Electrolux-imuri smart-toiminnolla, menee hermo!!
Onko jollain muulla täällä tämä imuri? Oletko päässyt sinuiksi tuon mokoman smart-ominaisuuden kanssa?
Itsellä menee HERMO.
Idea siis imurissa on, että se itse tunnistaa milloin imuroit mattoa ja milloin paljasta lattiaa, ja säätää itsekseen imutehon sopivaksi. Teoriassa hyvä, mutta käytännön tasolla tosi huono. Imuri on tosi hidas sen toiminnon kanssa, eli aina kun imuri osuu matolta lattiaan tai toisinpäin, menee pari sekuntia että imuteho säätyy, ja säätyessään teho on olematon.
Samoin jos imurin suulake nousee esim mattoa imuroidessa välillä vähän ilmaan, niinkuin usein käy, niin imuteho taas laskee, ja imuroit hetken sitä mattoa ihan olemattomalla teholla.
Käytännössä imuroidessa imuteho laskee olemattomaksi muutaman sekunnin välein. Tosi rasittavaa.
Saako tämän ominaisuuden jotenkin pois päältä???
Kommentit (17)
Mikä kiire sinulla on? Varaa reilummin aikaa imurointiin ja hellitä siellä työelämän oravanpyörässä.
Mulla ei just tuota imuria, mutta en ikinä enää osta Electrolux -imuria. Ihan pa5kalaatu.
Vierailija kirjoitti:
Sori, en osaa neuvoa tuon imurin kanssa, mutta annan vertaistukea. Vihaan imurointia. Maailman kamalinta puuhaa.
Helppoa, ja siistiä tulee hetkessä!
Electroluxiin olen aina ollut tosi tyytyväinen, eikä tässäkään imurissa muuta vikaa paitsi tuo pöhkö "smart" - ominaisuus. Eikö tätä ole testattu ollenkaan ennen markkinoille päästämistä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei just tuota imuria, mutta en ikinä enää osta Electrolux -imuria. Ihan pa5kalaatu.
Mulla on Electrolux silence ja on todella hyvä imuri. Ollut käytössä jo kymmenisen vuotta ja hyvin toimii edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Electroluxiin olen aina ollut tosi tyytyväinen, eikä tässäkään imurissa muuta vikaa paitsi tuo pöhkö "smart" - ominaisuus. Eikö tätä ole testattu ollenkaan ennen markkinoille päästämistä...
Ap
Kysy maahantuojalta tai sieltä mistä ostit sen.
Ei vissiin kellään ole kokemusta tästä?
No hyvä sinänsä, etteivät muut haksahtaneet tähän. En meinaan voi suositella.
Idea on siis hyvä, suulaketta ei tarvitse erikseen säätää lattialta matolle siirryttäessä ja toisinpäin, mutta tämä on perkuleen hidas ja säätää suulakkeen ja imutehon jo vaikka vaan vahingossa mattoa imuroidessa hipaisisit lattian puolta. Ja joudun sitten taas odottelemaan että teho palautuu oikeaksi.
Ap
Huih. Onko tuollainenkin ominaisuus. Onneksi mun imurissa ei ole, tietääkseni. Mulla on hiljainen imuri, pidän silti korvatulppia ja kuulosuojaimia lisänä - on mukavampaa niin. Johto ei mene automaattisesti imurin sisälle ja etuimurointi osa eli T malli on liian paksu, ei mahdu aina väleihin.
Kuullostaa aika ikvältä toiminnolta mutta tuskin on kuitenkaan paskempi mitå kotimyynnissä myyty Lux-imuri. Tekee automaattiasennossa samaa, letku on jäykkä ja kierteellä milloin minnekin suuntaan.
muoviosat rikkoontuu ja halkeilee ja nyt näyttäs siltä ettei kohta edes myydä noita tarvittavia varaosia rikkoontuvien tilalle koska monessa kohtaa osien kohdalla lukee että valmistus lopetettu.
Suodatinsarja maksaa saman kuin kelpo imuri kaupassa ja pohjanoteerauksena letku joka taisi maksaa 280 euroa. Sekin jo kerran tullut ostettua kun irtos joku sisäpuolelle liimattu sähköjohto ja alkoi kerätä törkyäletkun tukkeeksi.
Electroluxin osat on kuitenkin kohtuullisen hintaiset ja imurin kuiori kestävää materiaalia.
Mulla on varmaan 10 vuotta vanha Electroluxin imuri, jossa on tuo sama homma mutta sen nimi ei ole smart vaan auto. Mun versiossa se auto-mode menee pois päältä, kun itse manuaalisesti säätää siitä varren kaukosäätimestä imutehoa plussaamalla tai miinustamalla. Pystytkö sä tekemään samalla tavalla, vai onko ainoa vaihtoehto se smart?
Vierailija kirjoitti:
En osta koskaan mitään Electrolux -merkkistä tuotetta, en edes vilkaise, ovat heikkoja, jotenkin hutiloiden tehdyn oloisia.
Missä uudessa imurissa olisi se suulake sellainen että ei tarvitse erikseen painaa siitä klipsusta että se irtoaa? Mun ikivanhassa mökki-imurissa suulake on sellainen että lähtee kun vaan pitää jalalla paikallaan ja vetäisee putken irti, se on maailman kätevin. Kotona olevassa uudessa imurissa ja sen edeltäjässäkin on se klipsi mitä pitää painaa että suulake irtoaa ja koen sen hankalaksi. Pitää joko kumartua ja irrottaa suulake tai nostaa suulake maasta, irrottaa ja laskea se johonkin käsistään että voi jatkaa imurointia.
Ostin juuri tuollaisen Electrolux-imurin, jossa on tämä älytön Smart Mode -toiminto. Se on aivan kelvoton peli! En tajua miten se voi olla TM testivoittaja -23. Edellinen Electroluxin imuri toimi moitteetta yli 10 vuotta ilman mitään älytoimintoja. Tämän uuden imurin voi heitää roskiin saman tien. Ikävä kyllä sama p..a ominaisuus on lisätty monen muunkin valmistajan tuotteisiin. Ei tullut ostaessa edes mieleenkään että tuollaisia typeryyksiä voidaan keksiä. Seuraavan imurin testaan kyllä jo kaupassa ennen kuin ostan
Mä pitäisin toriin myyntiin ja ostaisin uuden tilalle, ilman mitään erikoisia toimintoja...
Sori, en osaa neuvoa tuon imurin kanssa, mutta annan vertaistukea. Vihaan imurointia. Maailman kamalinta puuhaa.