Montako kertaa pitää kuulla "näytät parikymppiseltä" ennen kuin siihen voi uskoa?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi. Mua huvittaa kun näitä alapeukutellaan ja kovin katkeria kommentteja. Miksi joku ei vois näyttää ikäistään nuoremmalta oikeasti? Tosin 20v on hieman epäuskottavaa mutta mites vaikka Mette Mannonen?
Muutenkin tää Suomen dissaus- ja lyttäyskulttuuri. Tässä maassa ihmisellä ei ole lupa ajatella sitten mitään positiivista ja hyvää itsestään, saati sanoa sitä ääneen, herranjestas 😱
Edes normaalia itsetuntoa ei sallita, se pitää lytätä alas.
Sitten ihmetellään miten on niin paljon mielenterveysongelmia ja kansa kurjana. Kun ei kukaan saa edes pitää itsestään.
Pikkusen jos tsemppiä toisille. Mukuloillekin opetetaan että muita ei saa kiusata.
Onko se dissaamista, jos sanoo ihmisen näyttävän ikäiseltään? Voiko ihminen pitää itsestään vain, jos näyttää tosi tosi nuorelta?
Ilman muuta tsemppaan läheisiä ja toivon yleisesti ihmisille hyvää, mutta samalla toivon, että on muitakin tavoiteltavia asioita kuin ikuinen nuoruus. Ja haluaisin päästä siitä ajattelusta, että naiselle "näytät tosi nuorelta" on mieletön kehu ja jos on kohtelias, pitää arvata ikä alakanttiin.
Uskon että 43-vuotias nainen voi näyttää ikäistään kymmenen vuotta nuoremmalta, mutta että menisi kaksikymppisestä on todella harvinaista. Ja koska joka toinen av-mamma tuntuu olevan tällainen, menee tämäkin tapaus lokeroon paskapuhetta. Anteeksi nyt vain.
Voit uskoa, ja keksi jotain muuta ajateltavaa. Lakkaa arvioituttamasta kuviasi eri sovelluksilla äläkä arvuuttele ikääsi myöskään muilla ihmisillä. Se on yleisesti aika epämukavaa kun puolitutut sitä kyselevät, sitten pitää äkkiä laskeskella jostain vihjeestä että okei, sillä oli ollut esikoisen rippijuhlat, se on nelikymppinen, mutta kun tivaa asiaa niin ei halua kuulla sitä, eli sanotaan 30 ja huomataan että väärin meni, olisi pitänyt "arvata" että 20...
Miksi sinulla on pakkomielle näyttää lähes teiniltä? Minä en usko, jos joku mies tulee iskemistarkoituksessa "kehumaan" että näytän parikymppiseltä. Toisilta naisilta jos kuulen sellaista, niin saatan uskoakin, koska heillä ei ole mitään motiivia valehdella asiasta.
PS. Päälle nelikymppisenä et todellakaan näytä parikymppiseltä. Hyvänä päivänä saatat näyttää 35-vuotiaalta ja siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen naisten harhoja. Tosi harvoin yli 35-vuotias voi mennä parikymppisestä, ja nämäkin ovat yleensä miehiä.
Muuten samaa mieltä, paitsi että kuka tuon ikäinen mies muka näyttää parikymppiseltä? Ei noita kakskymppisen näköisiä nelikymppisiä vaan ole.
Minä olen rypytön babyface lähes 40v ja minäkin näytän parhaimmillani 28-30-vuotiaalta. Olen varmasti sinua nuoremman näköinen enkä kehtaisi ikinä väittää että näytän 20-vuotiaalta. Enkä ole harhainen ja kuvittele että voisinkaan näyttää.
Jos joku sanoo kuvien perusteella niin sillä ei ole mitään painoarvoa. Lähes kaikki näyttävät livenä rupsahtaneemmilta kuin kuvissa. Jos joku nuori kolli sanoo livenä, kun haluaa puuman pöksyihin, niin silläkään ei ole painoarvoa. Jos joku nuori tyttöporukka luulee että olet samaa ikäluokkaa heidän kanssaan, niin sitten voit jo uskoa.
Olen huomannut että hoikkuus ja pienikokoisuus saa monet luulemaan ihmistä nuoremmaksi.
Olen itse 45- vuotias ja ihan ikäiseni näköinen, on ryppyjä, roikkuvaa, väsynyttä ihoa jne. En edes meikkaa näitä piiloon. Työkaveri on kolmevitonen ja ihan babyface, mutta lihava, ja (tökeröt) uudet ihmiset työyhteisössä sitten kalkattavat että herranjestas, ei uskoisi, luulisi toisinpäin jne.
Eikä siis kumpikaan mitenkään tuoda ikäämme esille, mutta toki vastataan kysyttäessä. Ja em. kommenteista tulee ainakin minulle todella epämukava olo. Komppaan ehdottomasti sitä, että lakataan pitämästä "näytät paljon nuoremmalta"- fraasia kehuna.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että 43-vuotias nainen voi näyttää ikäistään kymmenen vuotta nuoremmalta, mutta että menisi kaksikymppisestä on todella harvinaista. Ja koska joka toinen av-mamma tuntuu olevan tällainen, menee tämäkin tapaus lokeroon paskapuhetta. Anteeksi nyt vain.
Täällähän voi kuka tahansa olla mitä tahansa. Palkatkin on monella yli 6k per kk.
Ei nelikymppisenä pitäisi olla ryppyjä. Jengi jotenkin luulee itseään nuoreksi mutta todellisuudessa moni näyttää ikäiseltään. Nuorempien on vaikea arvioida itseään vanhempien ikää ja arvioivat alakanttiin.
Usko pois ja avaa vaan ne haaras niin loppuu moinen paskapuhe.
Kysy muutamalta oikeasti parikymppiseltä, minkä ikäiseksi arvioivat sinut. Ja tottakai olet silloin ilman meikkiä, ihan luonnollisena. Sieltä kuuluu totuus.
Vierailija kirjoitti:
Kysy muutamalta oikeasti parikymppiseltä, minkä ikäiseksi arvioivat sinut. Ja tottakai olet silloin ilman meikkiä, ihan luonnollisena. Sieltä kuuluu totuus.
No ei kuulu. Ei noille tivaajille sitä uskalla sanoa, kun tietää että kalastelevat kohteliaisuuksia, ja heille se kohteliaisuus on nimenomaan olla arvaavinaan ikä reilusti alakanttiin.
Kaikki veikkaavat naisen ikää suorilta vähintään 10 vuotta alemmas, koska yläkanttiin arviointi aiheuttaisi naisessa välittömän hermoromahduksen. Sanon tämän siis itsekin naisena. Aina arvioin reilusti alakanttiin tällaisten nolojen kyselijöiden iät, ettei vahingossakaan tule liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Usko jo. Olet ihan varmasti todella nuoren näköinen.
On nimittäin ihan todella rasittavaa olla tällaisen "arvatkaa minkä ikäinen olen"- tyypin seurassa, kun puheenaiheet liittyvät kaikki em. aiheeseen ja ikää laitetaan arvuuttelemaan jopa tuntemattomat. En ymmärrä miten ihan täysipäisestä ihmisestä tuli tuollainen, somea syytän osittain mutta ei se voi olla koko syy.
Itse otin enemmän nolona sen, että näytin niin paljon ikäistäni nuoremmalta. Tasottui onneksi, mutta iän puheeksi tullessa sai keski-ikäisenäkin käydä keskusteluja tyyliin "Sä kun oot niin paljon mua nuorempi - ai kuinka paljon nuorempi sun mielestä - ainakin10 v nuorempi kuin mä - heh, oon 10v sua vanhempi".
En tuonut ikääni esille itse, jos se ei ollut oleellista, enkä näyttänyt tyrmistyneille henkkareita. Mielestäni ikäistään nuoremmalta näyttämisestä on ollut ammatillista haittaa. Hyypiöt yrittivät lyöttäytyä seuraan noin 30v asti. Luulivat raukat teiniksi.
Myöhemmin se on sitten samantekevää, kun alkaa näyttää yli nelikymppiseltä. Joskus oon miettinyt ovatko keski-ikäiset naiset sittenkään ilkeitä ja happamia hormonien takia. Vai siksi että he alkavat muuttua näkymättömiksi yhteiskunnassa ja nuoremmat yrittävät kävellä yli tai väheksyvät. Piruuttanikaan en muutu sellaiseksi. Tai. Ehkä joissakin tilanteissa voisin laittaa jalan "vahingossa" eteen ja hymyillä hämmentyneesti. Varoitan vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko jo. Olet ihan varmasti todella nuoren näköinen.
On nimittäin ihan todella rasittavaa olla tällaisen "arvatkaa minkä ikäinen olen"- tyypin seurassa, kun puheenaiheet liittyvät kaikki em. aiheeseen ja ikää laitetaan arvuuttelemaan jopa tuntemattomat. En ymmärrä miten ihan täysipäisestä ihmisestä tuli tuollainen, somea syytän osittain mutta ei se voi olla koko syy.
Itse otin enemmän nolona sen, että näytin niin paljon ikäistäni nuoremmalta. Tasottui onneksi, mutta iän puheeksi tullessa sai keski-ikäisenäkin käydä keskusteluja tyyliin "Sä kun oot niin paljon mua nuorempi - ai kuinka paljon nuorempi sun mielestä - ainakin10 v nuorempi kuin mä - heh, oon 10v sua vanhempi".
En tuonut ikääni esille itse, jos se ei ollut oleellista, enkä näyttänyt tyrmistyneille henkkareita. Mielestäni ikäistään nuoremmalta näyttämisestä on ollut ammatillista haittaa.
Hyvä ettet ole muuttunut ilkeäksi ja happamaksi kuten muut keski-ikäiset. Eiku...
"Hyvä ettet ole muuttunut ilkeäksi ja happamaksi kuten muut keski-ikäiset Eiku.."
Kiitos, juuri tätä tarkoitin 🥰
Sopiihan, että laitan jalan eteen kun kuljet ohi? Nenä tipahtaa alemmas ja näytät nuoremmalta kun sirrillään olevat silmät pyöristyy ja hapan hymy katoaa :D
Työkaveri kysyi minulta kuinka vanhaksi arvioiM hänet. Sanoin 42 ja oli 41. Hän hivenen loukkaantui kun kuulemma ollaan luultu kolmikymppiseksi. Joo, osaan arvioida hyvin ihmisten iät ja mikä tekee naisesta nelikymppisen. Tiettyjä asioita ilmestyy naamaan kolme-viiskymppisenä.
Vanhojen naisten harhoja. Tosi harvoin yli 35-vuotias voi mennä parikymppisestä, ja nämäkin ovat yleensä miehiä.