Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Melkein itkettää, että vihdoin olen ehkä pääsemässä terapiaan. Valoa tunnelin päässä. Millaisia tunteita teille tuli kun olitte aloittamassa

Vierailija
25.08.2024 |

Olen niin innostunut siitä, että vihdoin elämässäni voisi tulla muutosta tähän kaikkeen. Olen ollut jo vuosia hukassa itseni kanssa ja tarvitsen hyvin kipeästi terapiaa. 

Minulla on kaksi kuukautta aikaa ennen kuin lausunto menee umpeen, olen siis hakemassa kelan kuntoutuspsykoterapiaan.  Nyt löytyi terapeutti, jolla on aikaa ja pätevyys myös kelan tukemaan muotoon. 

Täytyy vain toivoa, että synkkaa ja pääsen aloittamaan vihdoin sen prosessin. 

Taustalla todella hankalia asioita ja kroonistunut masennus, omat addiktiot ja syömishäiriöoirelua jo lapsuudesta saakka. 

Toivottavasti nyt olisi minun vuoroni. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla innostunut terapiaan menosta? Eihän kukaan sinne halua mennä.

Se on matka mieleen. Monelle voi olla ensimmäinen kerta, kun joku on sun puolella. 

Hän sanoo sinulle "ota tästä syö ja juo".

Hänen sydämensä ei ole kuitenkaan sinun puolellasi.

Sananlaskut

Vierailija
22/27 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn terapiassa, ja kyllä olen apua saanut. Tosin trauma on niin syvä ja jo pikkulapsena alkanut että työtä se vaatii.  Niin syvää haavaa ei hetkessä paranneta.

En tiedä mitä odotat terapian olevan, oletko aikaisemmin käynyt?  Ensimmäinen käynti on  vasta tutustumista, kovin syvälle siinä ei mennä eikä ole tarkoituskaan.  Varaudu myös siihen että vointi voi olla aika kehno terapiakäynnin jälkeen, ja se tarkoittaa sitä että jotain on lähtenyt tapahtumaan.  

Asioita joita et ole kyennyt tai osannut käsitellä herää, ja  se vaikuttaa oloon.  Terapia ei ole helppo tie, se on muistettava ja se vaatii paljon omaa panosta ja motivaatiota. 

Myös muistettava että terapeutti ei anna vastauksia tai neuvoja. Ne on itse löydetttävä hänen ohjauksessaan.  Moni tekeekin sen virheen että luulee että riittää kun istuu tuoliin ja terapeutti korjaa ja hoitaa kaiken.  Ikäänkuin ojentaa jonkun valmiin lääkkeen ja kaikki on hienosti. Niinhän se ei suinkaan toimi.

Onnea matkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn terapiassa, ja kyllä olen apua saanut. Tosin trauma on niin syvä ja jo pikkulapsena alkanut että työtä se vaatii.  Niin syvää haavaa ei hetkessä paranneta.

En tiedä mitä odotat terapian olevan, oletko aikaisemmin käynyt?  Ensimmäinen käynti on  vasta tutustumista, kovin syvälle siinä ei mennä eikä ole tarkoituskaan.  Varaudu myös siihen että vointi voi olla aika kehno terapiakäynnin jälkeen, ja se tarkoittaa sitä että jotain on lähtenyt tapahtumaan.  

Asioita joita et ole kyennyt tai osannut käsitellä herää, ja  se vaikuttaa oloon.  Terapia ei ole helppo tie, se on muistettava ja se vaatii paljon omaa panosta ja motivaatiota. 

Myös muistettava että terapeutti ei anna vastauksia tai neuvoja. Ne on itse löydetttävä hänen ohjauksessaan.  Moni tekeekin sen virheen että luulee että riittää kun istuu tuoliin ja terapeutti korjaa ja hoitaa kaiken.  Ikäänk

En odota, että tämä on joku ihmelääke ja kaikki asiat ratkaistaan puolestani. Olen valmis todella käsittelemään ja syventymään tähän. 

Tarvitsen tosiaan vain sillan tunteisiin ja sitä peiliä. Yksin olen yrittänyt paljon mutta ei se riitä että itsekseni yritän ratkoa tätä sisäistä maailmaani. Olen ainakin hyvin motivoitunut, toivottavasti oivallan ja pystyn auttamaan itseäni. Ap 

Vierailija
24/27 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää ja ihanaa sinulle! 

Vierailija
25/27 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää ja ihanaa sinulle! 

Kiitos samoin! :)

Ap

Vierailija
26/27 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oothan jo hakenut kuntoutuspsykoterapian Kelalta ja saanut myöntävän päätöksen? Jos lausunto on voimassa pari kuukautta, ja hakemusta Kelaan ei ole kerennyt tekemään, niin Kela voi pyytää uuden lausunnon. 

Vierailija
27/27 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oothan jo hakenut kuntoutuspsykoterapian Kelalta ja saanut myöntävän päätöksen? Jos lausunto on voimassa pari kuukautta, ja hakemusta Kelaan ei ole kerennyt tekemään, niin Kela voi pyytää uuden lausunnon. 

Joo kela aiemmin laittanut viestiä, että puoltaa myöntävää päätöstä kunhan terapeutti löytyy. Pitää kyllä selvittää vielä että täytyykö vielä tehdä uusi hakemus vai riittääkö tuo minkä viimeksi tein. Ap