Ensitreffit alttarilla 2024 OFFICIAL
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (30018)
Vierailija kirjoitti:
Annalla on narsistisia piirteitä.
No äläs nyt sentään. Hän on tavallaan sympaattinen, mutta kertakaikkisen eksyksissä miesmaailmassa. Kompastelee omiin jalkoihinsa, ja päälle vielä "ystävä" antaa "hyviä neuvoja" jostain red flageistä. Ihan pahaa tekee katsoa miten hädissään hän on.
Pari jaksoa katsottu, mutta yksi asia mikä itselleni on kriittinen ja mikä näkyy Jyrkissä ja Jennissä. Toki myös Tainassa ja Matissa tietyllä tapaa, mutta ei mielestäni Annassa ja Haissa ollenkaan on huumori.
Huumori on se liima, joka ulkonäön, toiveiden, arvojen, turvan yms. yhdistää meidät. Ja samalla huumorilla voidaan nauraa usein ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukilahti, missä Anna asuu, on eräs arvostetuimmista ja kalleimmista asuinaluieista pääkaupunkiseudulla. Verrattavissa Westendiin, Kaivopuistoon, vanhaan Eiraan.
No nyt taitaa joku haukilahtelainen vähän liioitella verratessaan asuinaluetta Kaivopuistoon Eiraan tai Westendiin. Jos on omistuskämppä niin pappa on avittanut tai mitä luulen on vuokralla. Niinhän sitä Helsinginkin kantakaupungissa ollaan vuokralla
No tosiaan. Voihan noita tietysti verrata, mutta Haukilahti jää selvästi jumbosijalle.
Haukilahden ja noiden mainittujen arvoalueiden välillä sijoittuu pitkälti parikymmentä aluetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Matin tunnustukset olivat järkytys. On hyppinyt suhteesta toiseen ja lähtenyt kun suhteessa ei ole enää kivaa. Ja kuvailee itseään kylmäksi ihmiseksi joka valitsee kivoja juttuja itselleen vaikka siitä koituisi toiselle pahaa. "
Kertoikohan Masa näistä piirteistään ja tavoistaan myös asiantuntijoille? Ihmettelen, jos ovat tietoisesti valinneet mukaan henkilön, jolla ei tunnu olevan pitkäjänteisyyttä parisuhteissa. Jos on ollut tätä ennen aina tapana lopettaa tapailu heti, kun löytyy yksikin ärsyttävä piirre tai ei ole enää kivaa, onko tällainen henkilö asiantuntijoiden mielestä valmis sitoutumaan avioliittoon?
Mietin ihan samaa, että onkohan kerrottu asiantuntijoille samat asiat... Jos on ja silti tullut valituksi ohjelmaan niin alan ymmärtämään miksi ei synny pysyviä parisuhteita.
Millainen ihminen ajattelee, että on ihan ok kertoa
No niin, siinä se nyt on teidän ihannemies, jota ylistitte alussa. Kylmä ja tunteeton, sitoutumaan kykenemätön tyyppi, joka vielä kerskuu luonteellaan. Taina parka, saa itkeä vielä monet itkut muhkupantansa suojissa.
Osaakohan Anna yhtään tarkastella omaa käytöstään kriittisesti nyt, kun näkee jaksot? Selvää on, ettei tästä paria syntynyt, mutta kykeneekö näkemään mikä meni pieleen?
Tuo Anna ei edes tajua, että hänellä itsellään on hirveä tarve itse olla oikeassa ja mielestään hän aina onkin. Hän itse ei kestä, että Hai on eri mieltä...Kauhea besserwisser "Kyllä minä tiedän, olen alan asiantuntija" Kuka oikeasti puhuu näin? Anna myös antaa ymmärtää, että hän on uhri ja huonosti kohdeltu aiemmissa suhteissaan...Liekkö ihan näin. Hirveän raskas ja takakireä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, tiedän, olen alan asiantuntija, vastaa Anna Haille. Voi hitto! Minäkin olen perusopetuksen asiantuntija mutta en puhu noin ikävästi puolisolleni, kun puhumme teini-ikäisten lapsiemme asioista.
No ei kukaan puhu noin kun toinen yrittää keskustella.
Anna otti Hain kommentin arvosteluna tai kettuiluna. (Oletko *sijainen*, jota kiusataan) Hai jutusteli kuitenkin vain omista kokemuksistaan, ja saattoi ihmetellä, kuinka Anna pärjää tämän ohjelman jälkeen. Siinä olisi voinut tulkita huolta tai ihailua, mutta Anna otti sen arvosteluna. Sen vuoksi vastaus tuli ironian sävyttämänä. Hai vielä tarkensi, että olet varmaan vahva tms. ja yritti kääntää puheen positiiviseksi. Anna ei tarttunut käden ojennukseen.
Vakituiset sijaiset ovat koulussa usein ihan yhtä arvostettuja kuin vakivirassa olevat (joskus parempiakin). Vaihtuvat tuuraajat ovat eri juttu, ja sekin riippuu koulusta tai sijaisesti, miten kohdellaan. Mutta Anna ei halunnut dialogiin tästäkään aiheesta.
Ohjelma tuskin on ongelma, mutta Annan kommentit ohjelman aikana ovat aika meemialtista tavaraa.
Mutta eikö hän myös kertonut että haluaa oppia ja parantaa tapansa, jotta ei toistaisi samaa kaavaa.
Se on hieno ajatus. Omia piirteitään vaan on todella vaikea muuttaa pelkästään sillä, että haluaa parantaa tapansa. Osoittaa Matilta hieman pelisilmän puutetta (vai tunnekylmyyttä), että päättää jakaa tämän jo valmiiksi epävarmalle puolisolleen.
Mutta tämä on vain minun tulkinta tilanteesta. Soisin kyllä kaikille osallistujille onnen parisuhteessa. Itselläni ei ikinä rohkeus riittäisi ohjelmaan osallistumiseen. Inhimillistä, että kaikki tulevat mukanaan omat kipunsa. Jos joku, niin asiantuntijat tässä ovat epäonnistuneet. Jos tämä ohjelma jatkuu niin laittaisin kyllä heidät vaihtoon, eiköhän tässä ole muutaman vuoden ajalta näytöt saatu heiltä.
Vierailija kirjoitti:
Nythän Jennillä ja Jyrkillä menikin taas kaikki tosi hyvin uusimmassa ennakkojaksossa. Eli se Jennin kriisi Jyrkin vakityön ja auton puuttumisesta olikin yhtäkkiä selätetty? Olisi ollut mielenkiintoista nähdä nämä keskustelut miten kriisi voitettiin. Jyrkiltähän emme kuulleet mitään tuntemuksia tästä vaimon viime jakson itkuisesta kriisistä.
Toivon todella, että ovat puhuneet, eikä Jenni ole palannut miellyttäjän rooliin ja tunkenut ongelmaa taka-alalle. Jennihän valitteli, kuinka se on niin vaikea puheenaihe, ja sehän sanoi tunteen vaihtuneen seuraavana päivänä, että toivon ettei ole painanut asiaa villaisella. Katson ilmaistahdissa, mutta tuntuu, että Jenni hymyilee välillä väkisin, kuin pitelisi naamiota. Toivon, että asiantuntijat eivät ole tietämättään parittaneet raha-asioita murehtivaa ja huoletonta humputtelijaa. Kyllähän Jyrkin kuuluu tietää ajoissa, että jos toisella on takaraivossa huolia ja tummia pilviä, koska kyllähän ne vaikuttavat vääjäämättä tunnelmaan. Tällöin Jyrki tietäisi, jos olisi mahdollisesti tarvetta muuttaa urasuunnitelmia ja rahankäyttöään, tai että jos pystyisi hälventämään Jennin huolia kertomalla, että on raha-asiat jo hallinnassa, että on varautunut siltä kantilta perheen perustamiseen.
Kyllähän Jennin rahahuolet ovat varmasti isältään peräisin. Parempituloiset isät yleensä toivovat uskoakseni tyttärelleen samanlaista elintasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annalla on narsistisia piirteitä.
No äläs nyt sentään. Hän on tavallaan sympaattinen, mutta kertakaikkisen eksyksissä miesmaailmassa. Kompastelee omiin jalkoihinsa, ja päälle vielä "ystävä" antaa "hyviä neuvoja" jostain red flageistä. Ihan pahaa tekee katsoa miten hädissään hän on.
Olen narsistin läheinen ja kyllä hänellä narsistisia piirteitä on. He juuri vääntävät ja tulkitsevat asioita jatkuvalla syötöllä sekä hankaloittavat kaikkien ympärillään olevien elämää.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on teini-ikäisiä lapsia ja katson tätä sarjaa. Ei mieli mettä keittäisi, jos lapset saisivat Annan kaltaisen opettajan. Tulisi pelko onko samanlainen nuorille kuin Haille.
Aika paljon eroa kuitenkin on ihmisen suhteessa seurustelukumppaniin/ puolisoon ja työhön liittyviin ihmisiin kuten oppilaisiin. Hieman arveluttavaa alkaa tuomitsemaan. Aika moni osaa erottaa tunteet ja toimintavata työssä ja omassa elämässä.
Onhan jopa narskuja ja psykopaatteja, joista työkaverit eivät arvaa pimeää puoltaan. Eiköhän Annakin ole ihan hyvä työssään, vaikka onkin omassa elämässään sekaisin. Näin uskon ellei toisin kerrota ihan faktana, ja nimetöntä nettipanettelua ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Jyrki on kertonut olleensa pitkässä parisuhteessa ennen tähän ohjelmaan lähtemistään.
Mihinkähän suhde kosahti? Likaiset pyykit/rahattomuus/ kaikki järjestyy- asenne.
Pettämiseen kosahti. Siis Jyrkiä petettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Matin tunnustukset olivat järkytys. On hyppinyt suhteesta toiseen ja lähtenyt kun suhteessa ei ole enää kivaa. Ja kuvailee itseään kylmäksi ihmiseksi joka valitsee kivoja juttuja itselleen vaikka siitä koituisi toiselle pahaa. "
Kertoikohan Masa näistä piirteistään ja tavoistaan myös asiantuntijoille? Ihmettelen, jos ovat tietoisesti valinneet mukaan henkilön, jolla ei tunnu olevan pitkäjänteisyyttä parisuhteissa. Jos on ollut tätä ennen aina tapana lopettaa tapailu heti, kun löytyy yksikin ärsyttävä piirre tai ei ole enää kivaa, onko tällainen henkilö asiantuntijoiden mielestä valmis sitoutumaan avioliittoon?
Mietin ihan samaa, että onkohan kerrottu asiantuntijoille samat asiat... Jos on ja silti tullut valituksi ohjelmaan niin alan ymmärtämään miksi ei synny pysyviä parisuhteita.
Ei Matti minusta kersku, enemmän tunnustaa, että on livennyt suhteista nopeasti. Olisko kuitenkin pelkoa? Ja kylmyys, ei minusta mitenkään kylmä ihminen. Enempi ehkä arka näyttämään tunteitaan?
Vierailija kirjoitti:
Tuo Anna ei edes tajua, että hänellä itsellään on hirveä tarve itse olla oikeassa ja mielestään hän aina onkin. Hän itse ei kestä, että Hai on eri mieltä...Kauhea besserwisser "Kyllä minä tiedän, olen alan asiantuntija" Kuka oikeasti puhuu näin? Anna myös antaa ymmärtää, että hän on uhri ja huonosti kohdeltu aiemmissa suhteissaan...Liekkö ihan näin. Hirveän raskas ja takakireä ihminen.
Uskon, että Anna kokee olleensa uhri ja miellyttäjä, jos on joissakin asioissa antanut periksi ja kaikki ei ole mennyt niin kuin hän haluaa. Hänen kokemuksensa on hänelle totta, mutta objektiivinen todellisuus on jotain muuta. Telkkarissa nähdyn perusteella arvelen hänen suhteidensa päättynen siihen ettei toinen osapuoli ole enää jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukilahti, missä Anna asuu, on eräs arvostetuimmista ja kalleimmista asuinaluieista pääkaupunkiseudulla. Verrattavissa Westendiin, Kaivopuistoon, vanhaan Eiraan.
No nyt taitaa joku haukilahtelainen vähän liioitella verratessaan asuinaluetta Kaivopuistoon Eiraan tai Westendiin. Jos on omistuskämppä niin pappa on avittanut tai mitä luulen on vuokralla. Niinhän sitä Helsinginkin kantakaupungissa ollaan vuokralla
No tosiaan. Voihan noita tietysti verrata, mutta Haukilahti jää selvästi jumbosijalle.
Haukilahden ja noiden arvoalueiden välille sijoittuu parisenkymmentä aluetta. Eli Hsukilahden nostaminem samaan kategoriaan on huvittavaa. Myytyjen asuntojen neliöhinta åyörinyt 4700 tuntumassa ja korkeimissa lähes kymppitonni
Mikä kulttuuriero? Eikös Hai ole syntynyt Suomessa?
Tulkitsin Matin tunnekylmyyden niin, että hän on väsynyt ja varoittelee, että saattaapa hänkin lähteä, vaikka ei tiputtaisikaan puolisoa yksin hotellihuoneeseen määrittelemättömäksi ajaksi häämatkan jälkeen. Uskon, että Matti on ollut hyvinkin tosissaan, mutta tunteet alkavat lauhtua. Kokee olevansa kylmä, koska ei pidä itseään niin ritarillisena kuin Taina toivoisi puolisonsa olevan.
Voi sitä haloota, jos morsian olisi jätetty yksin hotelliin häämatkan jälkeen ja sulhanen olisi soitellut ystävän auttelemaan tavaroiden kunnossa.
Taina ei vaikuta kiinnostuneelta. Olisiko jo päättänyt erota?
SPOILERI!!! Jakso kuusi.
Anna: Mä tänään viestillä kysyin, et mikä fiilis hänellä on, kun taas nähdään. Hai vastasi, että hän odottaa tosi paljon tätä viikkoo ja on varmasti tosi hyvä meille päästä tekemään erilaisia juttuja ja sitä kautta rakentamaan yhteyttä paremmaksi meidän välillä.Mä vastasin hänelle, että mua kyl vähän stressaa ja ahdistaa tuleva. Jotenki, kun ei oo lähtenyt tää meidän juttu sillä tavalla kuin olisi ehkä toivonut -niin tottakai se tuo sellasii negatiivisii tunteita.
No, kun mä laitoin suoraan nää viestit Haille, niin siinä kävi niin, että Hai luki nää mun viestit, mut hän ei sit kuuteen tuntiin vastannu mulle. Nyt mulla on hirvee kysymysmerkki mun aivoissa, et miten toinen sen nyt otti.
Hai soittaa: mä haluisin tietää, yritetäänkö me enää vai oliks tää tässä?
Annalla WHAT-ilme
Jatkuu jaksossa seitsemän...
En tajua mitä merkitystä noilla "asiantuntijoilla" on, kun eivät anna kunnon palautetta, samaan tyyliin kuin esim Aussien ensitreffeissä. Esim tuo Annan käytös kaipaisi todella väliintuloa, mutta ei. Kaiken annetaan vaan tapahtua. Kurjaa kattoa.