Luovuin älypuhelimesta, mielenterveys koheni
Ruuduilla käyty vuorovaikutus ei taida olla minua varten. Enkä ehkä halua tietää päivittäin, miten siistiä muiden elämä on, kun oma elämä on mitä on. En ole muuallakaan somessa enää. Toki toivon muille silti pelkkää hyvää ja että saavat nauttia elämästään. Olen yllättynyt, miten paljon tasapainoisempi ja rauhallisempi oma olo on. Välillä tulee oltua yhä tietokoneella, mutta se ei ole ihan sama asia, kun sitä ei voi kantaa mukana joka paikkaan. Tulee luonnostaan irtaannuttua netistä arkisin pitkiksi ajoiksi ja elettyä enemmän reaali maailmassa.
Kommentit (4)
Minulla taas ei ole tietokonetta eikä televisiota. Tämä älypuhelin on ainoa laite mistä esim. luen uutisia. Niin ja joskus vähän muutakin. En ole koskaan kirjautunut millekään somealustalle. Viestejä lähettelen kyllä läheisilleni ja tuttaville. Aikaa jää kyllä yllin kyllin muutakin kuin puhelimessa oloa.
Olen miettinyt samaa. Nytkin pitäisi mennä kävelylle, mutta tässä taas vierähti tunti jos toinenkin palstaillessa.
Mä en ymmärrä, eikö teillä ole itsekuria käyttää sitä puhelinta vain joskus vaikka se älypuhelin olisikin? Teen älypuhelimen avulla monia asioita, pankkijuttuja, matkalippuja, reittiohjeita jne. mutta ei se pakota mua olemaan tavoitettavissa, somessa tms. 24/7
Aivan sama. Hullu on hullu. Oli älypuhelin tai ei.