Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ysärin alussakin ollut hetken aikaa teineillä tuo pyjamahousumuoti?

Vierailija
26.08.2024 |

Minulla olisi sellainen muistikuva, itse en käyttänyt mutta jotkut tytöt tulivat lukioon pyjamahousuissa (ruudulliset tai raidalliset).

https://yle.fi/a/74-20106503

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salihousut. Siis neljä numero liian isot verkkarit.

Vierailija
2/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, että olisi ollut. Mä olen ollut teini ysärin alussa (täytin 15 v. 1990)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt oikeestaan, sillä salihousut olivat eri malliset kuin verkkarit.

Vierailija
4/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyiköhän grunge-tyyliin jotenkin, silloin oli ainakin kaikkea vähän epämääräistä muotia. Ainakin tuo punaruutukuosi vahvasti esillä.

Vierailija
5/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yo: lla opiskelemassa jo silloin, en muista tällaista, enkä nähnyt teinillä pikkusiskollani ainakaan.

Vierailija
6/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitkään salihousut, mieluiten miesten pyjamahousut.

Ap

Vierailija
7/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salihousut juu oli. Ei tuommoisia pyjamapöksyjä vielä myyty tuolla volyymilla.

Itsehän olen pyjamapöksyjä käyttänyt jo kymmenisen pieru verkkareiden rinnalla esim kauppa- ja lääkärireissuilla.

Vierailija
8/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä muista, että olisi ollut. Mä olen ollut teini ysärin alussa (täytin 15 v. 1990)

Veikkaisin että tuo oli - 92

Ap

Vierailija
9/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä siniset tai mustat farkut oli se juttu. Verskoja ja collareita käytetty kuin liikuntatunneilla. Shortseissa sun muissa ei oltu kuin rannalla ja lomilla. Taasen puvunhousut, caprit sun muut oli ennemmin varakkaampien pukeutumista mutta Suomessa varakkaita on erittäin vähän. Joten siniset levikset ja ysärin lopulla farkkujen väri vaihtui mustaksi.

Vierailija
10/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyiköhän grunge-tyyliin jotenkin, silloin oli ainakin kaikkea vähän epämääräistä muotia. Ainakin tuo punaruutukuosi vahvasti esillä.

Voi tosiaan olla, ruutukuosi liittyi siihen vahvasti.

Ap

Vierailija
11/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä siniset tai mustat farkut oli se juttu. Verskoja ja collareita käytetty kuin liikuntatunneilla. Shortseissa sun muissa ei oltu kuin rannalla ja lomilla. Taasen puvunhousut, caprit sun muut oli ennemmin varakkaampien pukeutumista mutta Suomessa varakkaita on erittäin vähän. Joten siniset levikset ja ysärin lopulla farkkujen väri vaihtui mustaksi.

Itse asiassa tuohon on pakko lisätä vielä, että farkuistakin siirryttiin niistä normaaleista vartalonmyötäisistä sellaisiin ylisuuriin hopparityylisiin. Skeittarityylisiin yms ysärin loppua kohden mennessä. Mutta normihousut silloin oli farkut. Naisilla suippolahkeiset, miehillä normaalilahkeiset. Paitsi nuo "hopparit" jotka roikotti farkkuja persuksen alapuolella. Sielä alla saattoi olla värikästäkin bokseria.

Vierailija
12/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän olen pyjamapöksyjä käyttänyt jo kymmenisen pieru verkkareiden rinnalla esim kauppa- ja lääkärireissuilla.

Ei salihousut, ne on muutenkin vähän myöhempää ysäriä.

Mulla oli itsellänikin ihan kunnon ruutupyjama mutta käytin vain öisin.

Ap

Vierailija
13/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, farkut tottakai oli se valta-asu mutta tää oli niiden rohkeampien pukeutujien juttu. Niiden, jotka uskalsi tulla myös hameessa ja shortseissakin kouluun. 

Voi toki olla että tämä oli aika paikallinen ilmiö.

Ap

Vierailija
14/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Ja sen rinnalla köysähköt ruutuhousut, esim. skottiruudulliset.

Vierailija
15/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa oli ne nappiverkkkaritkin.

Vierailija
16/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli. Ja sen rinnalla köysähköt ruutuhousut, esim. skottiruudulliset.

Okei, joku muukin muistaa 👍

Ap

Vierailija
17/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tuohon on pakko lisätä vielä, että farkuistakin siirryttiin niistä normaaleista vartalonmyötäisistä sellaisiin ylisuuriin hopparityylisiin. Skeittarityylisiin yms ysärin loppua kohden mennessä. Mutta normihousut silloin oli farkut. Naisilla suippolahkeiset, miehillä normaalilahkeiset. Paitsi nuo "hopparit" jotka roikotti farkkuja persuksen alapuolella. Sielä alla saattoi olla värikästäkin bokseria.

Joo. Silloin kun oli skeittarityyliä, niin oli myös ruutukuvioisia housuja. Mullakin oli yhdet. Ne ei kyllä olleet pyjamia, mutta kieltämättä saman näköisiä. Ne oli hintavia trendihousuja, ostettiin hgin Syndicate-kaupasta, jossa käytiin aina sitten, kun oli saatu vähän rahaa säästettyä. Nykynuoriso pääsee tässä trendissä halvemmalla :D 

Vierailija
18/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flanelliset ruutupaidat oli ainakin muodikkaita joskus -95 tienoilla. 

Vierailija
19/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Salihousut oli IN ysärin alussa.

Kävin kauppista 90-93 ja eihän jengi muita käyttänytkään. Limittäin tuli Addun nappilistaverkkarit ja leveet farkut.

Keskisempi Helsinki

Vierailija
20/23 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Salihousut toi Suomeen Vaatehuoneen Simo ysärin alussa.