. Sai olla saaristossa oikein kunnolla päällä vaatteita.

Vielä 2,5 viikkoa ja sitten alkaa loma. Mukavaa! Tosin tässä on ihan kiitettävä rutistus töissä ennen sitä. Hommaa piisaa ja päivät venyy. No, loma mielessä jaksanee.

Saamuska: Toivotaan, että talo osoittautuu hyväksi ja pääsette muuttamaan. Kuulostaa kivalta.

Nyt ei kyllä tulekaan tämän enempää. Nöösä on hivenen pahalla tuulella eikä tunnu lastenohjelmat kiinnostavan. Smuik!

-Mimmuli

Vierailija
15/17 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittari näyttää nyt +10 ja aurinko paistaa kauniisti ulkona vieläkin.

Antsa kävi tarhakavereiden kanssa tänään eläinpuistossa. kotiin tullessani poika sitten kertoili : "Siellä oli sika, mnä näin leemän!". Kyselin strutsista (koska tiesin, että siellä oli sellainen ollut) ja Antsa kertoi :"Sillä oli piiiiitkä kaala"

Mies on talolla (pumppaamassa käyttämätöntä kaivoa tyhjäksi ym). Minulla sämpylät uunissa (hiukka myöhäinen aika paistaa sämpylöitä?).

Hyvää mieltä, kukn sain töissä hommia tänään hyvin eteenpäin.

Nyt täytyy hoitaa hampien harjaukset lapsilta.

Morjens!

Saamuska

Vierailija
16/17 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIkani kuluksi ajattelin kasvattaa tätä pinoa. Töissä kun olen. Kohta laitan ison remmin päälle ja lähden riehumaan tuonne kokoustiloihin. Pitäs 120 paikka laittaa tuoliriveillä ja ennen sitä roudata helkatisti pöytiä pois. Mutta saapa vähän rehkiä:)

TÄnään sain nukkua hyvin kun oli iltaan tulo. Itse tosin pyörin jo 7 aikaan ja Onni heräs sitten 7.30 vieressä. Yöllä neljän aikaan oli yltä päältä pissassa. On taas ollu useampi yö, että tulee vahinko. Toisinaan yökkärin housut on vähän märät ja sänky ihan kuiva. Nyt sänkykin oli peittoa, tyynyä ja unikavereita myöten märkä. Yks yö tällä viikolla oli myös ollu aamulla pissat housussa ja ne oli kans ollu kauan, kun oli jo vähän niinku kuivumaan päin. Oon huomannut, että nyt kun ei nuku päikkyjä enää juurikaan, nukkuu yönsä niin sikeästi ettei herää pissalle. No, näitä vaiheita tulee ja menee. Jo oli tovi tässä välissä, ettei tullut vahinkoja.

Veljen poika oli meillä eilen illalla hoidossa tovin! Eipä ole puoleen vuoteen käynytkään meillä erinäisistä syistä. Kivaa oli! Ja näin vilaukselta kummityttönikin kun äitinsä haki ja toi pojan. Hyvä mieli on tällä mammalla, kuten arvata saatatte.

Nyt varmaan menen töitä tekeen. Viikonloppuna olis aikomus vähän ennakoida ja käydä ostaan jotain kukkia. Täällä ei ihan vielä uskalla laittaa maahan paljon mitään kun hallaa kuitenkin vielä voi olla. Sunnuntaina menen katsomaan serkkuni 2 viikkoista vauvaa! Ihanaa nähdä taas pieni ihmisen alku ja super onnelliset vanhemmat kun piiitkä odotus on palkittu parhaalla mahdolilsella tavalla.

Nyt sinne työntouhuun.

T-P

Vierailija
17/17 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antsakin oli tänään mukana laulamassa, kun isommat sisarukset lopettivat taas yhden lukuvuoden. Tyttö-keskimmäinen lauloi kakkosluokkansa kanssa "Hämmästyttää kummastuttaa" ja tytöllä oli yksi säkeistö soolonakin. Kyllä vain äidin silmä kostui.

Ihanan aurinkoinen, todellinen kesäpäivä on ollut viimein meilläkin. Lapset (koko porukka :)) leikkivät innokkaasti auringossa hiekkalaatikossa. Kukkaset jo puskevat yläs takapihan kukkapenkistä (vaikka pieni kasa lunta vielä yhdessä laidassa). En ole jaksanut tehdä penkeille vielä mitään, kun taitaa tulla muutto eteen 1-2 kk päästä :-) Sittenpä saan siirtaa taas kukat uudelle, isommalle pihalle. Kovasti on hommia ´tosin vanhassa mörskässä,, mutta lopussa (ehkä) kiitos seisoo..

Katsoimme lasten kanssa Biisikärpäsen ja menimme vielä sen jälkeen saunaan. Lapset ehdottivat "saunakärpästä" ja siellä sitten lauleskelimme kertodäkeitä. Antsa lauloi jokaisella vuorollaan: "Hark Jock AlleLuuujaaa!"

Kyllä väsytti lapsia, kun viimein pääsivät sänkyyn.

Mukavaa kesän alkua kaikille. Aloitammehan huomenna uuden pinon? :)

-Saamuska